Skip to main content

Beste KPN,

Ik ben een vrouw van 89 jaar. Mijn dochter viel het op dat ik meer dan €200 per twee maanden aan KPN betaal voor vaste telefonie. Ik snap dit niet want vaste telefonie is overal gratis. Ik heb reeds jaren geleden een Ziggo abonnement afgesloten en KPN opgezegd. Hoe komt het dat ik nog steeds een abonnement heb en al die jaren zoveel betaal terwijl het overal gratis is? Per jaar betaal ik gemiddeld €2500?

 

Met vriendelijke groet,

Stephan van Lier

Vaste telefoon is nergens gratis ook bij Ziggo niet. 

U heeft uw vaste telefoon nu via Ziggo begrijp ik. Dat strookt niet met de vraag. 

Vast bellen zonder internet bij kpn:

Het lijkt mij een Belbasis abonnement. 

Abonnement € 69 per 2 maanden. 

Zie specificatie factuur voor gemaakte gesprekskosten. 

Bellen naar 06 nummers € 0,19 (!) per minuut. 

Bellen naar netnummers € 0,08 per minuut. 

https://www.kpn.com/bellen/abonnementen/belbasis-en-belbudget 


Ik heb (met behulp van mijn dochter) een KPN account aangemaakt ik wil mijn abonnement koppelen om mijn gegevens in te zien maar dat lukt niet/systeem kan het niet vinden terwijl email adres en klantnummer kloppen.


Een losstaand vast bellen abonnement, dus zonder internet van kpn, kan niet gekoppeld worden in een KPN Account.

De facturen komen of per post of gaan naar het opgegeven e-mail adres.

Heb je ze niet dan kan je ze opvragen via de telefonische klantenservice. 

Vandaag gesloten; bel van af morgen.

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.

Wat betreft belkosten.

Bellen naar andere landen in EU =  0,23 per minuut. 

VS en Canada € 0,30 per minuut.

Ca. € 100,-- per maand verbaasd mij niet met een PSTN abonnement Belbasis.


Vaste telefoon is nergens gratis ook bij Ziggo niet. 

 

Bij ziggo kan je voor €14,95 extra per maand onbeperkt bellen naar alle Nederlandse vaste en mobiele nummers.

Ziggo: altijd gratis bellen naar vaste en mobiele nummers


Dat is niet gratis @TDN . Daar betaal je dan het vast bellen abonnement voor plus die € 14,95 per maand.

Bellen zonder internet bij Ziggo € 38,40 + € 14,95. En dan bel je "gratis”. (dit is wel inclusief “KabelTV” zonder smartcard.)


...


@PeterG Natuurlijk is het niet gratis maar onbeperkt bellen met hogere abo-kosten. Hetzelfde ook voor onbeperkt bellen/sms bij mobiel. De meeste mensen noemen het gratis oftewel man moet ervoor betalen. Andere vraag, is ook zo een optie onbeperkt bellen bij KPN vast telefonie mogelijk? Dan is deze optie wel voor mevrouw @Marry32 


is ook zo een optie onbeperkt bellen bij KPN vast telefonie mogelijk?

Zonder internet,, dus pstn of ‘voip only’, niet meer. De Belvrij varianten zijn opgeheven. Die kunnen al een paar jaar niet meer genomen worden. Alleen Belbasis en Belbudget zijn er nog. Ook mogelijk via glasvezel (voip only).

Met internet en bellen, kun een Belonbeperkt erbij nemen. Of alleen NL, 06 + netnummers, (9,99) of NL & EU (14,99).

Overigens is onbeperkt bellen voor mobiel véél goedkoper! Maar € 1 meer en dat is dan direct NL & EU ! Betaal je die éne euro niet per maand dan bel je 150 minuten zonder extra kosten (mag je van mij "gratis” noemen) naar en in NL & EU.

Alleen bellen? Dan kun je veel beter een mobiel abonnementje nemen. Al vanaf € 6 (Simyo) per maand met onbeperkt bellen.


Maar als U helemaal geen abonnement hebt waar zijn die 200 euro dan voor? 


