Skip to main content

Ik ben in Suriname en heb een voordeelbundel voor Suriname gekocht. Valt bellen naar een Nederlands nummer daarbuiten? Ik betaal namelijk bijna €1,- per minuut voor het bellen, los van de kosten van de bundel….

Hallo @Jud100 

 

De belkosten vallen normaal in die bundel.
Misschien ben je al door je bundel heen omdat het is opgebruikt door internet data?
Je zou dat in de MijnKPN app moeten kunnen zien.

100MB kan je binnen een halve minuut al verbruikt hebben en daarna stopt internet je kan dan nog wel bellen maar tegen het dure tarief buiten de bundel van € 1 per minuut:

 

Als je nog zo’n bundel aanschaft zet je dataroaming dan uit anders ben je er weer zo doorheen.


Dank je wel voor je reactie @GeSp. Van mijn bundel heb ik 43 Mb gebruikt, volgens de KPN app. Ik heb een voordeelbundel van 100 Mb Dus zou ik nog voldoende moeten hebben om te kunnen bellen. Moet de dataroaming uit? Ik heb trouwens bijna alle apps uitgezet voor het mobiele netwerk en maak buiten wifi beperkt gebruik van sommige apps.


Je hebt je al goed voorbereid door bijna alle apps uit te zetten voor het mobiele netwerk @Jud100 
Dan hoef je dataroaming niet perse uit te zetten.
Veel data gebruik komt meestal door uploaden van foto's/filmpjes naar de cloud of verzenden via FB/WA e.d. maar als dat alleen via Wifi mag dan heb je dat al goed geregeld.

Als je nog genoeg MB/min/sms over hebt dat zou het gewoon uit je bundel moeten gaan.
Bel je wel met een normaal nummer in Nederland? (aan bepaalde nummers hangt (ook in Nederland) wel een hoger tarief).

Misschien dat een KPN moderator kan meekijken waardoor je belletjes niet uit de bundel gaan, vul dan je forumprofiel in en meld nog even als je dat gedaan hebt, duurt soms wel een paar dagen voordat ze aan een topic toekomen.


Ik bel een gewoon NL mobiel nummer @GeSp , dus daar kan het niet aan liggen. 

Ok, ik ga mijn profiel aanvullen. Dank voor de tip! 
 


Het probleem is niet opgelost, ik betaal nog steeds €1,- per minuut om te bellen, terwijl ik nog 99 minuten uit mijn voordeelbundel heb. Kan een KPN moderator even reageren??


Hallo Jud. Dat is natuurlijk vreemd en niet praktisch. Ik heb even gekeken en de bundel is volgens twee systemen zowel technisch als administratief actief dus ik kan dat niet plaatsen. Van de 100 units zijn er nu nog 95 actief. 


Reageer