Skip to main content

op 31 juli 2022 vaar ik over van Bari naar Corfu dit zijn italiaanse en Griekse wateren dus ik had mijn telefoon  wat ik gewoonlijk niet doet aan laten staan.

Maar daar hoef ik niet wakker van te liggen want ik ben in EU gebied.

Wat schets mijn verbazing ik krijg een rekening van KPN van €60,50 over het gebruik van de sateliet en we hebben het over 6 mb.

Maar dat is niet mogelijk want ik ben op de middellandse zee op eu water/grond maar de telefoon masten van een ander land hebben toch mijn telefoon opgepakt s nachts om 2 uur en je begrijpt ik gebruik geen internet 1 niet om 2  uur s nachts op de middellandse zee

                                     2 zeker niet omdat ik een bundel heb van 5 gb

                                      3 binnen de eu waters

Dus dit is zeer onterecht van KPN om dit door te berekenen.

Er moet dus een soort van coulantie zijn om dit op te lossen daar het natuurlijk niet met voorbedachte rade is gegaan ik slaap namelijk s nachts om 2 uur en zeker op zee en zeker ik geen bereik zou hebben dus allemaal wel redelijk gedachte .

Dus KPN pas een coulantie toe in deze en de klant is weer tevereden met KPN.

Sorry maar dit vind ik een absoluut lulverhaal ik heb het namelijk altijd als ik thuis ben,  gaat mijn wifi het overnemen van mijn mobile data, en mijn mobiel gebruikt altijd mb s terwijl ik op wifi zit het is de ene keer 40 mb de andere keer 60 mb en nu begin van mijn nieuwe factuurmaand  is er gewoon 1 mb gebruikt terwijl ik niets doet op mijn mobiel wanneer KPN dan zegt ja op de achtergrond kan het zijn dat er wat wordt geladen,…...     nou dan spijt het mij dan enorm dat vind ik een hele grote tekortkoming van KPN ,want inderdaad toen ik bij een andere provider zat Telfort Ben Youfone heb ik dat nog nooit meegemaakt dus  specifiek wel bij KPN    vind ik vreemd

Admin: Reactie afgesplitst en verplaatst naar je eigen topic


Ik kan me voorstellen dat je hier vreemd van op kijkt, @tonymid. Je bent in Europa op reis en verwacht ook verbinding te maken met een Europese mast. Nu is het alleen zo dat mobiel internet op een veerboot, cruiseschip of vliegtuig niet vanuit jouw bundel gaat. Er geldt dan namelijk een satelliet of maritiem tarief. De kosten kunnen snel oplopen, met tot wel 10,- per MB. De exacte tarieven vind je in dit overzicht die je kunt downloaden.

Vaak hangen er posters op de veerboot of cruiseschip om je hiervoor te waarschuwen. Wij raden je aan om roaming én mobiele data uit te zetten als je met vliegtuig, veerboot of cruiseschip reist.


Dat is. Dan wel zo ik ben nu 71 ben jaren bij KPN en dit had men dan per mobiel moeten aangeven ik komnu erg in de problemen daar mij AOW. Hierin niet voorziet. Normaal betaal ik 33 e en nu in eens €94 ik weet me hiermee geen raad KPN


Hallo @tonymid als je zo'n reis kunt maken van je AOW, kunnen die meerkosten van ongeveer €60 er ook nog wel bij denk ik.

Maar denk je echt dat je in de problemen komt, dan kun je KPN bellen, 0800 0402 (gratis), maar de afdeling Collections vragen en een betalingsregeling regelen.

Succes.

 


je naam doet je geen toegevoegde waarde toekennen wie zegt dat ik een reis aan het maken ben dat is uw veronderstelling heeft u ook wel eens gehoord dat men moet werken ook als je met pensioen bent

in dit land maar daar staat u waarschijnlijk nog niet bij stil maar dat komt nog wel als u aan de beurt bent en bellen voor een betalingsregeling ik denk er niet aan  er bestaat namelijk ook nog een coulance beleid


Trouwens als u een medewerker bent vind ik uw opmerking zeer aanmatigend zoniet een domme opmerking want u helpt maar wil graag een opmerking plaatsen voor het plaatsen


Hallo @tonymid , ik ben ook een gepensioneerde aow er net als u en géén medewerker van KPN. Coulance hoeft u niet op te rekenen, een betalingsregeling kan dus wel.


Het is jammer om te lezen dat je hierdoor in de problemen komt met jouw AOW, @tonymid. Maar ik kan de kosten die je hebt gemaakt voor gebruik van jouw mobiele data niet voor je vergoeden. Eventueel kun je wel een betalingsregeling treffen. Je kunt hiervoor telefonisch contact met ons opnemen als de factuur in MijnKPN als ‘achterstallig’ aangemerkt staat.


wie zegt dat ik een reis aan het maken ben dat is uw veronderstelling heeft u ook wel eens gehoord dat men moet werken ook als je met pensioen bent


Misschien kunt u de gemaakte kosten verhalen op uw werkgever. U heeft de genoemde kosten tenslotte onder werktijd gemaakt dan lijkt me dat uw opdrachtgever deze kosten ook gaat vergoeden. 


Op 7 juli jl. heeft KPN een mailing doen uitgedaan met tips over roaming en/of het uitzetten ervan op zee...

https://www.kpn.com/beleef/blog/wat-is-roaming.htm

 

… een gewaarschuwd mens…