Maar als U helemaal geen abonnement hebt waar zijn die 200 euro dan voor? 

Ben ook heel benieuwd naar de uitkomst: KPN opgezegd en toch €200 per maand betalen? Hoe wordt er nu via de ‘vaste’ lijn gebeld? met Voip via Ziggo of PSTN van KPN?


Ik heb een alles in één pakket inclusief “gratis” vast bellen. Ik snap dat ik daar ook voor betaal dat weet iedereen, maar dat staat niet in verhouding tot wat KPN in rekening brengt. Het gaat mij niet om abonnementsvorm of de kosten per minuut of wat dan ook, dan kan ik zelf ook wel uitvogelen, het gaat er mij meer om dat ik KPN heb opgezegd en de rekeningen binnen blijven komen. Je kan tegenwoordig alleen maar bellen en in de wacht staan, een sturen naar KPN is niet mogelijk.


@Marry32 , advies: vul uw forum profiel zo volledig mogelijk in. Deze informatie kan alleen door KPN en u zelf worden gelezen. Het kan een paar dagen duren, ook daar heeft men het druk, maar er komt zeker en reactie.

Hopelijk komt u er met KPN uit want forumleden alhier zijn net als u klanten van KPN en kunnen u met dergelijke zaken alleen de weg wijzen.


Beste Berrie, bedankt voor je bericht, ik heb alles ingevuld, dan wacht ik op de reactie van KPN. Fijne avond. 


Ik heb een alles in één pakket inclusief “gratis” vast bellen. Ik snap dat ik daar ook voor betaal dat weet iedereen, maar dat staat niet in verhouding tot wat KPN in rekening brengt. Het gaat mij niet om abonnementsvorm of de kosten per minuut of wat dan ook, dan kan ik zelf ook wel uitvogelen, het gaat er mij meer om dat ik KPN heb opgezegd en de rekeningen binnen blijven komen. Je kan tegenwoordig alleen maar bellen en in de wacht staan, een sturen naar KPN is niet mogelijk.

Alleen kpn stuurt niet enkel de rekening, blijkbaar wordt er ook nog gebeld met het kpn abonnement. Anders wat de rekening niet zo hoog. Tweemaandelijkse factuur klinkt als een PSTN lijn zoals @peterG al aan heeft gegeven. Als u nummerbehoud bij ziggo had aangevraagd was deze lijn ook opgeheven, blijkbaar is het daar mis gegaan en is de lijn om te bellen niet over gezet.


Ik heb een alles in één pakket inclusief “gratis” vast bellen. Ik snap dat ik daar ook voor betaal dat weet iedereen, maar dat staat niet in verhouding tot wat KPN in rekening brengt. Het gaat mij niet om abonnementsvorm of de kosten per minuut of wat dan ook, dan kan ik zelf ook wel uitvogelen, het gaat er mij meer om dat ik KPN heb opgezegd en de rekeningen binnen blijven komen. Je kan tegenwoordig alleen maar bellen en in de wacht staan, een sturen naar KPN is niet mogelijk.

Alleen kpn stuurt niet enkel de rekening, blijkbaar wordt er ook nog gebeld met het kpn abonnement. Anders wat de rekening niet zo hoog. Tweemaandelijkse factuur klinkt als een PSTN lijn zoals @peterG al aan heeft gegeven. Als u nummerbehoud bij ziggo had aangevraagd was deze lijn ook opgeheven, blijkbaar is het daar mis gegaan en is de lijn om te bellen niet over gezet.

@Ik_Combineer , ik denk dat je conclusie juist is, we zullen het vernemen.


@Marry32 Ik wil graag voor jou kijken hoe de vork nu werkelijk in de steel zit.

Je hebt alleen je profiel niet ingevuld. het gaat om de deze link: https://forum.kpn.com/settings/profile

Klik daar op , vul 'm zo volledig mogelijk in en vergeet niet de gegevens op te slaan.

Als je dit gedaan hebt, geef mij - hier, in dit topic - een seintje.  Dan ga ik voor je kijken.