Skip to main content

Ik heb precies hetzelfde probleem. Voor de TV en internet diensten staat in mijn contract inflatiecorrectie per 1 oktober. Echter heb ik geen bericht gehad met wijziging van de voorwaarden. Geen idee waar het naartoe gestuurd is, maar niet naar het adres waar de facturen naartoe gaan. Bovendien heb ik een contract sinds overgang van ON naar KPN. Ik heb alles ongewijzigd gelaten sinds aanvang van het contract in 2018. Theoretisch mogen ze namelijk niks veranderen totdat ik ooit een keer iets wijzig. Dat was namelijk de belofte bij overstap. Dus nu voel ik me dubbel bedrogen. Geen bericht over wijziging van de destijds vastgelegde voorwaarden, spontane verhoging en daarbij dus niet gehandeld volgens contract EN de belofte die men mij destijds gedaan heeft niet nagekomen. Teleurgesteld komt niet eens in de buurt van wat ik voel op dit moment.

 

Admin: eigen topic aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van dit topic. 

Hallo @Quindana de inflatiecorrectie per 1 oktober geldt voor mobiele abo. Voor thuisabo geldt de inflatiecorrectie per 1 juli.


Hallo @Quindana de inflatiecorrectie per 1 oktober geldt voor mobiele abo. Voor thuisabo geldt de inflatiecorrectie per 1 juli.

Het gaat me niet om de verhoging. Het gaat over hoe er met klanten wordt omgegaan. Want de termijn staat LETTERLIJK in mijn CONTRACT, dus niet eens in de voorwaarden. Indertijd waren er geen losse voorwaarden bij dit contract. Dus je kunt het 100 keer beweren, dat maakt het nog steeds niet correct. Correct zou zijn als ze me geïnformeerd hadden dat ze het CONTRACT wijzigen, dus niet de voorwaarden, want het contract dat ik heb is nog steeds geldig, er zijn geen wijzigingen geweest die mijn contract buiten werking hebben gezet. En ik heb geen schriftelijke wijziging gehad dat er algemene voorwaarden bij mijn contract zijn. Dan had ik daarvoor namelijk moeten tekenen. Die mogen niet zomaar via de mail gedumpt worden. In mijn CONTRACT staat dus, verhoging voor de producten is in Oktober. Bovendien, dit mag niet eens in de voorwaarden staan, want dat is wezenlijke informatie, die hoort in het contract. Of te wel, voor allen die hier tegenaan lopen, en die hier last van hebben, ga even naar de site van consuwijzer. Daar kun je lezen hoe je de algemene voorwaarden kunt vernietigen. Er staat een voorbeeld brief die je hierover naar KPN kunt sturen. Soms mag het gewoon echt niet. Ook niet als je een grote speler in de markt bent zoals KPN.

https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/zit-ik-ergens-aan-vast/algemene-voorwaarden#:~:text=Hierin%20staat%20welke%20rechten%20en,in%20de%20algemene%20voorwaarden%20staan.

 


Benieuwd of KPN mijn reactie weer naar een apart topic gooit, met een obscure onvindbare titel. We wachten af. De algemene voorwaarden. Ga naar de website van consuwijzer.nl, daar staat wat wel en niet mag met de kleine lettertjes. En dit mag dus duidelijk niet. De inflatiecorrectie datum staat in het contract, niet in de algemene voorwaarden, want:

 

Admin: screenshots verwijderd (dubbel) en samengevoegd met bestaand topic. 

 


Dacht u nou echt dat kpn niet heel goed uitgezocht heeft wat wel en niet mag? U wil een strijd aangaan die u nooit gaat winnen.  Zinloos!!


@Quindana Je maakt nu zelf een aanname en oordeel over wat jij belangrijk vindt en dus in het contract moet staan. En wat jij als screenshot plaatst klopt op zich ook helemaal. De prijs die je gaat betalen moet in het contract staan, niet in de Algemene Voorwaarden. Maar dan wel op het moment dat je dat contract afsluit. 

Informatie over wanneer de prijs mag worden aangepast, of wanneer je mag opzeggen etc.., dat mag wel in de AV staan. Inflatiecorrectie is precies zoiets dat in de AV staat. Bij vrijwel elk bedrijf trouwens.

Als dat er niet in staat mag het niet. Daarom heeft KPN de AV aangepast begin dit jaar. Dat mag uiteraard ook niet zomaar tenzij je klanten daarbij de mogelijkheid geeft alsnog hun abonnement kosteloos op te zeggen, ook al hebben ze nog een lopend (jaar) contract.

Dat is precies wat KPN heeft gedaan. Je mocht als bestaande klant (ook met een lopend jaarcontract) alsnog opzeggen en ergens anders heen gaan. Deed je dat niet dan traden de nieuwe Algemene Voorwaarden in werking. Inclusief de inflatiecorrectie per 1 juli dus.


Hi @Quindana, je had 2 topics over dit onderwerp, we hebben ze nu samengevoegd. 

Ik begrijp dat het je niet om de verhoging gaat, maar om de waarop dit is gecommuniceerd. Ik sluit mij verder ook aan bij wat Ward zegt. Ook al is dit, jammer genoeg gok ik, niet het antwoord dat je wilt horen.