Hallo, ik heb een vraag over de mogelijkheid om een contract af te sluiten voor burgers van Oekraïne. Om de een of andere reden hebben andere aanbieders van mobiele telefonie geen problemen met het sluiten van contracten met Oekraïense burgers, maar KPN weigert. De vraag is: is het mogelijk en hoe kan ik een nieuw contract afsluiten met KPN als ik een staatsburger van Oekraïne ben? Ik kwam naar de mobiele communicatiesalon van KPN, waar ze me vertelden dat dit onmogelijk was en me adviseerden een andere mobiele operator te zoeken. Maar ik lees hier op het forum ook dat dit kan als iemand een BRP heeft van de gemeente. Ik wil graag overstappen naar KPN omdat dit de beste mobiele operator is en ik blij ben met de dekking door het hele land. Ik heb een bestaand contract bij ODIDO en wil dit tegen betaling voor de resterende maanden opzeggen en mijn nummer overzetten naar KPN. Wat moet ik doen?
Hallo
Dit kun je het beste regelen in een KPN-winkel. Zorg dat je jouw ID-bewijs en bankpasje bij je hebt.
Hallo
Dit kun je het beste regelen in een KPN-winkel. Zorg dat je jouw ID-bewijs en bankpasje bij je hebt.
Ik zat in jouw afdeling en ze hebben me afgewezen, zeggend dat mijn paspoort niet door hun database komt. En het maakt niet uit dat ik een verblijfsvergunning en al het andere heb
Het is niet maart 2025. Ik heb een maandelijks contact nodig
Het is niet de duur van jouw abo, maar de eis dat de abonnee tenminste een verblijfsstatus meer dan 1 jaar heeft. Bij Vodafone of Odido is deze eis 6 maanden
Het is niet de duur van jouw abo, maar de eis dat de abonnee tenminste een verblijfsstatus meer dan 1 jaar heeft. Bij Vodafone of Odido is deze eis 6 maanden
mijn huidige contract is langer dan de door u beschreven datum. En ik heb een maandelijks abonnement nodig. Ik heb geen contract van een jaar of langer nodig. Wat is het probleem als ik mij een maandelijks abonnement geef?
Het probleem is dat Odido geen dekking heeft waar ik woon en werk. Daarom wil ik het contract met hen beëindigen. Wat stel jij voor als alternatief? Omdat ik onbeperkt internet nodig heb. Samyo beschikt niet over voldoende onbeperkt
Welkom
KPN doet dit helaas niet, andere providers doen dit gelukkig wel.
Een beltegoed abonnement is tegenwoordig niet meer rendabel dus ik begrijp dat je een gewoon abonnement wilt. Het verbaast mij ook dat KPN dit nog steeds niet heeft geregeld.
Als Odido geen goed bereik heeft zou je Vodafone kunnen proberen, hun doen het net als Odido wel dacht ik.
Je moet geregistreerd staan in het BPR, Paspoort nodig met IND sticker, en minimaal 6 maanden oude bankpas.
Daarnaast hoop ik dat een medewerker van KPN dit eens intern kan aankaarten, het ziet er niet naar uit dat de oorlog snel is afgelopen, 90% heeft een baan hier en hebben ook recht op een normaal abonnement. Op deze manier kunnen ze goed en altijd in contact blijven staan met familie in Oekraïne.
Welkom
KPN doet dit helaas niet, andere providers doen dit gelukkig wel.
Een beltegoed abonnement is tegenwoordig niet meer rendabel dus ik begrijp dat je een gewoon abonnement wilt. Het verbaast mij ook dat KPN dit nog steeds niet heeft geregeld.
Als Odido geen goed bereik heeft zou je Vodafone kunnen proberen, hun doen het net als Odido wel dacht ik.
Je moet geregistreerd staan in het BPR, Paspoort nodig met IND sticker, en minimaal 6 maanden oude bankpas.
Daarnaast hoop ik dat een medewerker van KPN dit eens intern kan aankaarten, het ziet er niet naar uit dat de oorlog snel is afgelopen, 90% heeft een baan hier en hebben ook recht op een normaal abonnement. Op deze manier kunnen ze goed en altijd in contact blijven staan met familie in Oekraïne.
Dat is ook waar ik het over heb. Ik woon hier ruim twee jaar en al die tijd heeft KPN het niet mogelijk gemaakt om contracten voor Oekraïense burgers veilig aan te sluiten. Daarmee verlies je een deel van de winst. oké, aangezien dit voor KPN onmogelijk is, dan ga ik nadenken over wat ik nu moet doen.
bedankt voor het antwoorden
Hoi
Ik ben er even voor je in gedoken. Voor zover ik weet, zou een abonnement aanvragen geen probleem moeten zijn. Zo lang je maar een verblijfsvergunning hebt. Het moet daarbij niet uitmaken dat je een staatsburger van Oekraïne bent. Ik begrijp dat je een verblijfsvergunning hebt, dan moet het kunnen zou ik zeggen!
