Skip to main content

Ik mag mijn mobiele (KPN) nr meenemen van mijn werk. Krijg daar ook een mail voor tegen die tijd. Zit veel in buitenland en ben maar beperkt in NL. Kan ik met de mail en de telefoon naar een KPN winkel zodra in in NL ben, en daar het abonnement laten overzetten naar Sim only?  Of heeft men daar veel meer tijd voor nodig? Of moet ik een andere weg bewandelen. Heb natuurlijk niet de contractgegevens van ons concern

Kijk hier even of je de info kan vinden die je nodig hebt. 


Niet helemaal.. het bestaande contract is van een bedrijf. Dat moet over naar een sim only particulier. Vraag is of ze dat in een KPN Winkel direct kunnen regelen als ik de mail meeneem met de goedkeuring voor vrijgave van dat nummer. Als het daar niet kan, dan moet ik misschien op afstand alvast iets gaan “regelen” anders zit ik straks in Nederland zonder telefoon simkaart

 


Niet helemaal.. het bestaande contract is van een bedrijf. Dat moet over naar een sim only particulier. Vraag is of ze dat in een KPN Winkel direct kunnen regelen als ik de mail meeneem met de goedkeuring voor vrijgave van dat nummer. Als het daar niet kan, dan moet ik misschien op afstand alvast iets gaan “regelen” anders zit ik straks in Nederland zonder telefoon simkaart

Voor een contractovername van bedrijf naar particulier zijn vanuit het bedrijf bepaalde documenten benodigd, een winkel kan en mag dergelijke administratieve zaken niet afhandelen dus dit moet echt schriftelijk of via het formulier dat op de website van KPN staat (zie bericht van @Joep1965)


Niet helemaal.. het bestaande contract is van een bedrijf. Dat moet over naar een sim only particulier. Vraag is of ze dat in een KPN Winkel direct kunnen regelen als ik de mail meeneem met de goedkeuring voor vrijgave van dat nummer. Als het daar niet kan, dan moet ik misschien op afstand alvast iets gaan “regelen” anders zit ik straks in Nederland zonder telefoon simkaart

 

Als jij een formulier hebt van het bedrijf dat hij contractsvrij is kan dit gewoon in een winkel, wel de kanttekening welke heel belangrijk is → op die brief moet ook het huidige klant nummer van het zakelijke abonnement staan.

 

Je krijgt dan een nieuwe simkaart mee, deze werkt nog niet direct maar meestal binnen een paar dagen. Je krijgt bericht wanneer deze actief wordt.


Dat bericht krijg ik, met contractnummer en porteringsdatum. Ik ga er dus maar vanuit dat het in de winkel gaat lukken. Dank.

 


Hoi Conny! Ik kwam je bericht tegen, is alles nog gelukt? 


Dat weet ik nog niet, ben pas eerste week juli in Nederland...


@ConnyCalig Check, dat had ik even niet op de radar Conny, sorry.