Skip to main content

Geachte KPN,

Ik richt me tot u met een vraag betreffende een oude vordering die teruggaat tot enkele jaren geleden. Aangezien ik begrepen heb dat ik geen e-mail kan sturen naar KPN, wil ik mijn vraag hier uiteenzetten.

Ik ben momenteel bezig om mijn schuldenoverzicht up-to-date te brengen. Hoewel ik een bewindvoerder heb, is gebleken dat veel van mijn schulden verjaard zijn, waardoor mijn bewindvoerder hier niet actief op inzet. Hierdoor neem ik zelf het initiatief om alle schuldeisers die ik heb persoonlijk te benaderen.

Hoewel ik helaas niet beschik over specifieke dossiernummers, kan ik wel andere relevante gegevens verstrekken. Momenteel heb ik in overleg met mijn bewindvoerder een internet- en tv-abonnement bij KPN, wat mogelijk al een aanknopingspunt kan zijn.

Het is mijn wens om in contact te treden met iemand die voor mij kan onderzoeken of er nog oude openstaande rekeningen zijn en of er eventueel lopende regelingen zijn getroffen. Mocht er geen sprake zijn van openstaande rekeningen, dan acht ik het van groot belang dat er een bevestiging hiervan wordt gestuurd naar mijn bewindvoerder, zodat mijn schuldenoverzicht correct kan worden bijgewerkt.

Bij voorbaat dank ik u hartelijk voor uw reactie en aandacht voor mijn vraag.

Met vriendelijke groet,

Justin

Dag @Verbeekj088 In de Kennisbank op het forum staat een artikel waar je mogelijk verder mee komt.

Ben je op zoek naar een kopie van een oud contract? Of wil je een overzicht van alle contracten die je ooit bij KPN hebt gehad? Je kunt een ‘kopie dossier’ opvragen door ons een brief te sturen. Daarna krijg je van ons een overzicht van elk abonnement dat je bij ons hebt afgesloten, met de exacte looptijd.


@RBxx Dank je wel voor je reactie. Ik heb online gelezen dat KPN contracten die ouder zijn dan 5 jaar niet langer bewaart. Ik ben niet meer zeker uit welke periode mijn vordering stamt, maar het is zeker langer dan 5 jaar geleden. Hierdoor bestaat er een aanzienlijke kans dat mijn vordering niet meer relevant is, mogelijk zelfs verjaard of al afbetaald. Dit alles leidt tot grote frustratie, aangezien het moeilijk te achterhalen is, en mijn bewindvoerder lijkt er geen actie in te ondernemen.


Hallo @Verbeekj088 

 

Bij Preventel kan je opvragen of daar nog wat geregistreerd staat aan openstaande vorderingen: https://www.preventel.nl/


@GeSp Bedankt voor de informatie. Ik heb bij Preventel direct een inzageverzoek ingediend. Hopelijk levert mij dit de informatie op die ik zoek. 👍


Hi @Verbeekj088, ik zie dat GeSp je al in de juiste richting heeft gewezen, top. Hopelijk valt het allemaal mee en staat er verder niks meer open!


Ik heb onlangs mijn gegevens opgevraagd bij Stichting Preventel zoals @GeSp voorstelde.

Vandaag ontving ik een brief waarin ze me informeerden dat ik op dit moment NIET bij hen geregistreerd sta. Super blij! 

Na wat onderzoek begreep ik dat Preventel een organisatie is die informatie verstrekt, en dat mensen bij hen geregistreerd staan als ze openstaande vorderingen hebben bij:

  • KPN
  • Telfort
  • Vodafone
  • Hollandsnieuwe
  • T-Mobile
  • Ben
  • Online
  • Yes Telecom
  • Tele2

Maar wat betekent dit nou eigenlijk?

Ik heb eergisteren contact gehad met een incassobureau genaamd Vesting Finance, en zij vertelden me dat ik bij hun een openstaande vordering heb staan van Vodafone. Betekent dit dat het incassobureau een fout heeft gemaakt? Of dat zo'n registratie bij Preventel eigenlijk niks zegt. 

Bedankt alvast voor de reactie(s) 👍


Hallo @Verbeekj088 voor incassobureaus hoef je niets te vrezen, die hebben geen rechtsbevoegdheid.

Als er een deurwaarder bij je op de stoep staat, dan wordt het anders.

Dus vanavond gewoon lekker gaan slapen en morgen gezond en onbezorgd weer op.

 


Bedankt voor de suggestie @JanD Maar ik vind uw opmerking niet relevant in dit gesprek.

Dus wat u zegt is dat ik mij niet druk moet maken en eventuele oude vorderingen moet laten voor wat het is zonder dit uit te zoeken? 


Als je niet geregistreerd staat bij Preventel heb je dus geen openstaande vorderingen meer staan bij die bedrijven @Verbeekj088 dus ook niet bij Vodafone, wat Vesting Finance jou heeft verteld klopt dus niet.

 

Wat wel gebeurd kan zijn is dat de vordering verkocht is aan b.v. een partij zoals Vesting Finance en ook al is de vordering verjaard dan proberen ze vaak om je toch nog te laten betalen, zie dit artikel: https://www.juridischloket.nl/actueel/vesting-finance/

 

De enige die daar beter van wordt is Vesting Finance en niet de originele partij van wie de vordering gekocht is.


Bedankt voor de suggestie @JanD Maar ik vind uw opmerking niet relevant in dit gesprek.

Dus wat u zegt is dat ik mij niet druk moet maken en eventuele oude vorderingen moet laten voor wat het is zonder dit uit te zoeken? 

Inderdaad, als je voor jezelf weet dat je geen openstaande facturen hebt, nergens druk over maken.