Skip to main content

Hoe kan het dat ik zelfs na de verkoop van mijn woning en de sleuteloverdracht, een gehele maand abonnement diende te betalen?

Hallo @Paula VO 

 

Heb je wel 1 maand van te voren opgezegd?

Ook factureert KPN altijd 1 maand vooruit, als je wel op tijd opgezegd hebt krijg je altijd nog 1 factuur met de volle maand maar dat krijg je de maand erop met de slotfactuur weer terug.

 

Admin: link toegevoegd


De kopers van mijn huis vertelden me dat zij de KPN-aansluiting zouden overnemen omdat zij ook KPN hadden en bij hun vorige verhuizingen steeds hetzelfde nummer konden behouden. Op de dag van de sleuteloverdracht zou er zelfs een monteur komen om dat ook effectief te regelen, maar die kwam tenslotte niet.

In die veronderstelling dat dit hiermee geregeld was heb ik opgezegd toen ik merkte dat de betalingen doorliepen.


Als de kopers hun eigen KPN internet abonnement verhuisd hebben nemen ze daarmee niet jouw abonnement over.

Als je pas hebt opgezegd op het moment bij de sleuteloverdracht dan heb je daarna nog 1 maand opzegtermijn denk ik, alleen is die aansluiting dan al overgenomen dus hoe dat precies werkt weet ik niet, een KPN medewerker/moderator weet dat vast wel.

Het is dan handig om vast je forumprofiel in te vullen zodat ze kunnen kijken wat er precies is gebeurd met die aansluiting en hoe dat zit met de opzegtermijn.

Het is natuurlijk vreemd dat het doorloopt als die aansluiting door iemand anders in gebruik is genomen.


Dankjewel GeSp, dit is een helder en menselijk antwoord. Hartelijk dank hiervoor. Het grote probleem was dat ik op geen enkele manier een medewerker kon spreken en dat KPN dat waarschijnlijk ook doelbewust afhoudt. Ook  de chat leidt je in rondjes of springt gelijk af als je nog maar 1 vraag over een “medewerker spreken”  hebt gesteld. Ik heb inmiddels wel betaald omdat de deurwaarder zou ingeschakeld worden, maar ik vraag me toch af hoe het had moeten gaan.