Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb al jaren een Spotify Premium abo dat ik jaren geleden heb gekregen als extra voordeel tijdens verlengen van mijn Hi-abonnement. Dezde Hi-abo's zijn overgegaan in KPN-abo's.

 

Nu wil ik het omzetten naar Spotify Family. Wat zijn de extra kosten die ik ga maken? Neem aan het verschil tussen €9,99 en €14,99. Is dat een correcte aanname? 

 

Dit wordt niet goed zichtbaar gemaakt op de website.

 

Gr, Jan Kraan

 

Heb je nog dat oude HI abonnement dan? Dan kan het niet.

Je kan onder Hussel Mobiel Spotify Family nemen. Dat kan je aanpassen in MijnKPN.

Info en prijzen zie https://www.kpn.com/spotify.htm .


Hoi Peter, 

Bedank, Hi abo is natuurlijk afgelopen en alles is meeverhuisd naar KPN, dus ook Spotify Premium.

 

Kreeg van de klantenservice te horen dat dit een gratis abo was van Hi en bij overschakelen/upgraden naar Spotify Family ik het volle pond van €14,99 moet betalen ipv het verschil van €5,00. 

 

Erg vreemd en ben benieuwd of andere mensen dit ook ervaren. 

 

Ik heb diverse Kpn abo's ( mobieltjes en alles-in-één), maar geen hussel optie volgens mij. 

 

Gr, Jan


Spotify is allang niet meer gratis en eigenlijk ook nooit geweest. Het zat indertijd voor 5,99 erbij in. Dat was 2 euro goedkoper dan het toenmalige losse Spotify abonnement. En tegenwoordig is het gewoon voor 9,99 inbegrepen bij de oudere abonnementen met Spotify.

Sinds Hussel (medio 2019) is Spotify los afneembaar als optie. 9,99 danwel 14,99 inderdaad.

KPN mag van Spotify zelf geen korting meer geven.

Je gaat dus € 5 meer betalen voor Spotify met Family dan nu met Premium.


Peter,

 

Je bouwt toch gewoon rechten op als langdurig en loyaal abonnee? Of dit nu een kadootje is geweest of niet, ik heb alleen de upgrade nodig van Premium naar Family, dan zou dit ook alleen 5 euro extra moeten kosten toch?

 

Jan 


Nee.

Je betaalt nu 9,99, gratis zul je het écht niet hebben, en dat wordt dan 14,99.

Ik kan prima zonder Spotify dus '’nodig'’ is het in mijn ogen niet...😁. Via internet luister ik écht gratis naar diverse radiozenders over de hele wereld. 

Bij HI was het ook niet gratis maar met korting bij de prijs inbegrepen. Ten onrechte heeft kpn dat gratis genoemd.


 


Bizar. En toch betaal je ervoor. (zie totaalbedrag, helaas niet gespeficeerd)

Weet je zeker dt dit al een sinds oktober 2019 of later genomen Hussel abonnement is? Helaas staat het type abonnement hier niet op. Dit is maar een deel van het overzicht.

En dit is niet het overzicht van een mobiel abonnement, wat HI was. Maar van een vast abonnement voor thuis.

Ik zie Fritzbox ook staan bij '’gratis'’. Dan neem ik aan dat je een XS4ALL abonnement hebt en niet kpn. Bij kpn is een Fritzbox NOOIT gratis geweest. En nog niet. Bij XS4ALL is de Fritzbox de standaard.

Maar dat voordeel vervalt dus met wijzigen naar Spotify Family. (als dat al mogelijk is onder XS4ALL.

Je gaat gewoon de prijs betalen die NU geldt. Want je neemt het ook nu.


 

Leuk zo'n lijstje. Maar het zegt niets. Laat eens de hele pagina zien waarop de totaalprijs staat. Want daar moet u naar kijken. 

Als u bij wijze van spreken 30 euro per maand betaalt, dan is dat goedkoop. Maar als u bijvoorbeeld 90 euro betaalt, dan is het toch verstandig om eens wat te vergelijken met de nieuwe abonnementsvorm. Staar u die blind op die "gratis" extra's. Want meestal betaalt u er toch wel voor.


