Skip to main content

Op fact.nr 1166635940 d.d. 2-2-2021 van klantnr ********. worden extra kosten in rekening gebracht

van € 36,15 voor bellen naar telf.nr 09060400382. Is dit juist????????

emailadres: *************@hotmail.com

 

*Admin: gegevens verwijderd en toegevoegd aan profiel in verband met privacy.
 

 

Hoi @p.c.a. wagenaar, welkom hier. 

Als het op de factuur staat, dan klopt dit heel hard gezegd. Ik vermoed echter dat het om een doorschakelnummer gaat. Dus je denkt dat je rechtstreeks een bedrijf belt, maar eigenlijk bel je eerst een tussenpersoon die het bedrijf weer belt en daar belachelijke prijzen voor rekent. Wil je bijvoorbeeld met ons bellen, bel dan altijd 0800-0402, dit nummer is gratis. Of kijk anders altijd op de site van het bedrijf wat je wilt bellen. 


Wat het in mijn geval nog bezonder maakt, is dat ik zo een nummer (per ongeluk) heb gebeld, om de KPN klantenservice voor mijn TV probleem te bereiken.

Probeer eens het klantenservice telefoonnummer op de KPN pagina te vinden!!! 
Ik ben gewoon gaan googelen. En wat staat bovenaan? Nee, niet de KPN nummer!

Vandaag kreeg ik dus de factuur van KPN: 13,083€.

Duure klantenservice! Bedankt KPN!


Helaas heb je dan een doorschakelnummer gevonden. Ik snap heel goed dat je daar van baalt, maar ons nummer: 0800-0402 is een gratis nummer. Ik kan hier zo verder niets aan doen helaas. :(


Mijn man heeft 17 juni contact met jullie gehad omdat de router het niet deed, 45 minuten gebeld, nu zie ik bij mijn factuur een bedrag van 47 euro, dit vind ik niet normaal,  de router was uiteindelijk stuk dus niet ons probleem maar wel vette rekening ik hoop dat dat nog recht getrokken kan worden en dat jullie zonder tussen persoon ons te woord kunnen staan !

Groet Wilma van den Berg 

 


@Wilma Van Den Berg 

Lange tijd als je via Google of Bing ging zoeken kwam niet het telefoonnummer van KPN, maar telefoonnummers van wat zij zelf waarschijnlijk handige jongens of meisjes vinden in beeld. Dit zijn doorschakkelnummers waarvoor zij dan de tikken innen. Die nummers behoeven dus helemaal niet van KPN te zijn. 

Ik zag vandaag dat er iemand bij KPN (dus niet Bart zoals hij schrijft :rofl::joy::rofl: ) actie heeft ondernomen. Als je nu naar het telefoonnummer van KPN zoekt komt althans bij mij het nummer 0800-0402 het eerst in beeld. 

 


Nou bij mij niet, de doorschakeldienst van Belzo als eerste, snap niet waarom dat moet, als je snel wat wil regelen zoals wij toen met voetbalavond dan klik je snel de bovenste aan!


En daar gokken ze op, naief en niet lezende personen die op die link klikken en niet effe goed kijken wat ze doen, en dan moet je toch echt zelf op de blaren zitten.

In de correspondentie van KPN die bij het afsluiten van een abbo krijgt staat hun gratis nummer in, even zoeken op de site, idd een beetje zoeken vind je het nummer.


Nou bij mij niet, de doorschakeldienst van Belzo als eerste, snap niet waarom dat moet, als je snel wat wil regelen zoals wij toen met voetbalavond dan klik je snel de bovenste aan!

Wat is je zoekmachine en heb je eerst de geschiedenis schoongemaakt?

Hoe ik het nu ook probeer ik krijg eerst verwijzingen naar KPN. Als ik vraag “Telefoonnummer KPN”

Ik heb me er overigens lange tijd aan geergerd dat KPN deze mogelijkheid openhield door niet eenvoudig vindbaar het telefoonnummer op hun website te vermelden. Maar nu valt daarover volgens mij niets meer te zeggen. 


Hier staat KPN als 2de:

En dan zie je nog niet meteen het telefoon nummer. Je komt op de standaard service pagina van KPN terecht. Als je weet hoe je klikken moet, dan kun je het nummer zien in 3 kliks.


