Skip to main content

Geachte heer of mevrouw,

 

In het kader van mijn overstap van KPN naar online.nl heb ik de overstapservice aangevinkt. 

Aangezien ik geen doos had ontvangen voor de apparatuur die ik had geleend, heb ik op de dag van overstap, 24.07 om 17.15 uur contact opgenomen met support van KPN om er zeker van te zijn dat alles goed was gegaan met de opzegging.

Als antwoord kreeg ik te horen dat er een opzegging was ontvangen en dat de doos mij in de komende dagen zou worden toegestuurd. 

Nadat ik de box op de eerste Augustus nog steeds niet had ontvangen en de internetverbinding van KPN nog steeds werkte, nam ik op 2 augustus om 17.15 uur opnieuw contact op met support en besprak de situatie in detail met een medewerker.

Hij bevestigde dat hij in het systeem kon zien dat uit mijn gesprek van 24.07. was gebleken dat er een annulering was ontvangen en dat hij niet kon verklaren wat er mis was gegaan.

Hij zei dat de juiste eindafrekening in de komende dagen zou worden ontvangen en dat ik alleen kort met een andere persoon van support hoefde te spreken om twee vragen te bevestigen. Hij zou alles voor de medewerker hiervoor klaarzetten.

Nadat ik lang in de rij had moeten wachten voor een verdere verbinding, kwam ik bij een supportmedewerker die deed alsof ze het proces moest opzoeken (wat de andere medewerker zogenaamd al had voorbereid). 

Ze legde hiervoor haar headset opzij en begon een gesprek met andere medewerkers over privézaken waar ik niet in geïnteresseerd was, ook omdat ik de mensen prive niet kende...

Dit gedrag werd herhaald...

Mij werd verder niets gevraagd en mij werd ook niets verteld.

Dit gedrag verbaasde me en ik wees haar op de zegeningen van de vorige medewerkster en vertelde haar dat ik de komende dagen op vakantie zou gaan en vroeg om de retourbox op een aangepaste manier te versturen.Ze zei dat dit geen probleem zou zijn.  

Omdat het gedrag me erg ongebruikelijk leek en ik zeker wilde weten dat alles goed was gegaan, stelde ik haar twee expliciete vragen.

De eerste vraag was: Zie je dat het contract correct is beëindigd op 24.07?

Ze zei ja, dat zag ze.

De tweede vraag was: Een eventuele rekening voor augustus zou dus niet meer gedebiteerd worden.

Ze zei ja, dat was correct en dat ik een eindafrekening zou ontvangen die het reeds betaalde bedrag voor juli pro rata zou crediteren.

Een paar uur later kreeg ik een e-mail waarin stond dat het contract met KPN per 1 september was opgezegd. Ik dacht dat het een vergissing was en ging op vakantie.

Dit werd vertroebeld door het feit dat ik er vervolgens achter moest komen dat in feite de factuur van augustus weer van mijn rekening was afgeschreven en dat ik tot op heden geen terugkoppeling heb ontvangen over een eindafrekening of iets dergelijks.

 Ik zou u daarom de volgende vragen willen stellen.

1. kunt u mijn verklaringen bevestigen?

2. hoe moet ik nu verder? 

3. zou het niet gepast zijn om een e-mailadres aan te bieden voor dergelijke gevallen? Het gedrag van het supportteam is voor mij onbegrijpelijk. Het is niet mogelijk voor de klant om te onderscheiden of het gewoon onprofessioneel is of dat er misschien zelfs een soort opzet is voor deze procedure.

 

Kunt u mij een antwoord sturen op mijn e-mail in het bestand, ik ben nog een paar dagen op vakantie....

 

Hartelijk dank.

Hoi @Joachimsen 
Het forum is echt niet de plaats om iets snel te regelen, dus raad ik je toch aan om nog even te bellen en vraag dan naar de afdeling opzeggingen.

Bel met het gratis nummer van KPN 0800 0402

Bereikbaar op: ma-vr tussen 08:00 - 18:00, za. 08:00 - 17:00.