Het is idd een van Hi naar Xs4all gegaan, dat was ik vergeten te vermelden, omdat nu al een tijdje het KPN platform moet worden gebruikt incl de facturering via KPN en verplicht gebruik van MijnKPN. Ik kan ga er dus ook vanuit dat KPN de regeling overneemt via Hi en XS4ALL, want had geen andere keuze. KPN zou dan de opgebouwde rechten moeten borgen. Ik heb ook een gratis ESPN Compleet pakket. vanuit mijn XS4ALL verleden dat netjes meelift binnen de KPN-omgeving. Zioj het anders weergegeven op de factuur. 

 

  


Wat ik al dacht. Je hebt nog het XS4ALL abonnement.

En je bouwt geen rechten op. Waar staat dat in de voorwaarden? Je behoudt wel bestaande rechten zolang je niks wijzigt. Bij wijziging van Spotify vervallen de oude rechten (voor dat abonnement).

In het XS4ALL abonnement kan je niet naar Spotify Family. En betaal je wel gewoon voor Spotify Premium. Dat gratis was (en is) misleidend bij de oude abonnementen van kpn en xs4all. Je denkt toch niet dat je niks voor Spotify betaalt voor 71,50 in het abonnement. Dan zou tv en internet wel érg duur zijn met 71,50. Giga is 500 down en 50 up.

Met een nieuw kpn abonnement bv 200/200 - tv- Sp. Fam. ben je goedkoper uit.

In dit geval: bel xs4all om te informeren of je in het abonnement naar Family kan. Al weet ik vrijwel zeker van niet. Telefoon zie http://www.xs4all.nl - service.

De helpdesk van kpn kan je op dit moment niet helpen. Alleen bij overstappen van xs4all abonnement naar kpn abonnement.

In geval dat je in het xs4all abonnement niet naar Family kan zal je eerst naar een écht kpn abonnement moeten. Daarvan is dit het prijs schema.

 


Tx Peter, verhelderend! Ga ik mee aan de slag.

 

Gr, Jan


Met een nieuw kpn abonnement bv 200/200 - tv- Sp. Fam. ben je goedkoper uit.

Ik had natuurlijk even een kleine rekensom moeten doen. 

200/200 €50
TV basis € 12,50
Extra tv ontvanger inclusief opnemen € 5
Sp. fam € 14,99
__________________
Totaal € 82,49

En de berekening genomen dat je nu Spotify premium hebt komt het echte vergelijk op 72,49.

Je totaal prijs is nu als ik het rijtje optel € 99.--

Huidig kpn abo

bovenstaand en ook vast bellen erbij à € 2 (zonder belbundel; uitbellen doe je natuurlijk binnen je mobiele bundel 😉).

Komt op € 84,49. 

En nu komt bovenstaand rijtje van jou screenshot hier op € 99,--.

Blijf ik goedkoper uitkomen.


Hi Peter,

 

Hoop ik wel dat de gratis produkten (op spotify na ) in het pakket zitten, incl. ESPN Compleet 

 

 


Er zit bij Peter geen 4K in. En geen Fritzbox. U zou een Experiabox of KPN Box krijgen.

Als u een Fritzbox belangrijk vind, dan kost dat € 7,50 extra.

4K kost € 2,50 extra.


ESPN is niet gratis in het nieuwe abonnement. 

Maar zelfs met die 12,99 haal ik die 99 niet.

4k ''pakket'' schiet door met die 2 4k zenders. 

En ESPN UHD (opgekrikt HD) waar maar 1 maximaal 2 wedstrijden per speel ronde in die UHD kwaliteit zijn.

Geschikte Fritzbox kun je zelf kopen. Scheelt extra huur bij kpn voor het door Nick genoemde bedrag. 


Hoeveel tv ontvangers heeft u? 2 of 3?

En heeft u een mobiel abonnement van KPN? Want dan krijgt u 5 euro entertainmentkorting. 

Met 3 tv ontvangers en 200 mbit internet zit je al aan de 75 euro. Als daar dan nog ESPN Compleet en Spotify Family bij moet, dan zit je zowat op de 100 euro. Dan moet 4K, de Fritzbox en bellen er nog bij. Word een stevig prijsje...


Hi Nick83, 

 

Het is allemaal een beetje gerommel in de marge mbt omzetten vh contract met behoud van al mijn abo's, fritzbox, 3 ontvangers en uitbreiding naar Spotify Family. Dubbeltjes en kwartjes schieten niet op. Alleen minder producten afnemen zet zoden aan de dijk. 

 


Alleen minder producten afnemen zet zoden aan de dijk. 

Logisch toch?