@Doornekamp33 ik typ op Google ook “telefoonnummer KPN”, maar dan komt KPN hier niet bovenaan te staan bij Google. Eigenlijk best raar! Google zal dan ook misleidend bezig zijn, want nu had Google gewoon de KPN bovenaan moeten zetten. Waarom dan die idioten doorkies firma’s? 

 


Hier staat KPN als 2de:

 

KPN zou eigenlijk boven aan moeten staan @Nick83. 🤔😉


@Dennis Schreve , Ik Google niet op het nummer van KPN, ik kijk op KPN.com en zoek daar op hun eigen site.

En ja het zit lastig verstopt, maar toen ik 0800-0402 nodig had hoefde ik niet te zoeken, stond namelijk in de mail met contract gegevens.

En met Google ligt het net aan de gegevens die Google al van je heeft wat je eerst ziet, valt wel op bij die screenshots, er staat bij allemaal bovenaan “advertentie” gekochte ruimte dus, iets waar Google ook nog eens aan verdient.🤪🤪

 


KPN zou eigenlijk boven aan moeten staan @Nick83. 🤔😉

Tja... dat vind jij. Maar bij Google werkt dat anders. Het zijn betaalde links. KPN betaald er voor om daar bovenaan te staan. Maar die belbedrijven betalen ook. En Google verdeeld gewoon de bezoekers over die verschillende bedrijven die er voor betalen om boven aan te staan. Zijn er veel mensen die op de link van KPN klikken, dan verschuift KPN weer wat naar onder, naar de 2de of 3de plaats, en dan komen de belbedrijven weer bovenaan te staan. Zodat deze dan ook weer meer bezoekers krijgen. Die belbedrijven zijn voor Google net zoveel waard als KPN.


Let op het woordje “Advertentie”.
Door zgn. gesponsorde links weten de doorschakelbedrijven bovenaan de lijst te komen. Voeg daar de onoplettentheid van de ‘slachtoffers’ aan toe en dan weet je hoe het fout gaat.


@Dennis Schreve, Ik Google niet op het nummer van KPN, ik kijk op KPN.com en zoek daar op hun eigen site.

En ja het zit lastig verstopt, maar toen ik 0800-0402 nodig had hoefde ik niet te zoeken, stond namelijk in de mail met contract gegevens.

En met Google ligt het net aan de gegevens die Google al van je heeft wat je eerst ziet, valt wel op bij die screenshots, er staat bij allemaal bovenaan “advertentie” gekochte ruimte dus, iets waar Google ook nog eens aan verdient.🤪🤪

 

😂 ja inderdaad! 😜


KPN zou eigenlijk boven aan moeten staan @Nick83. 🤔😉

Tja... dat vind jij. Maar bij Google werkt dat anders. Het zijn betaalde links. KPN betaald er voor om daar bovenaan te staan. Maar die belbedrijven betalen ook. En Google verdeeld gewoon de bezoekers over die verschillende bedrijven die die er voor betalen om boven aan te staan. Zijn er veel mensen die op de link van KPN klikken, dan verschuift KPN weer wat naar onder, naar de 2de of 3de plaats, en dan komen de belbedrijven weer bovenaan te staan. Zodat deze dan ook weer meer bezoekers krijgen. Die belbedrijven zijn voor Google net zoveel waard als KPN.

Dank voor je uitleg, dat klopt wat je zegt! Dat was ik vergeten dat Google inderdaad zo werkt. 😂🙈


Tja... het is allemaal geld, geld en nog eens geld. Hele volksstammen verdienen er hun salaris mee.


Let op het woordje “Advertentie”.
Door zgn. gesponsorde links weten de doorschakelbedrijven bovenaan de lijst te komen. Voeg daar de onoplettentheid van de ‘slachtoffers’ aan toe en dan weet je hoe het fout gaat.

En het gaat inderdaad regelmatig fout, want ook daar hebben we verschillende topics over gehad. 


Tja... het is allemaal geld, geld en nog eens geld. Hele volksstammen verdienen er hun salaris mee.

Dan heb ik schijnbaar toch iets fouts gedaan! 😂 Moet ik dit ook maar eens opzetten! 😜


Nou ja zeg! Zie ik dat ik ruim €7 moet betalen omdat ik met KPN heb gebeld. En ook het 0906 nummer. Dit is echt ronduit onbeschoft. Ik ga KPN eruit gooien! 

