Skip to main content

Voor mijn nichtje en haar vriend, contact opgenomen met KPN volgens de gegevens die ik volg beste optie was via de Chat.
Dit in verband met apart hoge factuur, wat een of ander doorverbindnummer bleek te zijn. Dat was vooraf niet duidelijk. Alsmede het tarief was niet duidelijk.

Ik wou voor hun bezwaarindienen tegen de factuur. Volgens de website van ACM Consuwijzer kan ik dat via mijn provider doen. Ook aangezien ik het bedrijf dus niet ken. Ik help ze met financiën en administratie en andere regelzaken. 

Ben best onbeschoft  behandeld door die persoon, die ging heel betwetering doen.. ja je moet dit en je moet dat en niet zo slim etc. Terwijl ik gewoon contact opnam ivm uitstel betaling en wat KPN kan betekenen want hun factureren namens dat bedrijf. Maar volgens deze persoon kon KPN niks doen en moest maar naar ACM. Maar ACM zegt juist dat ik de factuur niet moet betalen en dat aan mijn provider moet laten weten en met mijn provider in gesprek kan gaan.

Hoe dan ook is er sprake van misleiding en KPN faciliteert dit op het moment. De chatpersoon nam de klacht erover niet aan en bleef betweterig doen en wou ook niet praten mbt uitstel betaling factuur of iig dat deel van de factuur.

Door een google zoekopdracht kwam er in de resultaten Belastingdienst Klantenserivce te staan. Hij klikte daarop en toen stond er groot Belastingdienst Klantenservice met daaronder een  blauwe knop “BEL NU” Dat is wat er in zijn scherm stond. En toen belde hij dus in de veronderstelling gewoon direct de belastingdienst te bellen. Hij wist niet dat het een gratis nummer was. En hoorde aan de telefoon nog “10 cent per minuut”…. 

Ik heb het nummer later zelf nog gebeld want het nummer stond wel op de factuur die later binnen kwam. En iemand zegt supersupersupersnel helemaal aan het begin hondertiencent per minuut zijn de kosten voor dit…. En dit hoorde ik pas na de 2e keer bellen en gelijk gefocust te zijn op alles wat er gezegd wordt. In eerste instantie,  voordat je na bellen je telefoon aan je oor hebt of op speaker zet hoor je namelijk alleen nog die tien cent per minuut. Overduidelijk dat dit doelbewust gedaan wordt om mensen te misleiden en dat mag niet! Los van het gegeven dat de reclame uitting was Belastingdienst Klantenservice en niet whatever dat bedrijf eigenlijk is, want dat is onduidelijk. Het nummer 1803 is terug te traceren naar meerdere bedrijven namelijk.

Ik wil dus graag uitstel van betaling van de factuur voor hun regelen (of zelf laten regelen) en niet voor 1 maand, maar echt met de tijd dit uit te zoeken en eigenlijk ook medewerking van KPN vragen hierin, aangezien KPN voor / namens hun factureert. 

Wil ik dit direct bij de aanbieder kunnen doen, dan moet ik weten wie de aanbieder is, welk bedrijf en zelfs dat weet ik niet. Maar volgens ACM zou KPN hier zelf wat in kunnen betekenen.
Ik heb een screenshot van de uiting via google, waarin je kunt zien dat ze zich profileren als Belastingdienst en niet als Doorverbind Service.

Ik heb de uiting ook gevonden en ja achteraf kun je zien dat die hondertiencent vermeld staat, maar dat staat pas NA de Belknop en dat mag niet! Want voorwaarden moeten ALTIJD vermeld worden en geaccepteerd kunnen worden daardoor voordat je verder gaat met de “aankoop” in dit geval aankoop van een dienst.

Hoe kunnen ze nu zorgen voor die uitstel betaling van dit bedrag? Dus dit deel van de factuur in ieder geval? En hoe kan KPN ons helpen met dit wanbeleid. Indien gewenst kan de printscreen gestuurd worden.

Nog los eigenlijk van de klacht mbt de chatmedewerker met zijn “dat gaat niet gebeuren”. 

Helaas komt dit vaker voor. Er wordt dan gebeld via dure belbedrijven. Kpn gaat deze kosten niet voor rekening nemen. Ingeval van niet kunnen betalen is uitstel in sommige gevallen mogelijk. Laat het een les voor u zijn. Zoeken naar telefoonnummers via google kan maar ga dan altijd eerst naar de site van het bedrijf wat u wil bereiken.  Belbedrijven vallen in de categorie maffiapraktijken.


