Skip to main content

Op 10-12-23 heb ik mijn kpn abonnement via hun online formulier opgezegd https://www.kpn.com/service/administratie/opzeggen/opzegging-doorgeven.htm (Liep tot 18-01-24), helaas hebben ze dit zelf geannuleerd toen ik de telefoon niet heb opgenomen. Mevrouw aan de telefoon zei dat er in de notitie stond "Klant niet gesproken, klant blijft bij KPN", ook zei ze dat ik niet online kon opzeggen zonder dat ze me zouden spreken.

In hun mail staat echter:
"Om uw opzegging te verwerken bellen wij u binnenkort. Dit doen wij met een 088-nummer. Mist u deze oproep, belt u ons dan alstublieft terug. Als we u binnen de opzegtermijn van 1 maand niet hebben gesproken, zeggen we uw abonnement alsnog op. Dit doen we op de door u gewenste opzegdatum."


Daarop zegt mevrouw van KPN "nee dat kan niet".
Nu verwachten ze dus dat ik naast de factuur ook nog een extra maand ga betalen ivm opzegtermijn.


Ik heb het letterlijk zwart op wit dat ik heb opgezegd maar dat doet er schijnbaar niet toe, kon ook niet de mail doorsturen want kwam dan toch niet bij haar.

Abbonementnummer: ******

 

Admin: privégegevens verborgen i.v.m. privacy

 


Hoi @Rm1988 

Welkom op het forum van KPN.

Het beste wat je nu kunt doen, is de afdeling opzeggingen en contractbeheer bellen.
Deze afdeling gaat over het opzeggen van o.a. je mobiele abonnement bij KPN.

Bel daarom met de klantenservice van KPN via het gratis telefoonnummer 0800-0402 of via KPN Mobiel op 1200.
Spreek dan nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
Opzeggen en je wordt direct doorverbonden met de afdeling opzeggingen en contractbeheer.

Met de medewerker die je dan te spreken krijgt, kun je jouw opzegging direct in orde maken.
Ook zou de medewerker in het systeem kunnen kijken, wat er met jouw online opzegging is gebeurd.
Opzeggen via het forum van KPN is helaas niet mogelijk!

De afdeling opzeggingen en contractbeheer is bereikbaar:

  • Maandag t/m Vrijdag van 8:00 tot 20:00 uur
  • Zaterdag van 8:00 tot 18:00 uur
  • Zondag en feestdagen gesloten

In de goede hoop, dat met dit telefoontje alles voor je wordt geregeld.


Het gaat erom dat zonder mijn weten mijn opzegging is geannuleerd wat duidelijk tegen de wet is, mocht KPN er niets aan doen zal ik een klacht indienen bij de geschillencommisie aangezien ik het duidelijk zwart op wit heb bij mijn bevestiging van opzegging. 


Hoi @Rm1988 

Het is vanzelfsprekend je goedrecht als consument en als mede klant van KPN, om een klacht/zaak in te dienen bij de geschillencommissie telecommunicatie.
Want een klantenservice medewerker mag niet zonder toestemming van de contractant een opzegging annuleren, dat kan alleen de contractant mist dat nog mogelijk is.

Maar omdat er bij de geschillencommissie een wachttijd en doorlooptijd is, zou ik je wel zeer sterk aanraden om je mobiele abonnement vandaag nog telefonisch op te zeggen, aangezien deze anders gewoon door blijft lopen met daarbij de maandelijkse facturatie.

 

 


Het gaat om het thuis abonnement en heb het iig vandaag opgezegd, mevrouw zei op alles wat ik citeerde uit de mail “dat kan niet” dus daar werd ik een beetje gestoord van.


Thuis of mobiel abonnement opzeggen maakt in deze niet zoveel uit, het gaat erom dat jouw online opzegging correct en netjes wordt afgehandeld, en dat deze niet door een klantenservice medewerker wordt geannuleerd, zonder jouw toestemming.

De medewerkster die je aan de telefoon sprak, kwam duidelijk op voor haar werkgever (KPN dus) of heeft zich er gewoonweg niet in verdiept en kende de procedure niet.
Het was in elk geval geen medewerkster die namens KPN haar excuses heeft gemaakt, en wat meer begrip toonde voor jouw situatie.