Skip to main content
Vraag

Ik heb een vraag over mijn factuur, hoe kan ik KPN bellen?

  • 27 July 2024
  • 18 reacties
  • 170 keer bekeken

Geachte Community,

 

Mogelijk omdat het nog vroeg is, maar ingelogd op MijnKPN klik ik me helemaal de moeder op de website van KPN op zoek naar een menselijke contactmogelijkheid met KPN. Op geen enkele manier lukt het mij om een chat, telefoonnummer of mailadres op te duiken en iedere keer kom ik weer op diezelfde zelf-help pagina uit van KPN Service (https://www.kpn.com/service/ugs) waarop je enkel in mijn ogen niet terzake doende FAQ kan raadplegen. Ben ik nou zo dom of is de weg naar menselijk contact met KPN de afgelopen tijd steeds moeilijker gemaakt?

Bij voorbaat dank voor reactie en met vriendelijke groet,

 

Aad

18 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @AadDijksman , wat is je vraag over de factuur? Wellicht kunnen we hier helpen.

KPN klantenservice is telefonisch bereikbaar op 0800-0402, spreek in dat je een medewerker wilt spreken. Bereikbaar maandag t/m vrijdag 08.00 tot 18.00 uur. Zaterdag 08.00 tot 17.00 uur.

Zon- en feestdagen gesloten, maar voor problemen/storing 24/7 bereikbaar.

Ruud,

 

Dank voor de zeer snelle reactie. Dit nummer heb ik nergens kunnen vinden. Wel las ik na het posten dat chatten niet meer mogelijk was?

Mijn vraag over de factuur is simpel. Deze was 39,19 per maand en per 1 juli betaal ik 40,83 euro per maand als gevolg van de inflatieverhoging, maar in mijn gegevens zie ik ineens 44,83 euro per maand. Ik vroeg mij af waar die 4 euro extra ineens vandaan komt.

 

Met vriendelijke groet,

 

Aad

Reputatie 7
Badge +12

Ruud,

 

Dank voor de zeer snelle reactie. Dit nummer heb ik nergens kunnen vinden. Wel las ik na het posten dat chatten niet meer mogelijk was?

Mijn vraag over de factuur is simpel. Deze was 39,19 per maand en per 1 juli betaal ik 40,83 euro per maand als gevolg van de inflatieverhoging, maar in mijn gegevens zie ik ineens 44,83 euro per maand. Ik vroeg mij af waar die 4 euro extra ineens vandaan komt.

 

Met vriendelijke groet,

 

Aad

Even de facturen van de vorige maand en deze maand naast elkaar leggen, vooral blad 2 en je ziet precies waar het verschil vandaan komt @AadDijksman 

N.N.,

 

Dank voor de snelle reactie. De 39,19 en 40,83 begrijp ik, maar als ik kijk in het overzicht zie ik bij mijn thuisabonnement een bedrag van 44,85 euro staan … die is niet nader gespecificeerd en is nog niet gefactureerd. Overigens heb ik alleen maar ruzie met de KPN website, want ik kijk naar een nieuw abonnement Internet en TV en op mijn adres kan ik wel internet krijgen nu ik glasvezel heb, maar de TV optie beland ik keer op keer bij Digitenne …. kan KPN geen gewone TV via internet leveren op mijn postcode?

Ter vergeduidelijking: momenteel heb ik internet en mobiel via KPN en TV via Ziggo.

De KPN website en ik zijn vandaag even geen vriendjes van elkaar.

 

Met vriendelijke groet,

 

Aad

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @AadDijksman 
Ga naar de website van KPN en vul je postcode in, je zult zien dat je ook TV kunt aanvinken.
Je kunt ook even bellen met het gratis nummer 0800 0402 dat kan vandaag tot 17:00 uur

 

Reputatie 7
Badge +28

N.N.,

 

Dank voor de snelle reactie. De 39,19 en 40,83 begrijp ik, maar als ik kijk in het overzicht zie ik bij mijn thuisabonnement een bedrag van 44,85 euro staan … die is niet nader gespecificeerd en is nog niet gefactureerd. Overigens heb ik alleen maar ruzie met de KPN website, want ik kijk naar een nieuw abonnement Internet en TV en op mijn adres kan ik wel internet krijgen nu ik glasvezel heb, maar de TV optie beland ik keer op keer bij Digitenne …. kan KPN geen gewone TV via internet leveren op mijn postcode?

Ter vergeduidelijking: momenteel heb ik internet en mobiel via KPN en TV via Ziggo.

De KPN website en ik zijn vandaag even geen vriendjes van elkaar.

 

Met vriendelijke groet,

 

Aad

 

Hallo @AadDijksman ,

Heb je toevallig ook Vast Bellen bij KPN? Dan komt er nog wat aan kosten bij. 
 

Wat ook mogelijk is, is dat jouw factuurperiode is veranderd. Dan betaal je eenmalig een iets langere periode dan één maand. 
 

Als je morgen belt met 0800-0402, dan wordt het jou allemaal uitgelegd.

 

Geachte,

 

Update: De factuur is uitgelegd. Ondanks glasvezel is op mijn adres enkel Digitenne beschikbaar. KPN biedt geen TV diensten aan op mijn adres. Ik moet eerlijk zeggen dat hier mijn broek wel van afzakt. Het is niet zo dat ik in de buitengebieden woon, ik woon net boven Amsterdam en wordt dus nu eigenlijk gedwongen om alles bij KPN weg te halen?