Wij zijn al jaren klant, dit kan niet!!!


Nou ja zeg! Zie ik dat ik ruim €7 moet betalen omdat ik met KPN heb gebeld. En ook het 0906 nummer. Dit is echt ronduit onbeschoft. Ik ga KPN eruit gooien! 

Wij zijn al jaren klant, dit kan niet!!!

Dat is een hoop frustratie. KPN is gratis te bereiken via een 0800 nummer. De kans is heel groot dat u via Google gezocht hebt op het KPN nummer en hiermee op de link van een website heeft gedrukt waarbij zij voor een euro per minuut doorverbinden. Helaas is het legaal maar kost het u heel veel geld.

 

Maar KPN als provider kan hier niets aan doen en u gaat direct dreigen om KPN eruit te gooien. Wat hebben zij u misdaan?


Hoi @B Stam, dat is niet fijn. Ik weet niet welk nummer je gebeld hebt. Ons nummer is 0800-0402. Dit is een gratis nummer. Ik kan enkel zeggen, haal altijd het nummer van de site van het bedrijf, via google vind je gewoon veel dure alternatieven die doorschakelen voor veel geld. 


Nou ja zeg! Zie ik dat ik ruim €7 moet betalen omdat ik met KPN heb gebeld. En ook het 0906 nummer. Dit is echt ronduit onbeschoft. Ik ga KPN eruit gooien! 

Wij zijn al jaren klant, dit kan niet!!!

heb je de voorgaande berichten in dit topic dan ook gelezen? Je hebt niet direct met KPN gebeld maar met een doorverbinddienst. Zuur geld maar vanuit KPN is er niks wat ronduit onbeschoft is.


Hoi @B Stam, dat is niet fijn. Ik weet niet welk nummer je gebeld hebt. Ons nummer is 0800-0402. Dit is een gratis nummer. Ik kan enkel zeggen, haal altijd het nummer van de site van het bedrijf, via google vind je gewoon veel dure alternatieven die doorschakelen voor veel geld. 

Beste Bart,

Dank u wel voor uw antwoord.

Ik heb hetzelfde gedaan, als wat anderen ook hebben gedaan, zoals ik heb gelezen.

Mijn uiting is een frustratie, waarvoor mijn excuus.

Wel een kanttekening: Vermeld op jullie site welk telefoonnummer wij als klanten kunnen bellen. Want dat is echt niet duidelijk te vinden.

@Jeroen Ruiter dank voor uw commentaar. Maar wellicht heeft mijn frustratie richting KPN wel te maken met andere zaken die niet goed zijn gegaan, of waar geen oplossing voor wordt geboden :wink: . Voordat u een dergelijk commentaar geeft kunt u daar wellicht over nadenken en inbeelden hoe een klant zich dus voelt.

 

@JuanNegro Ook wil ik u bedanken voor het commentaar. Ja natuurlijk heb ik de topics gelezen. 

Maar pas nadat ik mijn factuur heb gezien.  Op de site van KPN staat niet duidelijk vermeld welk nummer je kan bellen om met de klantenservice in contact te komen. Ik hoop dat de KPN hier iets aan gaat veranderen.

 

Hierbij eindig ik deze discussie en hoop dat voortaan alle andere klanten van de KPN niet deze fout gaan maken. Dat is namelijk de voornaamste reden waarom ik een bericht heb geplaatst.

 

Fijne dag verder.


@B Stam 

Bellen kan met 0800-0402 en is te vinden op de website.

https://www.kpn.com/service.htm

Natuurlijk kan ik mij een stukje frustratie voorstellen. Alleen is een forum door en voor klanten en is direct zo hoog van de toren blazen niet echt een passende manier. Excuses maken is niet nodig. Iedereen helpt u graag. Het forum kent een aantal fanatieke en met kennis van zaken hebben klanten die u ook in de toekomst mogelijk kunnen helpen. Komen wij er onderling niet uit, zijn er medewerkers die hard hun best doen.

Ik ben ook wel eens gefrustreerd en ook ik heb los beloftes gehad die ze niet nakomen. Maar in de grote lijn ben ik erg tevreden.

Zonde van het geld, zeker. Ik weet dat er soms een uitzondering gemaakt worde in het vergoeden van deze kosten. Kan dit nu ook niet gebeuren, aangezien het om een klein bedrag gaat?