Skip to main content

Goedenavond,

Ik heb een vraag en misschien kunnen jullie ons helpen want via de telefoon lukt het ons niet om het verhaal duidelijk te maken.

Wij zijn onlangs verhuisd naar een appartement met het nummer 18-6. We hebben op dit appartement nu ook een glasvezel abonnement lopen. Maar als ik bij mijn gegevens kijk staat daar als huisnummer 18-3. Dat kan te maken hebben dat er een omnummering heeft plaats gevonden vanuit de gemeente. Nu willen wij ons glasvezelpakket gaan aanpassen maar dat kan alleen op het nummer 18-3 maar daar wonen we dus niet. Als ik op 18-6 wil aanvragen zegt KPN dat daar geen glasvezel beschikbaar is. Maar een monteur heeft op 29-3-2024 hier dit adres (met huidige nummer18-6) de dummy glasvezel modem vervangen voor een werkende glasvezel modem en wij kijken nu ook tv en hebben wifi via die modem. Echter staat er in de meterkast wel 18-3 maar dat is dus het oude nummer van de vorige situatie(toen zat hier een zorginstelling). Het probleem is denk ik omdat er in de nieuwe nummering ook een nieuwe 18-3 is maar dat is een ander appartement dan dat van ons. De monteur stond ook eerst bij dat nummer voor de deur maar dat klopt dus niet. Ik kan bij onze gegevens op de site van kpn het adres ook niet veranderen naar 18-6. Dus als ik nu wat verander in het pakket wordt dat dan op 18-3(weet niet eens of ze daar een kpn abonnement hebben) veranderd en de spullen ook heen gestuurd terwijl wij op 18-6 wonen?


Met vriendelijke groet,

Betsie Wessels

Pfoe, het beste kunt u contact opnemen via netwerk.kpn.com denk ik. Hun gaan over het beheer van het netwerk.


@BetsieWes Je gemeente heeft denk na gelaten om de veranderingen naar post.nl te versturen, hebben de beide nummers dezelfde postcode.


Hi @BetsieWes, welkom hier. 

Als ik het goed begrijp is vanuit de gemeente een andere indeling en dus huisnummer/toevoeging gedaan op jullie adres. Zou je in je profiel willen aangeven wat de oude postcode en huisnummer/toevoeging was en wat de nieuwe is? Laat me even weten als je dit hebt gedaan. 


Hallo Alex,

heb het oude huisnummer erbij gezet, heb vanmiddag ook contact gehad met netwerk.kpncom. Heb iemand aan de lijn gehad, die vroeg of ik de mail doorwilde sturen ,met een omnummeringsbrief van de gemeente.

en een foto van de meterkast. De mail ging naar aroen.

gr, Betsie 


Hallo Alex,

heb het oude huisnummer erbij gezet, heb vanmiddag ook contact gehad met netwerk.kpn.com. Heb iemand aan de lijn gehad, die vroeg of ik de mail doorwilde sturen ,met een omnummeringsbrief van de gemeente.

en een foto van de meterkast. De mail ging naar aroen.

gr, Betsie 

Duidelijk, ik heb helaas geen toegang tot de systemen van die afdeling. Zij opereren buiten de providers om, maar dit is wel de juiste weg. Laat je me weten hoe dat afloopt? Anders kan ik vanuit hier ook kijken wat ik kan doen. 


Hallo Alex,

Doe ik,alvast bedankt voor de moeite.

Gr, Betsie 


Hallo Alex, 

na meerdere e-mails,foto,s,telefoontjes, afgelopen week contact Gehad met iemand van netwerk.kpncom.

hadden mijn voicemail ingesproken alles was geregeld kon nu nieuw pakket aanvragen op het goeie adres.

kreeg ook van kpn een mail hierover. Alles nagekeken maar alles staat no op hTe oude adres. Kan misschien wel een ander pakket aanvragen maar het adres klopt niet komt informatie e.d. nog bij andere mensen.

Dat wil ik dus niet. WOrdt er een beetje simpel van ben al zo lang bezig hiermee.

Gr, Betsie 


@BetsieWes Hi Betsie, wat rot dat het zo veel moeite kost. Alex heeft vakantie, vandaar dat ik hier reageer. 

Wij kunnen helaas niet in de systemen van KPN Netwerk, dus ook geen aanpassingen voor je doen, omdat Netwerk echt een apart bedrijf is. Zij gaan over aanleg en beheer van het netwerk. Dit forum is van KPN als provider, wij zorgen voor het signaal op de verbinding. Ik raad je daarom toch aan om nog eens contact met ze op te nemen. Ik hoop dat 't nu toch snel opgelost kan worden, zeker omdat het al zo'n poos speelt.


[..] veranderingen naar post.nl te versturen [..]

Huh ? Wat heeft post nl er mee te maken, of bedoel je de ptt  :-)

Het zal hier om gaan :
https://nl.wikipedia.org/wiki/Basisregistratie_Adressen_en_Gebouwen

>..] omnummering heeft plaats gevonden vanuit de gemeente.

Dan liggen dit soort problemen op de loer, helaas, daar ken ik vele voorbeelden van.

 


Hallo Alex,

Het is gelukt eindelijk het goeie huisadres.

Heb een nieuw pakket aangevraagd,dit is ook geregeld.

Alleen ze hadden mails gestuurd die zijn niet aangekomen,dus ik kreeg brieven per post en daar stond in dat ze nog e-mails had gestuurd alleen daar een oud e-mailadres in stond. Dat klopt het hotmailadres is inderdaad afgesloten, alleen hebben we via de kpn app dat veranderd in een kpnmail adres. Dit staat ook in de kpnapp bij gegevens dus het is wel gek dat er nog een Hotmail adres ergens staat. Weet niet of dat nog aangepast kan worden?

Gr, Betsie Wessels


Hi Betsie, ik ben blij om te lezen dat het gelukt is. Het e-mailadres staat nu in ieder geval ook goed. 


Hoi Alex,

Bedankt voor je hulp en je luisterend oor.

Groet Betsie


Geen dank nodig graag gedaan, je weet me hier te vinden mocht ik nog iets voor je kunnen doen. 


Reageer