Skip to main content

Ik verblijf in Turkije en heb een Turkije bundel van 10 gb aangeschaft, maar in de app krijg ik te zien dat er extra kosten van bijna 55 euro verrekend gaan worden. Terwijl de bundel wel gewoon aan staat… Hoe is dit uberhaupt mogelijk. De bundel heb ik 4 dagen geleden aangeschaft bij aankomst in Turkije

Hallo @Azuro 

 

Als je in Turkije mobiele data aan had staan voor de bundel actief was komen die extra kosten daar waarschijnlijk door, zonder bundel zit je zo aan dat bedrag omdat de kosten per MB vrij hoog zijn.
Je telefoon hoeft b.v. maar even wat nieuwe berichten op te halen of te controleren op updates en je zit zo aan de 22MB dataverbruik.

Zie deze pagina: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/wereld.htm

Je bent in Turkije en belt of sms't naar iemand in Nederland of land in de tariefregio 'Voordeelland buiten de EU'.

  • Internet: € 2,50 / MB
  • Bellen: € 1,00 / min
  • Gebeld worden: € 0,50 / min
  • Sms versturen: € 0,30 / sms
  • Sms ontvangen: gratis

Dit is echt niet oke. Is er een manier om die extra kosten kwijt te schelden, want die 55 euro is echt niet normaal.


Hallo @Azuro 

 

Normaal krijg je dat niet vergoed maar je moet wel via SMS bericht hebben gehad over de kosten.
Als je die niet ontvangen hebt dan wil KPN het meestal wel vergoeden als blijkt dat ze niet verzonden zijn lees ik in andere forumposts.
Vul in dat geval je forumprofiel in zodat ze dat na kunnen kijken.


Mijn profiel heb ik ingevuld. Ik heb er inderdaad bericht over gehad via SMS, maar ik kon de bundel niet activeren omdat je met KPN geen bereik hebt als je in de lucht vliegt.


Krijg ik hierover nog iets te horen?


Mijn profiel heb ik ingevuld. Ik heb er inderdaad bericht over gehad via SMS, maar ik kon de bundel niet activeren omdat je met KPN geen bereik hebt als je in de lucht vliegt.

Er is inderdaad geen bereik als je in de lucht vliegt. Maar je had in dit geval maatregelen van tevoren moeten treffen. Dus voordat het vliegtuig al hoog in de lucht is en eenmaal is vertrokken. 


Bij het aanschaffen van mijn abonnement had ik meegekregen dat ik dit binnen heel Europa kon gebruiken. Maar hiervan kreeg ik dus pas bericht via de SMS dat Turkije onder een andere bundel valt. Bij Vodafone valt Turkije wel onder de standaard bundel en hoef je hiervoor geen extra bundel aan te schaffen.

Het lijkt me daarom een veel logischere keuze om over te stappen naar Vodafone, want die extra kosten zijn abnormaal hoog bij KPN.