Dit is geen antwoord op mijn vraag!

Er is hier sprake van misleiding en KPN factureert namens hun. Welk bedrijf mij deze kosten oplegt geen idee, daar moet KPN mij dan mee helpen. Zij factureren en zij sturen aanmaningen als er niet betaald wordt, dus bij KPN moet ik wezen voor de factuur, voor uitstel van betaling etc. Daarom is mijn vraag waar ik officieel bezwaar kan indienen, zodat we hiermee aan de slag kunnen.

Want onderstaand sorry, als je dit in je scherm te zien krijgt, zie je toch niet dat je wat anders belt. Dit is oplichterij en KPN mag daar niet aan meewerken! Mag ook eisen van zijn klanten dat ze de boel niet belazeren en daar zeker wel een Rol in spelen,

Daarnaast  volg ik juist de tips op van ACM consuwijzer:
https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/telefoonnummers/bellen-naar-informatienummers

  • 1Bespreek uw klacht met uw telefoonaanbieder
  • 2Wacht met het betalen van de extra kosten
  • 3Schrijf een brief of e-mail aan uw telefoonaanbieder


Dus mijn vraag is:

Waar/ HOE dien ik officieel bezwaar in tegen het betalen van een factuur.

 

 


Hallo @sterredag uitstel van betaling kun je aanvragen via 0800 0402 en vraag dan naar de afdeling Collections.

Succes.

 


https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen.htm#/klacht-oplossing/ser-klacht-oplossing-iets-anders-uitleg




en dat verwijst je naar een chat waar ik dus echt onbeschoft te woord gestaan ben zojuist! Of je moet bellen, maar dan heb ik niks op op papier.

Ik wil OFFICIEEL Bezwaar indienen tegen deze factuur, zodat het goed uitgezocht kan worden en daar dus ook bewijs van. (wat logisch is.​​​​​​​


Even scrollen naar beneden en daar staat het postadres. Maar rekent u zich nou niet rijk. Ik loop hier al een tijdje rond en zie dit vaker en iedere keer loopt het op een teleurstelling uit. Dit soort bedrijven verdienen veel geld maar doen het volgens de huidige regels. Met dat u aan de lijn blijft hangen gaat u akkoord met de voorwaarden.  Het is treurig maar het is legaal.


Ik weet niet wat de ACM je op de mouw heeft gespelt, maar KPN is juist geen partij in deze ellende, de ACM is de autoriteit die toezicht behoort te houden en meldingen die consumenten doen oppakken en als er foute zaken aan het licht komen er actie op moeten nemen.

Wettelijk is KPN zelfs verplicht deze kosten door te berekenen, dat word door de ACM zelfs opgelegt aan de providers.

Je mag van mij er een zaak van proberen te maken bij KPN, die je jammer genoeg wel gaat verliezen vrees ik, enige wat KPN kan doen is uit coulange een deel of alles kwijtschelden en het op eigen kosten te verekenen.

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/twee-misleidende-0906-nummers-naar-belastingtelefoon-ingetrokken

Effe wat leesvoer, lees alles even, staat namelijk ook bij dat het niet eens verboden is als het maar duidelijk is.


Tja,... Gewoon een gevalletje niet goed opletten,... 

Al Googleend gevonden(met moeite) Klik hier.

Iets duidelijkere screenshot waarop wel de belkosten worden weergegeven

 

Is onderdeel van Hero Results als je het opzoekt in het handelsregister. Teldirect is gewoon een nummerinformatiedienst.

Kortom. KPN kan geen vergoeding geven voor een betaalde dienst welke door een consument is afgenomen. Een KPN een juridisch loket, acm of een rechtsbijstandverzekering zal hier niks mee kunnen. 


Maw @sterredag neem het verlies en laat het rusten. 


Tja,... Gewoon een gevalletje niet goed opletten,... 

Al Googleend gevonden(met moeite) Klik hier.

Iets duidelijkere screenshot waarop wel de belkosten worden weergegeven

 

Is onderdeel van Hero Results als je het opzoekt in het handelsregister. Teldirect is gewoon een nummerinformatiedienst.

Kortom. KPN kan geen vergoeding geven voor een betaalde dienst welke door een consument is afgenomen. Een KPN een juridisch loket, acm of een rechtsbijstandverzekering zal hier niks mee kunnen. 


