Skip to main content

ik ben zaterdag 27 april j.l. geƫmigreerd naar Polen.

om mijn abbo van KPN-internet op te zeggen, moet ik een bewijs van uitschrijving overleggen van de gemeente waaruit ik ben vertrokken. dit document moet je op de dag van vertrtek ophalen bij de gemeente. helaas zijn ALLE gemeenteloketten in Apeldoorn op zaterdag (de dag van mijn vertrek) gesloten. ik heb mij dus online uitgeschreven.

op de website van de gemeente Apeldoorn staat dat als je een bewijs van uitschrijving wilt hebben nadat je al vertrokken bent, je deze aan moet vragen bij een gemeente met een RNI-Loket. Dit heb ik netjes gedaan en dit document heb ik als PDF netjes naar de KPN gestuurd op 3 juni j.l.

op 7 juni j.l. kreeg ik mail van de KPN dat dit bewijs wederom NIET werd geaccepteerd.

Ik he vandaag gebeld met de KPN om te trachten dit eindelijk naar tevredenheid op te lossen, en kreeg een hakkelende medewerker aan de telefoon wiens support bestond uit het slaafs oplezen van het mailbericht met de vereisten van de KPN voor het opzeggen van een abbo wegens emigratie. naar mijn uitleg dat je dus NA vertrek bij de gemeente waaruit je bent vertrokken geen bewijs van uitschrijving meer KUNT aanvragen en dat je dan wordt doorverwezen naar een uittreksel van het RNI wilde dit heerschap niet luisteren. daarna werd het gesprek onaangenaam en toen er wed gedreigd dat het jongmens de verbinding zou verbreken als ik zo bleef doorpraten, heb ik zelf maar opgehangen, alle vetrouwen dat ik er met dit sujet fatsoenlijk uit zou komen waren toen wel vervlogen.

Ā 

moet ik nu werkelijk mijn advocaat hierop zetten, of kan een wat meer ervaren KPN-medewerker die inziet wat redelijk en billijk is en die de werkwijze van lokale overheden wat beter begrijpt hier zich eens tegenaan bemoeien?

Hi @Willy Croezen, welkom hier.Ā 

Ik zal het kort houden: je hebt dus wĆ©l een bewijs van uitschrijving in PDF formaat? Waarop duidelijk staat dat je bent geĆ«migreerd?Ā 

moet ik nu werkelijk mijn advocaat hierop zetten

Dat mag, maar laten we eerst kijken hoe dit hier afloopt.Ā 


jazeker heb ik dat, een volledig ingevuld en door de verstrekkende instantie ondertekend uittreksel van mijn basisregistratie personen van het RNI, precies zoals uw collega van KPN Webcare op twitter mij aanraadde.


@Willy Croezen, ik zou graag deze van je willen ontvangen. Ik heb je een privebericht gestuurd.Ā 


Hi @Willy Croezen, ik heb de bewijslast goed ontvangen. Nog ter verificatie, het gaat hier dus om contractnummer eindigend op 568? Wanneer dit wordt opgezegd zal de verbinding per direct uit de lucht gaan, ik neem aan dat dit geen probleem is?Ā 


@Willy CroezenĀ bij welk RNI loket kun je een PDF krijgen?

Ik zit namelijk met hetzelfde euvel. Maanden geleden naar het buitenland verhuist, online uitgeschreven - in de verwachting dat je daar een bevestiging van zou krijgen - en nu zonder uitschrijvingsbewijs.

Ā 


@deECHTEnielsĀ In gemeente Den Haag kan je online aanvragen.


@Willy CroezenĀ bij welk RNI loket kun je een PDF krijgen?

Ik zit namelijk met hetzelfde euvel. Maanden geleden naar het buitenland verhuist, online uitgeschreven - in de verwachting dat je daar een bevestiging van zou krijgen - en nu zonder uitschrijvingsbewijs.

Ā 

Bij negentien gemeenten. Het maakt niet uit welke je kiest. Hier staan ze:Ā 

https://www.nederlandwereldwijd.nl/rni/contact-rni-gemeente


@TDNĀ , @NoordzeeĀ Dank, maar helaas. Den Haag, en ook enkele andere die ik geprobeerd hebĀ verschaffen geen PDF. Ze sturen het naar je nieuwe woonadres, waar in mijn geval al snel maanden overheen gaan, als het uberhaupt aan komt. (Inmiddels wel gedaan, kwaad kan het niet).

Ā 

Enfin, ik denk dat ik ze allemaal maar probeer.


Ā ā€‹Dank, maar helaas. Den Haag, en ook enkele andere die ik geprobeerd hebĀ verschaffen geen PDF. Ze sturen het naar je nieuwe woonadres, waar in mijn geval al snel maanden overheen gaan, als het uberhaupt aan komt. (Inmiddels wel gedaan, kwaad kan het niet).

Ā 

Enfin, ik denk dat ik ze allemaal maar probeer.

@deECHTEniels, zou je een eigen topic willen starten? Dan kunnen we je daar verder helpen.Ā 


HiĀ @Willy Croezen, ik heb de bewijslast goed ontvangen. Nog ter verificatie, het gaat hier dus om contractnummer eindigend op 568? Wanneer dit wordt opgezegd zal de verbinding per direct uit de lucht gaan, ik neem aan dat dit geen probleem is?Ā 

Dit is volkomen akkoord! ik gebruik deze aansluiting al niet meer sinds ik de apparatuur heb terugbezorgd aan de KPNN


@Willy CroezenĀ bij welk RNI loket kun je een PDF krijgen?

Ik zit namelijk met hetzelfde euvel. Maanden geleden naar het buitenland verhuist, online uitgeschreven - in de verwachting dat je daar een bevestiging van zou krijgen - en nu zonder uitschrijvingsbewijs.

Ā 

Bij negentien gemeenten. Het maakt niet uit welke je kiest. Hier staan ze:Ā 

https://www.nederlandwereldwijd.nl/rni/contact-rni-gemeente

ik heb geen PDF gekregen, ik heb een papieren uitdraai gekregen en daar een PSF van gemaakt via de app Camscanner op mijn android telefoon.


Hi Willy, helemaal goed. Ik heb dit verwerkt met terugwerkende kracht. Openstaande facturen worden ongedaan gemaakt en eventueel teveel betaalde bedragen worden gecrediteerd.Ā 

Alles is dus bij deze geregeld.Ā 


Reageer