Heb je al geprobeerd om online een abonnement aan te vragen? Als dat niet lukt, dan raad ik je aan om even te bellen met onze klantenservice op 0800-0402. Mijn collega's daar kunnen je helpen met aanvragen van een abonnement op basis van de verblijfsvergunning. Als het nodig is, kunnen zij contact opnemen met onze collega's van Credit Risk voor meer informatie en hulp bij het aanvragen. Ik verwacht dat het op die manier helemaal goed moet komen.
Laat je weten hoe het afgelopen is?
Hoi
Ik ben er even voor je in gedoken. Voor zover ik weet, zou een abonnement aanvragen geen probleem moeten zijn. Zo lang je maar een verblijfsvergunning hebt. Het moet daarbij niet uitmaken dat je een staatsburger van Oekraïne bent. Ik begrijp dat je een verblijfsvergunning hebt, dan moet het kunnen zou ik zeggen!
Heb je al geprobeerd om online een abonnement aan te vragen? Als dat niet lukt, dan raad ik je aan om even te bellen met onze klantenservice op 0800-0402. Mijn collega's daar kunnen je helpen met aanvragen van een abonnement op basis van de verblijfsvergunning. Als het nodig is, kunnen zij contact opnemen met onze collega's van Credit Risk voor meer informatie en hulp bij het aanvragen. Ik verwacht dat het op die manier helemaal goed moet komen.
Laat je weten hoe het afgelopen is?
kan ik dit doen via chat in KPN support?
Je kan het beste even bellen, of je kunt chatten via Facebook of via X (voorheen Twitter).
Provider | Buitenlands paspoort binnen de EU | Buitenlands paspoort buiten de EU | Verblijfsvergunning |
Odido/Ben | Alleen sim only of toestelbundel € 0.- (ook mogelijk met Europees identiteitskaart) | Alleen sim only | I t/m V, EU/EER of Artikel 50 TEU-document: minimaal 6 maanden geldig Geprivilegieerdendocument |
Vodafone | Paspoort + bankpas minimaal 6 maanden oud of met een IND-sticker (paspoorten uitgegeven voor 2014). Europese identiteitskaart niet mogelijk. | Alleen sim only | I t/m V, EU/EER of Artikel 50 TEU-document: minimaal 6 maanden geldig Geprivilegieerdendocument Alleen sim only: W-document |
KPN | Paspoort + BRP uittreksel Max. toestelbundel € 20.- bij 2 jaar Max. toestelbundel € 41.- bij 1 jaar Europese identiteitskaart + BRP uitreksel | Alleen sim only | I t/m V of Artikel 50 TEU-document: min. 1 jaar geldig EU/EER: min 1 jaar geldig + BRP uittreksel Geprivilegieerdendocument W-document: alleen sim only |
Je kan het beste even bellen, of je kunt chatten via Facebook of via X (voorheen Twitter).
Oekraïners hebben geen verblijfsvergunning, ze vallen onder de tijdelijk richtlijn en die accepteert KPN als enige provider helaas niet
IND: Deze sticker of O-document is het bewijs dat zij hier verblijf hebben op grond van de Richtlijn tijdelijk bescherming en daarmee toegang hebben tot onder andere de arbeidsmarkt.
Ik heb twee abonnement voor Oekraïners (mijn schoonouders) op mijn naam staan omdat het onmogelijk was voor hun om af te sluiten, wat ik heel teleurstellend vond uiteraard..
https://ind.nl/nl/oekraine/richtlijn-tijdelijke-bescherming-oekraine
*
Hmm, ik moet er even verder in duiken om uit te zoeken hoe dit zit. Daar kom ik nog op terug!
Ben je er intussen uit gekomen
Of er een contract aangevraagd kan worden hangt inderdaad van de verblijfsdocumenten af. Met een vreemdelingen document kan men bij KPN voor prepaid kiezen. Maar als iemand ook een verblijfsvergunning heeft, zoals
Of er een contract aangevraagd kan worden hangt inderdaad van de verblijfsdocumenten af. Met een vreemdelingen document kan men bij KPN voor prepaid kiezen. Maar als iemand ook een verblijfsvergunning heeft, zoals
Dus een IND registratie met verblijfstikker voor Oekraïners valt daaronder ?
Tweede probleem
Kan je dit misschien wat meer verduidelijken
Of beter, je mag mijn situatie als test case gebruiken.
Dit moet ik voor de details verder uitzoeken Kom ik nog bij je op terug, zo gauw ik meer weet.
Goedemiddag, Ik heb mijn probleem opgelost in een van de mobiele telefoonwinkels
Goedemiddag, Ik heb mijn probleem opgelost in een van de mobiele telefoonwinkels
Hoe is het opgelost?
Hoe is het opgelost?
Ik weet het niet zeker, maar het enige wat ik nodig had was een BRP, een Nederlandse bankpas en een paspoort
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.