Zon- en feestdagen gesloten

 

Je kunt de apparatuur ook zelf in een doos doen en gratis opsturen naar :

KPN
Antwoordnummer 10119
2400VB Alphen aan den Rijn

Kabels en afstandsbedieningen mogen terug, maar hoeven niet.
Zet je gegevens er in en bewaar het briefje met de trackandtrace-code


Kunt u mij een antwoord sturen op mijn e-mail in het bestand, ik ben nog een paar dagen op vakantie....

U stelt uw vraag op een openbaar forum dus u gaat ook openbaar antwoord krijgen van een moderator over ongeveer 3-5 dagen.

 

Joachimsen schreef:

In het kader van mijn overstap van KPN naar online.nl heb ik de overstapservice aangevinkt. 

 

U heeft dus bij online.nl de overstapservice aangevinkt aangezien u van KPN naar Online gaat. Dit betekent dat Online uw KPN heeft moeten opzeggen. Heeft u een bevestiging gehad van Online dat ze uw KPN abonnement hebben opgezegd inclusief de datum dat u overstapt en uw abonnement dus stop bij KPN? Dit gaat namelijk weleens mis. Als de overstap andersom zou zijn en KPN heeft uw oude abonnement niet opgezegd dan vergoed KPN de dubbele kosten.

U zult dus nu bij Online moeten aankloppen aangezien u van de overstapservice van Online heeft gebruikgemaakt. 

Betaalt u nu inmiddels ook al kosten aan Online voor uw nieuwe abonnement?

Uiteraard als u de overstap- en opzegbevestiging heeft van Online en KPN heeft die niet goed verwerkt dan zal dit alsnog geregeld worden door KPN.


-Heeft u een bevestiging gehad van Online dat ze uw KPN abonnement hebben opgezegd inclusief de datum dat u overstapt en uw abonnement dus stop bij KPN?

Ja, ik heb zowel mondelinge als schriftelijke bevestiging ontvangen van online.nl dat mijn contract is geannuleerd. Dit was al duidelijk voordat ik contact opnam met KPN

 

-Betaalt u nu inmiddels ook al kosten aan Online voor uw nieuwe abonnement?

Ja, ik heb sinds 24.07. internet van online.nl en betaal er ook gewoon voor.

 

-Het forum is echt niet de plaats om iets snel te regelen, dus raad ik je toch aan om nog even te bellen en vraag dan naar de afdeling opzeggingen.

Helaas is het voor mij erg moeilijk om formaliteiten in het Nederlands af te handelen zonder hulp, aangezien ik geen Nederlander ben en mijn actieve taalvaardigheid nog wat beperkt is.
Het is voor mij makkelijker om dingen op te zoeken met behulp van een vertaalprogramma en belangrijke dingen schriftelijk te regelen.

Daarom heb ik hier op het forum om hulp gevraagd.

Ik zie er ook het nut niet van in om weer mondeling iets te bespreken met het supportteam, aangezien hun uitspraken blijkbaar toch geen betekenis hebben.

Ik heb bijvoorbeeld het contract niet op 01.09 opgezegd omdat mij verzekerd werd dat het al op 24.07 was opgezegd en toch werd aangenomen dat ik had opgezegd, ik weet niet op welke basis het supportteam juridische transacties uitvoert...
Ik zou het echt heel fijn vinden als u even zou kunnen controleren of mijn beschrijving overeenkomt met de feiten en we op een andere manier tot een oplossing zouden kunnen komen.


Hoi @Joachimsen, welkom op ons forum, zoals hierboven al wel genoemd wordt is dit hier niet de handigste plek voor deze zaken. Dit forum is bedoeld als een plek waar klanten elkaar kunnen helpen.
Ik kan wel met je meekijken of de opzegging is doorgevoerd maar kan daar inhoudelijk niets aan veranderen. Als je gebruik gemaakt hebt van de overstap loopt de verdere afwikkeling via je nieuwe provider.


Hoi @Thomas 

 

Ik ben overgestapt van KPN naar online NL...Als u zou kunnen controleren of de overstap op 24.07 is gedaan zoals mij drie keer is verteld door support van KPN zou ik u zeer dankbaar zijn. Ik vind het erg moeilijk om in het Nederlands te communiceren zonder hulp van bijvoorbeeld een vertaalprogramma.

