Skip to main content

Half februari vorig jaar ben ik overgestapt naar KPN met een korting voor 12 maanden van 35 euro per maand ipv de op dat moment geldende prijs voor tv en internet.

Nu krijg ik de laatste factuur om vooruit te betalen voor de laatste maand tot half februari, maar staat er ipv 35,- ineens 35,87 onder de streep aan kosten.

Nu gaat het me meer om het principe dan om het kleine verschil. Maar de afspraak in het contract was € 35,- voor 12 maanden. Niet voor 11 maanden en een minder goede korting voor de laatste maand, omdat die 12 maanden over een nieuw jaar heen zijn? Want dat geldt toch voor het gros van de abonnementen die afgesloten worden.... 

Hallo @Luipaard1 

Heb je al gekeken naar de specificatie op pagina 2 van de factuur? De korting loopt vaak niet helemaal gelijk met de factuurperiode. Leg ook de eerste factuur er eens naast. Mogelijk heb je vorig jaar 1 of 2 dagen eerder korting gekregen, waardoor nu je nu in de 12e factuurperiode 1-2 dagen minder korting krijgt.

Laat pagina 2 van je factuur hier eens zien, dan kunnen we het ws. verklaren. Poets wel persoonlijke gegevens weg.


Daar ligt het niet aan, had ik al gecheckt. Ik heb vanaf 19 februari 2022 het abonnement in laten gaan (19 feb - 18 mrt was eerste factuur) en de periode waarover het nu gaat is dus 19 jan t/m 18 feb 2023. Dat is de laatste dag van het jaar van dit abonnement. 


Een andere verklaring heb ik zo 1-2-3 niet. Kan je hier nog pagina 2 van de factuur plaatsen (zonder persoonlijke gegevens)? Misschien brengt die specificatie me nog op een idee.

Anders moet je nu KPN bellen via 0800-0402 of hier een paar dagen wachten op een KPN moderator. Die hebben inzage in jouw gegevens.


Hallo @Luipaard1, ik kijk graag met je mee naar de kortingsspecificatie van jouw factuur. Als je jouw profiel invult, kan ik voor je kijken.Â