 

Ter aanvulling, in het postcodegebied naast de mijne, ken ik wel mensen die alle diensten van KPN afnemen….. ik ben toch wel benieuwd wat nu de achterliggende reden is?

 

Ter aanvulling 2: net bij de buren geweest en die hebben al 3 jaar KPN TV via modem ….. ben ik nu verkeerd voorgelicht? Of word ik niet serieus genomen, want teveel inspanning dus laat deze klant maar vertrekken?

 

Met vriendelijke groet,

 

Aad

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @AadDijksman, factuurvragen die zijn gelukkig dus al beantwoord. Met betrekking tot tot glasvezel en jouw adres, kan ik zo niks zeggen. Als jij jouw forumprofiel invult, dan kan ik hopelijk wat duidelijkheid scheppen. 

Geef je even een signaaltje hier in het topic? Als je jouw profiel hebt ingevuld. 

Reputatie 7
Badge +24

Wat staat er op http://netwerk.kpn.com voor uw adres?

Heeft u zo'n glasvezelkastje in huis?

Dus met het KPN logo er op?

Mogelijk staat er nog een koper profiel op uw adres. Onder 20 Mbps wordt dan geen KPN TV geleverd. 

Dit kan Jeroen nakijken indien u uw NAW in uw profiel zet. 

Mijn nicht woont in Zunderdorp en onder koper was TV ook niet mogelijk. 

Enige jaren geleden glasvezel aangelegd. Ze had Ziggo internet met gebruik van analoge tv, later digitaal ongecodeerd.

Vond naar binnen halen glasvezel niet nodig. Ziggo beviel haar toen. Of ze nu dus even bijna € 900 af wilde tikken om het glas binnen te laten leggen voor internet en tv van kpn.

Ze heeft daarom de order geannuleerd en heeft er nu bij Ziggo digitale interactieve tv bij genomen. 

Forum,

 

@Nick83 ik heb inderdaad sinds vorige week zo’n kastje en heb de zaken die KPN mij heeft toegestuurd geinstalleerd. Ik ben dus glasvezel voorbereid, maar sta inderdaad zoals @PeterG zegt nog als “koper” te boek.

Met de (begrijpelijke) opmerking over het niet leveren van TV diensten onder een bepaalde internet snelheid, vraag ik mij ineens af hoe ik het Ziggo signaal ontvang (niet via de modem in ieder geval) en waarom ik wel Netflix en andere streaming diensten vlekkeloos kan gebruiken? In mijn beleving had ik altijd al TV diensten bij KPN moeten kunnen afnemen, want dan zou ik toch gewoon zo’n TV-box (bijvoorbeeld zo’n Fritz oid?) toegestuurd moeten krijgen? Of verandert dit ook als glasvezel geactiveerd wordt en of koper uitgeschakeld? Ik ben even in de war nu 😁

 

P.S. Profiel is bijgewerkt.

 

Bij voorbaat dank voor alle moeite en reacties en met vriendelijke groet,

 

Aad

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u misschien nog een heel antiek abonnement? Uit de tijd dat glasvezel nog niet bestond?

Reputatie 7
Badge +24

heb de zaken die KPN mij heeft toegestuurd geinstalleerd.

Wat heeft KPN u toegestuurd?

Reputatie 7
Badge +19

Als ik kijk in de systemen met de gegevens uit het profiel krijg ik het volgende nu te zien @AadDijksman 

 

Internet en tv via een glasvezelaansluiting is dus geen enkel probleem op jouw adres. 

@Nick83 zo’n glasvezelkastje, in mijn geval een TK01 welke ik over die aansluiting kan pluggen en dan op mijn modem (die pas een paar maanden oud is en door KPN geleverd) kan aansluiten.

Het abonnement heb ik al een tijdje, maar vanuit welke tijd deze stamt, al sla je me dood? Volgens mij ben ik ooit vanuit Telfort bij KPN terecht gekomen ….

 

@Jeroen van KPN het rare is dat als ik via de website van KPN internet en TV wilt bestellen, ik nadat ik moet inloggen enkel en alleen gererouted wordt naar de Digitenne pagina. Gisteren telefonisch met KPN gebeurde aan hun kant precies hetzelfde en na 20 minuten in de wacht (overleg aan de kant van KPN) kwam men terug met de opmerking dat op mijn adres geen TV diensten geleverd kunnen worden en ik enkel Digitenne kan afnemen van KPN ….. vandaar dit draadje ….

Ah. Een (oud) Telfort abonnement (TFT) kan niet gewijzigd worden. Dat verklaart het niet kunnen toevoegen van TV.

Als de boel eenmaal loopt dan dus naar het actuele abonnement met TV+.

Via https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Of anders 0800-0402 

 

 

Reputatie 7
Badge +28

@AadDijksman ,

Probeer eens te verlengen.

Dat kan ook telefonisch via 0800-0402. Het kan sinds kort ook via internet: https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht: 

 

 

Reputatie 7
Badge +19

Als ik kijk naar het abonnement dat nu actief is @AadDijksman, dan is dat een "oud" internet only abonnement. Wil je over naar glasvezel en ook tv gaan gebruiken? Dan dient het abonnement in zijn geheel overgezet te worden naar de nieuwe propositie. 

De huidige abonnementen vind je op de afbeelding die hierboven door @Noordzee is geplaatst.

Reageer