Ik heb drie keer van KPN support te horen gekregen dat de overstap naar online.nl werkte. Online.nl heeft ook bevestigd dat het KPN contract is opgezegd.

Ik zou uw hulp zeer op prijs stellen, dank u zeer. En nog een fijne dag...

 


Het kan wel even duren voor je reactie van mij hebt hier maar kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Hallo Thomas,

Ik heb de gegevens ingevuld…

Dank je wel voor je hulp.


Hallo Thomas,

Ik heb de gegevens ingevuld…

Dank je wel voor je hulp.

 

Hoi @Joachimsen!

Ik heb het even voor je nagekeken en je opzegging is doorgevoerd. Mocht je hier nog verdere vragen over hebben dan horen we dat natuurlijk ook graag. 


Hoi Thomas, 

Dank voor je hulp. 

Alleen even voor de zekerheid:

Zoals van support beloofd, per 24.07.?

En het geld van Augustus en de 7 dagen wordt dann met de eindafrekening weer teruggestuurd?

Nogeens bedankt


Goedemorgen @Joachimsen!

Ik heb dit meteen voor je nagekeken en je abonnement is per 1 september opgezegd, hier heb je ook een mail over ontvangen. Nu begrijp ik dat je had afgesproken dat het per 24 augustus zou worden opgezet? In dat geval zou ik je adviseren om even contact op te nemen met mijn collega's die verantwoordelijk zijn voor de opzeggingen. Je kunt ze bereiken op het gratis nummer 0800 0402 en spreek vervolgens in dat je belt inzake een opzegging, dan kom je meteen uit bij de juiste mensen.


@Thomas @JanZ_ 

Hoi,

Sorry, begrijpen jullie eindelijk wat ik boven bedoelde, hoezo ik me zo hulpeloos voel? Blijkbaar lezen jullie niet eens wat ik schrijf

Nogeens:

1. Mij is 3 keer van support worden verteld, dat het contract per 24.07!! is opgezegd, door overstapservice van online.nl, of hoe dan ook...Ik had expres gevraagd, ze zeiden het 3 keer, zie boven aub...

2. Ik had NOOIT ZELF iets opgezegd, helemaal niet voor  de 1. September.

3. Omdat KPN me  per Email liet weten, dat het per 1. September door MIJ ( was nooit gebeurd) was opgezegd, ben ik hier überhaupt.

4. Ik SPREEK niet  goed Nederlands, dus mijn vraagd, of jullie even willen kijken, wat er fout is gegaan. 

5. Blijkbaar hebben de uitlatingen van support sowieso geen invloed op het gebeuren, anders had ik het hele probleem niet. Zie boven.

Dank jullie


Goedemorgen @Joachimsen, ik begrijp in dit geval dat je je enigszins hulpeloos voelt en dat betreur ik natuurlijk :(

  1. Dat was me duidelijk hoor alleen zie ik helaas in het systeem staan dat het abonnement pas per 1 september is opgezegd.
  2. Dat klopt, wanneer je gebruik maakt van de overstapservice dan neemt je nieuwe provider (in dit geval Online) al het werk voor je uit handen.
  3. Dat is opgezegd door je nieuwe provider, je krijgt hier uiteraard wel een mail van waarin jij persoonlijk wordt aangesproken.
  4. Ik durf niet te zeggen wat er fout is gegaan. Wanneer je gebruik maakt van de overstapservice, dan zegt je nieuwe provider (Online dus) je abonnement voor je op. Het kan zijn dat zij dit te laat aan ons hebben doorgegeven, dat durf ik vanaf hier niet te zeggen.
  5. Je dient dit uiteindelijk voor te leggen aan je nieuwe provider Online omdat zij verantwoordelijk zijn voor de opzegging van je KPN abonnement. Zij zullen de kosten die je hierdoor teveel hebt betaald dan ook voor je moeten vergoeden. Ik gaf gister aan dat je even contact op moest nemen met de afdeling die binnen KPN verantwoordelijk is voor de opzeggingen maar dat was helaas niet juist; omdat je dus gebruik maakt van die overstapservice dient Online dit samen met je af te handelen. 