Op mobiele telefoon dus niet zodanig te zien!

EN… algemene voorwaarden moeten bij online aankopen altijd VOOR de bestelknop / koop knop etc vermeld worden en mag niet daarna dan kan een bedrijf daar geen rechten aan ontlenen namelijk.


Scrolllen hielp bij mij voor aanvullende informatie. Maar ik zag het in één oogopslag op mijn scherm,  tevens kan een schermgrootte van een toestel ook een debet zijn waarbij niet alles natuurlijk zichtbaar is. 

Al die moeite heeft echt geen nut. Levert alleen maar stress. Verlies nemen, evt factuur in termijnen betalen. En blokkeer voor die mensen het betalen naar betaalnummers op hun toestel als ze financieel onderlegd zijn. 


Dat zou u dan nog kunnen melden bij de acm maar kpn is in ieder geval niet de juiste partij om uw klacht in te dienen. 


Scrolllen hielp bij mij voor aanvullende informatie. Maar ik zag het in één oogopslag op mijn scherm,  tevens kan een schermgrootte van een toestel ook een debet zijn waarbij niet alles natuurlijk zichtbaar is. 

Al die moeite heeft echt geen nut. Levert alleen maar stress. Verlies nemen, evt factuur in termijnen betalen. En blokkeer voor die mensen het betalen naar betaalnummers op hun toestel als ze financieel onderlegd zijn. 



Blokkade is zeker al geregeld
Instructie altijd alleen via telefoonnummer van website bedrijf zelf ook ;)
Klacht indienen bij ACM ook

Daarom hier de vraag, waar kan ik officieel bezwaar indienen bij KPN tegen een factuur. Juist om dit goed uit te zoeken of dit wel klopt. KPN factureert voor dit bedrijf, en als dit bedrijf dus de boel belazert is dat zeker wel ook relevant voor KPN natuurlijk.
Daarnaast kan dan alles goed uitgezocht worden en is er uitstel van betaling en niet maar alleen uitstel betaling van max een maand, want mogelijk duurt dat uitzoeken wel langer. 
Dan kan KPN OOK eventueel melden waar ik precies heen kan schrijven mbt de factuur van HUN klant.

Ik wil ook volgens de instructies van ACM KPN dus een bericht sturen, maar dat moet ik dan wel op papier/mail/ iets dergelijks en niet per telefoon, want dan kan ik niks meer aantonen is ook niet zo officieel als het bij de rechter komt.

Algemeen geldt voor aankopen via internet dat dus algemene voorwaarden vermeld moeten worden voor zo'n knop waarmee je een aankoop definitief maakt zeg maar en op die ene screenshot is dat duidelijk niet het geval.

Geen idee wie eigenlijk verantwoordelijk is. Want KPN factureert en we zijn dus niet akkoord met die factuur, het eerste bezwaar moet dus bij degene die de factuur stuurt. Is het dan aan het factuurbedrijf in dit geval KPN om dit verder uit te zoeken of de gefactureerde? Geen idee kan ik niet zo goed terug vinden Of neemt KPN de factuur geheel over? Dan is KPN wel degelijk degene waar ik moet wezen. Maar al deze antwoorden en gang van zaken kan dus door bezwaar te maken tegen deze factuur. En dan de procedure doorlopen en misschien krijgen ze geen gelijk, dat kan. Ondanks of ze beter hadden kunnen gedragen zijn vele consumenten beschermingswetten daar juist voor ingevoerd, zoals wet open op afstand etc en als een bedrijf hier niet op wijst, dan vervalt de 2 weken termijn bijvoorbeeld. Hoe stom iemand dan ook zelf geweest is, doet niks af aan het recht wat iemand heeft als het bedrijf vervolgens verzaakt blijkt te hebben.


En daar zit nou net de crux. U bent akkoord gegaan met de deal door gebruik te maken van de dienst.  Kpn int alleen het geld net zoals ze doen bij bijvoorbeeld Netflix. Betaal die faktuur en probeer eventueel het geld terug te krijgen.  De kosten krijgt u er anders bij. Bij kpn is dit echt volledig dicht getimmerd. 


KPN is er geen partij in, alleen dat ze de kosten moeten innen, als er onregelmatigheden zijn kan je alleen de ACM inschakelen, die zijn de partij die er iets tegen kunnen doen.

Het blijft een lastige, maar in de KPN voorwaarden staat ook dat zij de extra kosten mogen innen voor het bellen van betaalde service kosten, de aanbieder van het nummer/dienst is verantwoordelijk.

