Skip to main content

Mijn ouders abonnement bij KPN is jaren geleden per ongeluk geregistreerd onder huisnummer 2 terwijl het eigenlijk huisnummer 2A was. Daar kwam ik vorig jaar achter omdat we geen combi voordeel konden krijgen met andere producten die wel op juiste adres stonden. Ik ben nu 5 maanden bezig om dit gefixt te krijgen. Heb al 40 keer aan de telefoon gehangen en krijg iedere keer ander advies. Laatste is dat oude contract wordt opgezegd en een nieuwe aansluiting wordt gemaakt met nieuwe apparatuur (terwijl alles er al ligt en werkt). Ik stel me zo voor dat er in Nederland doorlopend huizen van adres veranderen. Er worden straatnamen hernoemt of huizen tussen gebouwd of gesplitst of tijdelijke adressen vervangen door definitieve. Daar zou toch een standaard proces voor moeten zijn bij KPN. Volgens deze thread is het kwestie van bellen, maar dat heb ik dus al 40 keer gedaan. Heb ik iets gemist???

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hoi @SimpelIsBeter. Vervelend dat het maar niet lukt om het adres te wijzigen naar 2a.  Ik heb een nieuw topic voor jouw vraag aangemaakt omdat het topic waar je een bericht in achtergelaten hebt inmiddels al drie jaar oud is. Er is in de tussentijd wel het een en ander veranderd. Over wat voor een abonnement hebben we het precies? Wellicht kan ik je hierin verder helpen. 


Dank je @Vikash van KPN. Het ging om een kleinzakelijk abonnement op naam van mijn vader. Ik ben er al in geslaagd dat om te laten zetten naar een consumenten abonnement, maar nog niet gelukt om op naam van mijn moeder te krijgen. Wat blijft is de correctie van huisnummer. Alles werkt gewoon wel met Internet via DSL, TV en vaste telefoon.


@SimpelIsBeter 

Het beste is dat jouw ouders dit samen regelen in een KPN Winkel. Ze moeten dan allebei hun ID-bewijs meenemen.  


Dank Noordzee. Dat heb ik 6 maanden geleden al geprobeerd, maar ben toen doorverwezen naar online. Uiteindelijk (na diverse gestrande pogingen) heb ik dan toch KPN maar glasvezel aan laten sluiten onder een nieuw abonnement op juiste adres. Hoewel ik brief met info van KPN netwerk had dat dat pas eind dit jaar zou kunnen. Ik heb nu paar keer een dag vrij genomen en 200km gereden om bij mijn moeder te zijn als monteur langskomt. Die dan telkens 1 minuut nadat ik opbel of de afspraak wel doorgaat, de afspraak verzetten naar 3 weken later en ook nog beweren dat ze me gebeld hebben daarover (wat ik natuurlijk kan zien dat niet het geval is). Ik heb gesmeekt dat de monteur mij nog een keer kan bellen omdat het anders volgende keer weer mis gaat. Maar dat is steeds geweigerd en het gaat idd iedere keer weer mis. Ik heb het bijltje erbij neer gegooid.

Ik ben nu al 6 maanden bezig, meer dan 50 telefoontjes en 60 uur tijd zelf ingestopt. Ik heb alles afgezegd. Ik wilde alleen maar het pluspakket voor mijn moeder door KPN tv, internet, vaste telefoon en mobiel te combineren. Wel lof voor het geduld voor de 20 KPN medewerkers die ik aan de telefoon heb gehad. Hoewel niemand iets kon doen en sommigen het alleen maar erger maakten. Kreeg nog wel een geniale tip van de laatste persoon. Zet het mobiele abonnement van je moeder op het verkeerde huisnummer (dat kun je eenvoudig zelf wijzigen online). En inderdaad was het pluspakket er toen ineens! Nu maar hopen dat de buurman op huisnummer 2 niet naar KPN overstapt, want dan loopt alles bij KPN weer in de soep.