Het is natuurlijk wel bijzonder dat de support van KPN tot 3 maal aangeeft dat je abonnement per 24-7 zou stoppen dus het duidelijk dat er ergens iets fout is gegaan. Wat ik wel nog zie is dat je op 1 juli nog een mail van ons hebt gehad waarin wordt aangegeven dat je overstap naar Ziggo toch niet doorgaat. Op 2 augustus heb je vervolgens een mail gehad waarin wordt aangegeven dat je abonnement bij ons per 1 september zal worden beëindigd. En dat is vanwege de overstap naar Online. Ik wil je absoluut niet van het kastje naar de muur sturen maar je dient dit echt voor te leggen bij je nieuwe provider Online omdat zij dus verantwoordelijk zijn voor de opzegging van je KPN abonnement (vanwege het gebruik maken van de overstapservice). 


Dank voor je reactie:

1. Als me door KPN op 24.07. niet was bevestigd, dat per 24.07 opgezegd was, had ik uiteraard al op 24.07 voor 1.08 opgezegd.

2. Niemand van support zei online.nl had per 01.09. opgezegd, 3 keer is me worden meegedeeld, dat voor 24.07. door online.nl is opgezegd, en ik uiteraard vanaf 24.07. niet meer hoef te betalen...3 keer expressis verbis.

3. Online.nl heeft zeker niet per 01.09 opgezegd, erger nog, niemand heeft het gedaan, jullie hebben die verplichting, juridische documenten te bewaren, er bestaat geen document dat inhoudt, dat iemand dit überhaupt heeft gedaan...In dit geval worden je vragen voorgelegd, enz. Dit is niet gebeurd. DAT IS NIET volgens de wet, en niet mals...

4. Ik had al met online.nl gebeld, ze zeggen, ze hebben goed opgezegd, de fout zit bij KPN.

5.  Het spijt me, maar ik had ook het gevoel, dat zeker bij support contact 3 (doorverbinding 02.08.) valsheid en misschien zelfs opzet in het spel was, 2 keer had ik express gevraagd. Zoiets kan eigenlijk onopzettelijk niet gebeuren, zeker niet de zin: "ja, met je eindafrekening ontvang je die het reeds betaalde bedrag voor juli pro rata enz....zie boven… Degelijks zeg je niet, als je denkt, online.nl heeft per 01.09 opgezegd, en helemaal niet, als je denkt, de klant zegt net op dit moment per 01.09 op!!! En dan een half uurtje later de mail!!! (helemaal niet mals)

6. Ik zou denken, dat ook KPN een interesse zal hebben, dit probleem op te lossen, zie punt 3+5…

7. Willen jullie misschien even de bandjes terugluisteren? Dan zouden jullie begrijpen, wat ik bedoel. Uit de  bandjes zal blijken, dat er nog een andere probleem met support bestaat, en zou misschien ook voor KPN de vraag inhouden, of ze zo verder willen...nou luister gewoon...

Alvast bedankt.


Hoi @Joachimsen, ik zie dat je opzegging er wel in staat maar zoals mijn collega hierboven al noemde per 1-9. Dit is de datum die wij van je nieuwe provider hebben doorgekregen. Zij zouden ook pas vanaf 1-9 jouw abonnement in rekening moeten brengen.

Ik begrijp dat dit fout gegaan is maar de oplossing ligt hierbij altijd bij de nieuwe provider.
Als het andersom was hadden wij dat ook vergoed. In dit geval ligt dat dus bij online. 


Hoi @Thomas,

 

Als ik het goed heb begrepen, heeft online.nl mijn KPN-contract pas opgezegd per 1 september 2023.

Dit komt voort uit het kijken in het systeem van KPN en is verifieerbaar via documenten en/of audio-opnamen. 

Wilt u misschien even nog eens voor de zekerheid dit bevestigen?

Bedankt.

 

 


Dat klopt inderdaad