Nu je de nummers bij KPN geblokkeerd hebt kan KPN geen kosten meer rekenen, maar ben je ook geblokkeerd om ze te bellen.

 


En daar zit nou net de crux. U bent akkoord gegaan met de deal door gebruik te maken van de dienst.  Kpn int alleen het geld net zoals ze doen bij bijvoorbeeld Netflix. Betaal die faktuur en probeer eventueel het geld terug te krijgen.  De kosten krijgt u er anders bij. Bij kpn is dit echt volledig dicht getimmerd. 



Nee joep, want ze hebben het tarief niet duidelijk vermeld en het staat sowieso niet voor die knop vermeld, dus dan is er geen overeenkomst, want hun houden zich niet aan de voorwaarden, DAT is de crux. En dan moet ik dus precies weten wie dat bedrag ontvangt en dan moet ik dus bezwaar aantekenen tegen de factuur zodat ik die gegevens kan krijgen EN uitstel van betaling. Ik heb met KPN namelijk geen overeenkomst over dit bedrag. Dat is niet zo simpel zeg maar.

Bovendien…. ACM zegt ZELF contact op te nemen met de provider.

Wat ik voornamelijk nog steeds mis is iets waar ik dus bezwaar KAN aantekenen op schrift (dus mail, mailformulier met bevestiging oid) Want dat is mijn vraag of het dan terecht is of onterecht zal blijken uit de procedure, ik vraag hier niet of het terecht of onterecht is. Ik wil dit aan KPN voorleggen.


 




Wat ik voornamelijk nog steeds mis is iets waar ik dus bezwaar KAN aantekenen op schrift (dus mail, mailformulier met bevestiging oid) Want dat is mijn vraag of het dan terecht is of onterecht zal blijken uit de procedure, ik vraag hier niet of het terecht of onterecht is. Ik wil dit aan KPN voorleggen.

Hallo @sterredag ,

Een klacht kun je via de website indienen:

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm


@sterredagJe gaat steeds om 1 ding heen, je  hebt door dat 0906 doorverbindnummer te gebruiken geen overeenkomst met KPN gesloten, ik wens je veel succes met aan de verkeerde boom schudden.


Ik ben het er zeker mee eens dat dit een vreemd gedoe is.

Al velen zijn u voor gegaan in deze valkuil, hier een eerder onderwerp er over met een bijdrage van mij er bij :

 


@sterredagJe gaat steeds om 1 ding heen, je  hebt door dat 0906 doorverbindnummer te gebruiken geen overeenkomst met KPN gesloten, ik wens je veel succes met aan de verkeerde boom schudden.



Nee precies, dus waarom gaat KPN dan moeilijk doen als ik niet betaal?? 😃 KPN fungeert als tussenpersoon dat is het hele punt hier. En ik draai verder nergens omheen hoor, ik leg dit uit. Maar mensen draaien om mijn vraag heen. Gelukkig is er nu iemand die WEL echt mijn vraag leest en daar antwoord op gaf. Daarvoor dank @Noordzee :)


Graag gedaan @sterredag 


Ik ben het er zeker mee eens dat dit een vreemd gedoe is.

Al velen zijn u voor gegaan in deze valkuil, hier een eerder onderwerp er over met een bijdrage van mij er bij :

 

Misschien Radar??

https://radar.avrotros.nl/over/contact/contact-tv/


Oeps ik heb per ongeluk verkeerd geklikt  voor het antwoord en ik weet niet of en hoe ik dat weer kan corrigeren ;)


Oeps ik heb per ongeluk verkeerd geklikt  voor het antwoord en ik weet niet of en hoe ik dat weer kan corrigeren ;)

Ik was al verbaasd over jouw keuze. Een moderator kan het beste antwoord voor jou veranderen. 


Oeps ik heb per ongeluk verkeerd geklikt  voor het antwoord en ik weet niet of en hoe ik dat weer kan corrigeren ;)

Ik was al verbaasd over jouw keuze. Een moderator kan het beste antwoord voor jou veranderen. 



Ik heb het andere bericht gemeld nu en dat verzoek gedaan 😉 sorry!!! Ik weet hoe waardevol zoiets kan zijn voor iemand ;)

Heb het formulier ingevuld en het werkt idd zoals ik wou er wordt nu contact opgenomen door KPN met mij. Super!