Skip to main content

Ik ben het er niet mee eens dat ik een contract heb van 24 maanden voor 58,50 en ondanks inflatiecorrectie dit bedrag niet zomaar verhoogd mag worden omdat ik voor 2 jaar dit bedrag vast heb staan en dit staat ook in mijn contract. Ik zie graag reactie tegemoet middels een telefoongesprek op nummer *******.

Hallo @L. van Bavel ,

Je bent middels het contract wat je hebt ondertekend, overeengekomen dat je abonnement jaarlijks op 1 oktober wordt verhoogd.In je contract onder het kopje '’Akkoordverklaring'’ vindt je de betaalwijze. Daar staat het volgende: Het tarief van jouw abonnement of bundel wordt jaarlijks op 1 oktober verhoogd volgens de CBS Consumentenprijsindex over de afgelopen periode 1 juli - 30 juni. Deze verhoging geldt uitsluitend als op dat moment meer dan drie maanden van jouw contractstermijn verstreken zijn.  Dus als je abonnement voor 1 juli van dit jaar is ingegaan dan geldt de inflatiecorrectie voor jou. 

Het staat ook in de Algemene Voorwaarden : 

Artikel 9.1 uit de Algemene Voorwaarden : 

  1. Als we de tarieven voor mobiele diensten indexeren doen we dit per 1 oktober. De prijsindex berekenen we over de afgelopen periode 1 juli t/m 30 juni. Met mobiele diensten bedoelen we telecommunicatiediensten die geleverd worden over ons mobiele netwerk en die geschikt zijn om buitenshuis of onderweg te gebruiken.

bron : https://www.kpn.com/service/aanpassing-algemene-voorwaarden-januari-2023.htm