Skip to main content

Beste Mevrouw/Meneer,

Ik dacht ik probeer het met een form want, dan heb ik bewijs mocht de deurwaarder voor mijn deur komen te staan. Ik begrijp dat u als persoon die dit nu leest hier niks aan kan doen maar, ik ben aardig boos. Ik woon nu sinds december op mijn adres en sinds dien krijg ik post van jullie van 2 onbekende mensen (waarschijnlijk de vorige bewoners). Ik heb nu al zo'n 20 brieven teruggestuurd met daarop: “Deze persoon woont hier niet!” en “Stop met post sturen!” Daarnaast heb ik nu echt al zo'n 6x gebeld maar helaas word hier niks mee gedaan. Ik mocht een paar keer van een KPN medewerker de post openen en het zijn aardige rekeningen. Ik heb geen zin dat straks de deurwaarder voor mijn deur staat. Waarom kan er naar deze personen geen email gestuurd worden met de situatie en of ze hun adres willen aanpassen? Of waarom kunnen jullie niet gewoon stoppen met post sturen. 


Ik hoop dat jullie hier a.u.b. wat mee kunnen doen en anders heb ik in ieder geval deze email/form als bewijs mocht de deurwaarder voor mijn deur staan. Ik ben hier absoluut niet blij mee!

 

Met vriendelijke groet,

Ciska Rozema

Hallo @Ciska Rozema, welkom op het KPN Forum! Goed dat je ons gevonden hebt. Ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat dit frustrerend is. 

Een deurwaarder zal altijd van tevoren controleren of hij met de juiste persoon praat. Jij kunt door middel van je ID bewijs aantonen dat jij niet de persoon bent die zij zoeken. Maar toch snap ik dat je liever wilt voorkomen dat de deurwaarder bij jou aan de deur staat.

Ik kijk daarom graag wat ik hierin voor je kan betekenen. Ik heb daarvoor wel wat informatie van jou nodig. Zou je jouw forumprofiel willen aanvullen met onderstaande informatie:

  • Jouw adres (en dus het adres dat op de brieven staat)
  • Naam van de geadresseerde (de naam op de brieven)
  • Jouw telefoonnummer (zodat mijn collega's eventueel contact met jou kunnen opnemen)

Als er geen regel is waar je het kwijt kan, dan kan je het onder ‘persoonlijke opmerkingen’ zetten. Of je mag mij een privébericht sturen.


 Ik mocht een paar keer van een KPN medewerker de post openen en het zijn aardige rekeningen. 

Hallo @Ciska Rozema , de betreffende medewerker is daarmee buiten zijn/haar boekje gegaan.

In Nederland kennen we de wet op het briefgeheim, dat betekent dat de post die aan een ander geadresseerd is nooit geopend mag worden.

Theoretisch mag ik de post die aan mijn vrouw gericht is en vice versa ook niet openen op straffe van een hoge boete en/of gevangenisstraf.