Skip to main content

Hallo Ik heb een probleem met jullie factuur heb al een paar keer gebeld, dan woord ik in een half uur in de wacht gezet en  elke keer verbreken jullie dan de verbinding dat is nu al drie keer gebeurd.

Het Factuur van mijn Mobielklopt niet ik heb een Abonnement
van 15,50 daar gaat combie af 2,50, dus 15,00 Abonnement
En ik zal ook nog hussel korting krijgenEn zonder de hussel zal het moeten wezen 15,00 Abonnement + 10 voor de telefoon 2 jaar, dan kom je hoogtens op 25,00 en niet 42,45
Maar jullie zeggen dat ik een abonnement van  33,62 heb maar daar klopt niks van. bellen helpt niet wand er woord steeds opgehangen, dus ik boek het geld terug en er moet een goed factuur komen. Groetjes

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Je gegevens horen in je forumprofiel. Dit is een openbaar forum en iedereen kan uw gegevens nu inzien.

 

Verder is het handig om pagina 2 (met uw gegevens afgeschermd) te delen, deze pagina geeft de kostenspecificatie aan en dat valt uit te leggen.


@Louis De Nennie , het lijkt erop dat het om een nieuw abonnement gaat, klopt dat? Die abonnementskosten betaal je altijd vooraf, dus die eerste factuur kan hoger uitvallen: van het afsluiten van het abonnement tot de facturering + de kosten van de volgende maand. Vanaf de volgende maand zou je dan die kosten gefactureerd zien die je verwacht, namelijk voor de daaropvolgende factuur periode van een maand.


het  het afsluiten van het abonnement was gratis geen administratie kosten was de afspraak, en er werd duidelijk gezegt dat er maar een malig 8,63 bij kwam , en nu moet ik ineens dubbel betalen, dit was niet de afspraak en zo ie zo dan klopt het nog steeds niet, en heb duidelijk gevraagt wat de kosten waren anders bellen jullie maar op ik bel niet meer. groetjes


Er staan toch ook alleen maar eenmalig 8,63 euro erbij? En de abonnementskosten zijn (zoals ik boven al uitgelegd heb) bij deze eerste factuur voor meer dan een maand, dat is vanaf volgende keer anders. Dus waar zit volgens jou nu nog een probleem?

Verder is dit een forum, dus hier helpen in eerste instantie klanten elkaar. Op een gegeven moment (over 4 -5 dagen) zou een moderater dit topic oppakken, maar om je goed te kunnen helpen moet jou profiel ingevuld zijn zoals door @Ik_Hussel al vermeld. Had je dat al gedaan?


Op deze webpagina van KPN staat een hoop uitleg over waarom (eerste) facturen hoger kunnen uitvallen dan verwacht, o.a. omdat je vaak voor de huidige maand + aanstaande maand betaald, mocht je er met hulp van deze pagina niet uitkomen zou je of de 2e pagina van de factuur kunnen delen (zonder je persoonsgegevens) of je forumprofiel aanvullen en wachten op een moderator.


Hallo @Louis De Nennie, welkom op het KPN Forum!

Ik kan me voorstellen dat je vragen over jouw factuur hebt als deze hoger is dan verwacht. Ik kan je gerust stellen: de factuur klopt. Ik zal je ook uitleggen waarom.

 

Eerst een paar feiten:

  • Jouw factuurperiode loopt van de 8e tot de 7e van de maand. Bijvoorbeeld: van 8 december tot en met 7 januari.
  • Je hebt jouw abonnement op 10 december verlengd.
  • Jouw verlenging is op 12 december in gegaan.

 

Abonnementskosten voor periode 8 december tot en met 7 januari

Jouw verlenging is dus ingegaan tijdens een factuurperiode. Daarom heb je van ons op 9 januari een factuur gekregen met een verrekening van de factuurperiode 8 december tot en met 7 januari. Dat ziet er zo uit:

  • TFT BelBundel 2018 2000/onbeperkt, - € 13,15 (dit krijg je van ons terug)
  • KPN 3 GB en onbeperkt bellen/sms, € 15,24
  • Korting op Mobiel (Combivoordeel), - € 2,18

Als je deze bedragen bij elkaar op telt, krijg je - € 0,09. Over de periode 8 december tot en met 7 januari krijg je dus abonnementsgeld terug.

Maar! Je hebt betaalt sinds 12 december ook voor jouw nieuwe telefoon. Die had je eerder niet. Voor het toestel betaal je deze periode € 8,71.

Al met vragen wij je om voor de periode van 8 december tot en met 7 januari nog € 8,65 extra te betalen. Dit is achteraf berekend.

 

Abonnementskosten voor periode 8 januari tot en met 7 februari

Daarnaast betaal je met deze factuur ook de normale kosten die je altijd vooraf betaalt. Dat is in jouw geval:

  • KPN 3 GB en onbeperkt bellen/sms, € 17,50
  • Korting op Mobiel (Combivoordeel), - € 2,50
  • Toestel per maand, € 10,00

Vanaf volgende maand is dit het bedrag wat je per maand betaalt.

 

Eenmalige kosten

Als laatste betaal je met deze factuur eenmalig kosten voor jouw nieuwe toestel. Dit is de thuiskopieheffing van € 8,83.

 

Totaal factuur 9 januari

Tel nu alle onderstreepte bedragen bij elkaar op:

  • - € 13,15
  • € 15,24
  • - € 2,18
  • € 8,71
  • € 17,50
  • - € 2,50
  • € 10,00
  • € 8,83

Totaal: € 42,45.

 

Voor meer informatie, zie: