Skip to main content

Het is frappant dat wanneer er weer eens een automatische betaling mislukt, ik dan uiteindelijk op verzoek de factuur meteen toegestuurd krijg en ik gewoon op tijd mijn factuur van KPN kan betalen.

Nu bedacht ik dat wanneer ik bij een betaling aan KPN de Kenmerk nummer invoer, deze dus niet bestaat en ik op de factuur van KPN dus twee nummertjes van de volledige Kenmerk nummers mis.

Hoe kan ik KPN waarschuwen, want dat Kenmerk nummer is toch wel belangrijk om juist op te geven.

Ik gefrustreerd maar weer het internet opga naar de MijnKPN Website en ik weer eens met mijn neusje in de boter val en na veel klikken en het is toch echt waar … alles is zónder persoonlijk contact geautomatiseerd …. dit promoot ik wel, maar ben gewoon eigenwijs.

 

Hallo @Patty2, welkom. 

Sorry, ik snap je vraag niet helemaal. Wanneer een automatische betaling niet lukt, krijg je van ons een herinnering met een IDeal betalingslink. Je kan de facturen terug vinden in MijnKPN. Als het niet lukt om via deze iDeal link te betalen kan je het bedrag natuurlijk ook handmatig overmaken. Zet dan in de beschrijving van jouw bank-app ten minste één kenmerk waarmee wie de betaling aan jouw factuur kunnen linken. Dit kan zijn: Factuur kenmerk, jouw klantnummer of betaal met het rekening nummer waarvan de facturen automatisch worden geïncasseerd.  


Ik denk dat er gewoon een nieuwe sepamachtiging aangemaakt moet worden.


Als je wil dat je automatische betalingen niet mislukken moet je zorgen voor voldoende saldo op je rekening (of voldoende krediet ruimte).