Skip to main content

Ik zit in de Verenigde Staten en heb hier 2 maal mijn mobiele data aan moeten zetten voor maximaal een minuut en heb een factuur ontvangen van 109 euro. Dit is inclusief mijn abonnementskosten van 20 euro.

Ik heb vooraf geen waarschuwing gekregen dat ik teveel van mijn bundel gebuikt heb en er staat in jullie voorwaarden dat er maximaal 60.50 euro in rekening gebracht wordt.

 

Er wordt uiteraard mee bedoeld dat de TS gebeld is in Amerika en het inkomende gesprek heeft aangenomen cq. opgenomen. Gebeld worden in Amerika kost ook geld.


Schofterig. Ik heb de factuur bekeken en het klopt. Niet normaal dat dit kan.

Is aan zoiets iets te doen ?


Wat is er gebeurd dan?


Bedrijven die je moet bellen en vervolgens na 20 minuten de hoorn erop flikkeren en dan iedere belminuut berekenen. Heel klantvriendelijk.👌🏻


Wellicht heb je het nummer van dat bedrijf op Google gezocht en ben je uitgekomen bij een duur belbedrijf.  Dan gaat de meter tikken inderdaad. 


Wellicht heb je het nummer van dat bedrijf op Google gezocht en ben je uitgekomen bij een duur belbedrijf.  Dan gaat de meter tikken inderdaad. 

Hij zat in Amerika en als je dan belt betaal je sowieso.

De tarieven bij KPN zijn als volgt; 

  • Internet: € 2,50 / MB
  • Bellen: € 1,00 / min
  • Gebeld worden: € 0,50 / min
  • Sms versturen: € 0,30 / sms
  • Sms ontvangen: gratis

 

Aangezien je het meerdere malen over overstappen hebt;

Vodafone in USA is bellen duurder;

  • Internet: € 2,50 / MB
  • Bellen: € 1,25 / min
  • Gebeld worden: € 0,25 / min
  • Sms versturen: € 0,25 / sms
  • Sms ontvangen: gratis

T-Mobile is met alles duurder;

  • Internet: € 2,50 / MB
  • Bellen: € 1,27 / min
  • Gebeld worden: € 0,76 / min
  • Sms versturen: € 0,51 / sms
  • Sms ontvangen: gratis

 

Conclusie welke @Corné Van Nijnatten moet accepteren is dat bellen in Amerika nou altijd extra kost, u heeft een abonnement voor Nederland, en aangezien Nederland in de EU zit mag je ook in Europa gebruik maken van dat abonnement. Amerika moet nog heel wat kilometers verhuizen om ook in de EU te komen dus voorlopig zullen daar nou eenmaal kosten zijn, zowel bij KPN als andere providers.

 

Kleine notitie, je hebt het over dat je zaken moet bellen, mochten dit ook zakelijke gesprekken zijn vraag dan aan je werkgever een zakelijk nummer. Bij KPN zakelijk zijn er ook wereldbundels voor werknemers.


@Ik_Combineer ik vermoed dat TS het nummer van € 1,00 p/m vanuit Nederland heeft gebeld want dat zal een 0900 nummer zijn en dat kan je niet bellen vanuit het buitenland zover ik weet.


@Bart_Z, Heb je mijn vraag ook nog gezien?

Overigens vermeldt de site over Internetten, sms’en en bellen in het buitenland het onderstaande.

Vraag aan @Bart_Z:

Hoe kan je als abonnee de in het gele kader genoemde “Bescherming Internetkosten” aan zetten?

 


Voor mij is dit afgesloten. Ik weet waar mijn hoge rekening vandaan komt en kan daar KPN niets van verwijten. Ik vind het wel schofterig dat er dat soort internetbedrijven zijn die op deze manier hun zakken vullen.

Daarnaast vind ik het niet correct dat ik geen berichtje heb gehad voor het overschrijden van mijn bundel.

Vraagje : Ik ga aanstaande 12 maanden naar de Malediven, naar Jamaica, naar Dubai, naar Mexico, Dominicaanse Republiek en Hawai. Wat is mij aan te raden voor internet/belbundels ?


Ik vind het wel schofterig dat er dat soort internetbedrijven zijn die op deze manier hun zakken vullen.

Wat bedoel je hiermee?

Wat is er dan schofterig geweest en welk Internetbedrijf verwijt je dit.


Ik moest om te weten wanneer mijn creditcard afgeleverd zou worden, op advies van Rabobank, contact opnemen met PostNl.

de dag erop vertrok ik en m,n pincode had ik al wel binnengekregen, ook via PostNl.

Na 3 keer 20 minuten heb ik het opgegeven. Resultaat : Zonder creditcard weg en opgescheept met nog veel meer kosten.

 


Vraagje : Ik ga aanstaande 12 maanden naar de Malediven, naar Jamaica, naar Dubai, naar Mexico, Dominicaanse Republiek en Hawai. Wat is mij aan te raden voor internet/belbundels ?

Je kan op onze buitenlandpagina zoeken naar de landen waar je heen gaat. Je ziet dan daarbij een overzicht van de kosten per land en welke bundels daar te gebruiken zijn bij ons. 

Of als je echt ergens voor langere tijd bent, dan is een lokale simkaart misschien ook wel aan te raden.