Skip to main content

Ik heb twee Superwifi “disks” besteld, maar deze werken niet waar ik ze nodig heb. Ik wil ze graag retourneren. Daarvoor heb ik een aankoopfactuur nodig, maar als KPN klant wordt dit verrekend mijn mijn maandelijkse factuur en die komt, in mijn geval, pas rond 12 januari. 

Volgens KPN Webcare op X moet ik dus maar wachten tot de 12e. 

Is er geen mogelijkheid om op een andere manier een aankoopfactuur te krijgen of dit anders geregeld te krijgen?

Mogelijk plaats je ze draadloos te ver van het modem. Binnen 6 meter van het modem kunnen ze draadloos aangesloten worden. Of eerste bedraad, tweede binnen ca. 6 meter van de eerste. Wifi bereik is in mijn ervaring tot 6 meter 4 streepjes. Daarna zakt het snel weg.

Met ethernet kabel kan een afstand tot 100 meter overbrugd worden.

Als je de factuur met de aankoop nog niet hebt dan kan kpn je die ook niet eerder geven. Staat ook pas in de administratie ( die waar het uit gehaald kan) per de 12de. Nu staat de factuur nog “onder water”.


Dag Peter, bedankt voor je reactie.

  1. de afstand is <6 meter maar ik vermoed dat het door de metalen kozijnen komt die we in ons huis hebben. 
  2. Retour: ik vind dit een heel aparte manier van werken. Volgens mij heb ik als klant het recht om iets meteen te retourneren, behalve bij KPN, waar ik eerst 3 weken moet wachten tot mijn factuur (en het bedrag is afgeschreven) voordat überhaupt deze terug kan brengen. Dat moet dan ook nog eens in een KPN winkel gebeuren. Echt niet meer van deze tijd. 

Rik


Zie onderstaande link aangaande retourvoorwaarden: @RRBeek 

https://www.kpn.com/service/administratie/terugsturen.htm#/

 


Hoi, ik had die link al gevolgd. Probleem blijft dat dit pas op mijn factuur van januari terechtkomt - je hebt een aankoopbon nodig. 

Ik vind het ook redelijk verwarrend dat je binnen 14 dagen na aankoop de tijd hebt om te retourneren, maar dat mijn aankoopbon pas na 3 weken beschikbaar is. Wie garandeert me dat dit nog in een KPN shop geaccepteerd wordt als ik daar half januari kom?

Rik

 


Zat er niet een soort pakbon bij de levering die je als retourbon kunt gebruiken en zaten er ook geen retourinstructies bij @RRBeek ?

 


Nee, er zat niets bij. Volgens KPN Webcare op X moet ik wachten tot half januari. 

Ik begrijp nog steeds niet waarom - zoals ik al zei, dat is echt niet meer van deze tijd. 


Mocht iemand tegen hetzelfde probleem aanlopen: ik heb ze, met een uitgeprinte rekening, 

ingeleverd en alles netjes afgehandeld.