Skip to main content

Woest ben ik! Wat is dit voor idioterie??? Voor doven en slechthorenden is er totaal geen mogelijkheid om contact te zoeken met de klantenservice! Ik heb mijn abonnement opgezegd, omdat ik overstap, maar dan word je teruggebeld. Ik kán niet bellen en/of gebeld worden. Dus mag ik 6 weken wachten tot het afgesloten word. Ik heb aangegeven dat ik hem een maand later, de 7e af wil sluiten. Maar kan nergens in bijzonderheden vakje aangeven dat men mij NIET moet bellen, maar mailen. Maar ik kan ook géén afspraak maken met de andere provider om aan te sluiten, want ik krijg geen bevestiging, omdat ik NIET gebeld kan worden...de bevestigingsmail gebruikt om te 'replyen', maar krijg hem weer terug, want wordt niet gelezen. Ook heb ik de online chat gebruikt, maar ik krijg het botje...die vraagt wat ik wil, dan vraag ik om een medewerker, hij gaat op zoek of er iemand beschikbaar is, maar niemand is beschikbaar, dus ik moest maar mijn nummer achterlaten en ik kon teruggebeld worden. Dat KAN dus niet!!! Hoe kom ik in godsnaam in contact met de KPN??????????????????????????????// Woest word ik hiervan, we zitten in Nederland met ruim 1 miljoen mensen met hoorproblemen! Wij hebben betaald voor de abonnementen, waar jullie je brood van kon kopen, maar kunnen nergens aankloppen...net een gebouw zonder ramen en deuren! Wálgelijk zijn jullie geworden!!! NU wil ik contact! Maakt me niet uit hoe, mail, whats app, chat maar IK WORD NIET GEBELD, WANT IK KAN HET NIET HOREN!!! Geen idee in welke categorie deze thuishoort, dus ik doe maar wat! En post dit in meerdere categorieen. Wakker worden daar bij de KPN! Dit is geen menselijkheid meer. 

Hallo @xanni66 via www.kpnteletolk.nl kun je in contact komen met KPN

 

Succes


Hallo @xanni66 via www.kpnteletolk.nl kun je in contact komen met KPN

 

Succes

Je hebt geen abonnement bij KPN Teletolk nodig. Je betaalt alleen voor je internetverbinding. Verder heb je de Tolkcontact-app nodig. Deze wordt veelal vergoed door de zorgverzekeraar.

Dus nee, geen succes jan! Maar bedankt voor je tip. Ik heb deze app niet en heb hem nooit nodig gehad, dus zou ik hem moeten kopen omdat deze kutbedrijf niet bereikbaar is??? Dacht het niet. 


@xanni66 heel vervelend voor je. Is inderdaad niet handig. Is er misschien een mogelijkheid om naar een KPN winkel te gaan om het contract op te zeggen. De chat functie van KPN is inderdaad komen te vervallen. Wat ook nog een mogelijkheid is om in contact te komen met KPN is via Facebook of Twitter. 


Ik snap het niet helemaal, @xanni66 .  Met teletolk bieden we toch een mogelijkheid?

En voor zover ik kan nagaan wordt dat vergoed door de zorgverzekeraars. Waar zit het probleem? 

https://kpnteletolk.nl/service-en-contact/veelgestelde-vragen

 


@Erwin_ ik loop nu exact tegen hetzelfde aan. Het probleem zit hem erin dat:

  1. Teletolk niet als optie gegeven wordt bij de bereikbaarheid van de klantenservice, dat moet je maar net weten.
  2. KPN Teletolk niet voor iedereen toegankelijk is en nodig is en ook niet voor iedereen via de zorgverzekeraar vergoed wordt.

Het maffe is dat wat ik wil wijzigen bij KPN zo simpel is, een mailadres, dat dat gewoon online zou moeten kunnen. Ik heb nu gebeld, het met de bevestiging dat het inderdaad niet online kon, wat onnodig energie kost door mijn gehoorverlies.  En ik mag straks nogmaals bellen, want mijn mailadres moet op 2 plekken gewijzigd worden en dat mag niet tegelijkertijd van KPN.

Als ik voor dat telefoontje en het vervolgtelefoontje speciaal een abonnement op teletolk moet regelen, ben ik én nu niet geholpen én we zijn de maatschappij onnodig op kosten aan het jagen via een abonnement dat door de verzekeraar betaald moet worden en dat ik verder nauwelijks gebruik.

Als je vindt dat KPN daarmee toegankelijk is, heeft KPN nog veel over toegankelijkheid te leren en over voldoen aan het VN-verdrag voor rechten van mensen met een handicap. In een tijd waarin veel online kan, lijkt me dit toch niet zo moeilijk in te regelen. Dus vriendelijk maar wel dringend verzoek hier wat mee te doen en ‘we hebben toch teletolk’ niet als afdoende zien.

Zet die optie dan op zijn minst bij de bereikbaarheid van je klantenservice, en dan zonder dat je eerst een abonnement via je zorgverzekeraar moet afsluiten dat weinig gebruikt gaat worden.

Leuk om de bereikbaarheid van KPN aan deze tekst van www.mensenrechten.nl over het VN-verdrag te toetsen. 

‘Een toegankelijke samenleving is een belangrijke voorwaarde voor mensen met een beperking om volwaardig mee te kunnen doen. Het VN-verdrag handicap laat een duidelijke omslag in denken zien: niet de beperking is het probleem, maar de manier waarop de samenleving is ingericht. Het verdrag richt zich daarom op het wegnemen van obstakels die mensen met een beperking verhinderen om daadwerkelijk mee te kunnen doen.‘