Skip to main content

Ik had in het verleden mijn wachtwoord voor KPN ID veranderd en ik kon met het toen nieuwe wachtwoord gewoon inloggen, maar sinds een week plotseling niet meer. Na lang proberen bleek een wachtwoord van 20 karakters en alleen letters en cijfers wel te lukken, hiermee kan ik eindelijk weer inloggen. Maar ik vind dit niet sterk genoeg,

In een ander topic in dit forum staat dat maximaal 54 karakters met letters, cijfers en bijzondere tekens toegestaan is. Wat zijn dan die bijzondere tekens?

die max 54 karakters met letters, cijfers en bijzondere tekens geldt voor KPN webmail, maar geldt dit ook voor het KPN ID?


Hoi @losbol, voor KPN ID kan je een wachtwoord tot 64 tekens gebruiken en het minimum is 8 tekens. Met 20 zit je daar dus mooi tussen, dus daar heb je geen last van. Ook kan je alle leestekens en speciale karakters daar gebruiken, als een teken toch niet wordt geaccepteerd krijg je daar op dat moment een melding over. Als het wachtwoord opgeslagen kan worden voldoet het aan de eisen.

Dat jij je wachtwoord kon opslaan en mee hebt kunnen inloggen betekent dus dat de wachtwoord eisen niet de reden zijn. Door het opnieuw wijzigen van het wachtwoord kan je er wel weer in nu begrijp ik? Als dat nog niet lukt kan je het beste een nieuw wachtwoord instellen: Ben je je KPN ID wachtwoord vergeten?


Ik gebruik op dit moment een wachtwoord van 54 tekens met alleen letters en cijfers zodat ik in elk geval kan inloggen. Wat betreft welke 'speciale’ tekens geaccepteerd worden, zal ik moeten uitproberen. Alvast bedankt voor het antwoord.


Als het wachtwoord niet opgeslagen kan worden, dan krijg ik een melding 'dat er een storing is’. Dat zette me volledig op het verkeerde been, want dan is er een storing want dat wordt zo gemeld. Ook al kon het wachtwoord niet opgeslagen worden, maar een storing melden als een wachtwoord niet opgeslagen kan worden is de wereld op zijn kop. Dat begrijp ik dus niet. Om het duidelijk te melden, dan moet de melding zijn dat het wachtwoord niet opgeslagen kon worden en waarom niet en ook welke tekens niet toegestaan zijn. Ik ga nu een wachtwoord van 64 tekens gebruiken.


wachtwoord van 64 tekens met alleen maar letters en cijfers kan ook niet. maximaal 55 tekens met alleen letters en cijfers heb ik nu als wachtwoord, verder kom ik niet.


Als het wachtwoord werkt, werkt het. Dan zou ik er niet teveel meer aan doen en proberen. Gewoon inloggen 🙂