Skip to main content

Mijn mobiel abonnement onbeperkt plus 150 bel startte met €31.50 pm in mei 2023. Dat werd verhoogd per 1 oktober naar €33.92 pm. Wie zo'n abonnement nú begint betaalt €31.50 pm. Houdt dat in dat die klanten jarenlang iets minder blijven betalen? Dus voor mij in oktober 2024 €33.92 plus bijvoorbeeld 4% en voor recent ingestapte klanten €31.50 plus 4%?

Ja. Maar je kunt aan het einde van je contract (dus na een of twee jaar) verlengen en dan begin je ook weer met de dan geldige (lagere) tarief. Daar moet je dan wel zelf voor kiezen. Als je niets doet dan blijft je contract doorlopen zoals je het beschrijft.


Met de huidige hoge inflatiecorrectiepercentages kun je eigenlijk het beste kiezen voor een éénjarig abonnement en dit dan jaarlijks verlengen met één jaar. Als je dat niet doet, betaal je na een paar jaar vele euro's meer dan de nieuwe abonnee's.   


Bij een eenjarig contract was het €32.50 vanaf mei geweest, €35 vanaf oktober en en mei 2024 weer verlengen, wat in oktober weer verhoogd wordt. €12.56 duurder het eerste jaar. Als het in mei 2024 nog altijd €32.50 voor een nieuw jaarcontract is wordt dat wel iets goedkoper uiteindelijk. Nou ja, het is wel kruimelwerk.


@PPT 

Je kunt het beste verlengen tussen 1 juli en 1 oktober. Want dan gaat jouw abonnement niet me met de inflatiecorrectie. 


@PPT

Je kunt het beste verlengen tussen 1 juli en 1 oktober. Want dan gaat jouw abonnement niet me met de inflatiecorrectie. 

Voor mij is verlengen vanaf 27 dec 2024 mogelijk en einddatum contract is 25 apr 2025. Verlengen tussen juli en oktober wordt daarmee een lastig verhaal. Afwachten welk aanbod er komt. 


@PPT

Je kunt het beste verlengen tussen 1 juli en 1 oktober. Want dan gaat jouw abonnement niet me met de inflatiecorrectie. 

Voor mij is verlengen vanaf 27 dec 2024 mogelijk en einddatum contract is 25 apr 2025. Verlengen tussen juli en oktober wordt daarmee een lastig verhaal. Afwachten welk aanbod er komt. 

Je bent helemaal vrij wat betreft het verlengdatum, als het maar na de vroegst mogelijke datum ligt. Dus verlengen tussen juli en oktober kan, maar dan pas juli -okt 2025.