Skip to main content

Goedemorgen,

Wij zijn sinds 01 April geen klant meer bij KPN, maar tot onze verbazing krijgen wij wel een dikke rekening over de maand april, nu heb ik het bedrag gestorneerd daar jullie geen recht hebben op het geld omdat wij sinds 1 april aangesloten zijn bij Ziggo en moeten daar ook over de maand april betalen… Ik heb een herinnering gekregen dat ik het openstaande bedrag wél moet betalen.. Dat ga ik dus zeker niet doen, want als klant van Ziggo en niet van KPN ga ik geen geld overboeken waar jullie geen recht op hebben! 

Ik heb met jullie gebeld, maar helaas moet de abonnement over April betaald worden en wordt het in Mei weer terug gestort, waarom dit zo omslachtig moet is mij een raadsel..

Het openstaande bedrag over de maand maart is netjes voldaan… 

Het is een kwalijke zaak dat jullie op deze manier te werk gaan!

En de administratie krijg ik ook niet te spreken! 
 

Ik kan hier onwijs boos om worden.

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

In de voorwaarden staat dat kpn 2 maanden de tijd heeft om de slotnota te maken. Dat gaat ook altijd goed. De eventuele bijkomende kosten zijn voor uw rekening. Overigens is dat bij alle providers zo.


@Monroo, Zoals je al aan de telefoon te horen hebt gekregen en nu ook nog door @Joep1965 hierboven word gezegd, het staat in de voorwaarden, de factuur betaal je in het voren, en bij opzegging kan het dus zijn dat je betaald over een periode dat er al geen diensten meer geleverd worden, deze worden dan met de volgende factuur weer in mindering gebracht, geheel volgens het aan jou medegedeelde bijlages die je net als iedereen waarschijnlijk ongelezen geaccepteerd hebt.

Dus om het jezelf makkelijk en goedkoper te maken, betaal en wacht de slotnota af, zo niet komen er straks herinnering kosten overheen en word het alleen maar lastiger om je geld terug te krijgen en moet je voor een paar tientjes een maandje voorschieten een gang naar de rechter maken als je geen gelijk krijgt van KPN, is je recht maar is het het waard, kost je namelijk niks.

 

 


Zoals u gelezen hebt is het bedrag gestorneerd! 
En heb ik de kosten over de maand Maart netjes betaald, en ook de extra kosten zijn betaald over de maan maart! 
En even het volgende, U heeft het over een paar tientjes, nou ik versta € 118,96 niet onder een paar tientjes! 
Hoe gek zijn we in dit land om te betalen voor iets terwijl je helemaal klant meer bent! 
En vooral in deze tijd is het te zot voor woorden dat de KPN dit nog doorzet… 
 


Hallo @Monroo , als je abo per 1 april 2022 beëindigd is, volgt er nog een keer een slotnota.

Je betaalt je abo altijd vooruit en de variabele kosten achteraf.

Door nu te gaan storneren breng je het administratieve systeem in de war met alle gevolgen van dien, maar dat is dan je eigen schuld en niet aan KPN te wijten.

 


Die kosten zijn allemaal al betaald! Dus… 

Als ze het via de normale weg doen dan hoeven de klanten ook geen een abonnement geld te betalen over de maand wanneer ze helemaal geen klant meer zijn! 
Is het zooooo moeilijk om een slotnota te maken zonder abonnement erbij in te calculeren, ik denk zelf dat dit niet zo moeilijk is… Want de maand maart is al afgesloten qua extra kosten en ook al betaald! Dus waarom nogmaals willen incasseren terwijl ze weten dat de kosten terug betaald moeten worden aan de klant!  
Hoe omslachtig wil je het maken, en wat een tijd en geld kost dit! 

Maar volgens mij ben ik denk ik de enige die van dit vreemde zaakje geen MOET snap! 

leg eens duidelijk uit waarom een klant die alles heeft betaald, dus de extra kosten en het abonnement geld wat er betaald moet worden, dan nog een maand extra moet betalen terwijl je helemaal geen klant meer bent! 
Het ligt in ieder geval niet aan de extra kosten.. Want dat is voldaan!

 


 


Het moment van facturen stopt op het moment dat het abonnement is gestopt.  Daarna wordt het verwerkt. Iedere maand worden er ca 3 miljoen facturen verwerkt.  Dat heeft tijd nodig.


Helemaal top Jeroen… dus bij deze is alles gestopt! Het abonnement is gestopt op 1 april. Dus het abonnement ook! Dan ben ik er ook klaar mee… ik heb mij aan al mijn verplichtingen voldaan, dus hoef dan ook geen geld meer te betalen! 
En trouwens, er is mij toegezegd dat ik het kon storneren vandaar dat ik dat heb gedaan! Dus kom niet met antwoorden dat het probleem bij de klant ligt, want dan is het helemaal een zootje bij de KPN, de één zegt dit en de andere zegt dat! Ik heb alles betaald en ben zeker niet van plan om een maand abonnement te betalen terwijl ik geen klant meer ben! 


Beste @Monroo, welkom! Ook nog even vanuit KPN de bevestiging dat storneren nooit handig is. We maken altijd een slotnota op. De facturatie stopt namelijk pas op de dag dat het abonnement beëindigd wordt. In de regel betekent dat dat je altijd iets te veel betaalt. Wij zorgen er natuurlijk voor dat je dit ook weer terugkrijgt op de slotfactuur. Op het moment dat je gaat storneren, krijg je een herinnering. Het advies is om die alsnog te betalen. Wij verrekenen de slotnota namelijk niet met het openstaande bedrag: dit wordt gewoon overgemaakt aan het bij ons bekende rekeningnummer. Spijtig om te lezen dat je dit niet goed is uitgelegd aan te telefoon. Mijn excuses hiervoor!


Ik zal het bedrag overmaken wat er nog openstaat, ik heb € 4,51 overgemaakt en er staat nog € 113,.. open

Ik kan u mededelen dat alle abonnementen die er nog lopen wat mobiele telefonie betreft ook niet worden verlengt! Gelukkig loopt dit ook af in een paar maand, alles gaat over naar Vodafone zodat ik via het Ziggo abonnement de kortingen krijg! 

Dus de openstaande kosten worden betaald waarvan ik een herinnering heb gekregen en de telefonie abonnementen worden daarbij ook opgezegd! 
 

Het ga jullie goed!
 

Â