Skip to main content

Goedemiddag,

 

Ik heb momenteel een internetabonnement via KPN lopen echter ga ik binnenkort verhuizen. Graag wil ik als ik volgende week in mijn nieuwe huis terecht kan een nieuw internetabonnement afsluiten (i.v.m. korting 6 maanden) en vanaf een bepaalde datum laten ingaan. Mijn huidige internetabonnement heb ik al opgezegd i.v.m. maand opzegtermijn. Er zal dus een kleine overlap zijn dat ik 2 internetabonnementen heb lopen. Alles lijkt redelijk te lukken echter krijg ik nergens een optie te zien om een activatiedatum in te voeren. Ik heb al gebeld met de klantenservice en hij vertelde mij dat hij überhaupt niks kon aansluiten op mijn adres omdat het een nieuwbouwwoning is en niet bij zijn systeem naar boven komt. (Lukt mij wel als ik postcode en huisnummer invul op de website) De beste meneer aan de telefoon had er maar weinig zin in dus ik hoop dat jullie weten of dit mogelijk is.

Hoi @Mahero 
Helaas dat zal niet gaan…
Korting is alleen voor nieuwe klanten
Je bent een nieuwe klant als je 6 maanden geen abonnement van de KPN afgenomen hebt.


@Mahero  Lijkt mij beter dat je indien mogelijk je huidige abonnement behoud en dus de opzegging intrekt.

Morgen opnieuw even bellen met de klantenservice 0800-0402 en aangeven dat je een medewerker wilt spreken.

 


Hoi @Mahero, ergens loopt het dus spaak met de aanvraag. 

Ik heb even meegekeken naar de gegevens uit jouw profiel. Ik zie nog geen glasvezel liggen op jouw nieuwe adres. Dat staat wel gepland, met voor nu een streefdatum van december dit jaar, maar zoals gezegd is dit een streefdatum. Hiervoor kan een lead worden ingelegd en als er dan opgeleverd gaat worden kan er een wensdatum bepaald worden voor oplevering. Maar dit is nog ver in de toekomst. Vandaar dat je nog geen datum kan kiezen. 

Je hebt eigenlijk 2 mogelijkheden, die al je het mij vraagt beide niet heel wenselijk zijn:

  1. Zoals je het nu gedaan hebt, jouw abonnement opzeggen op het oude adres en op het nieuwe adres aanvragen. Je weet alleen nog niet wanneer er opgeleverd gaat worden. Tot die tijd zit je dan ook zonder diensten.
  2. Of je annuleert de opzegging op het oude adres en schiet een verhuizing in naar het nieuwe adres. Tot oplevering krijg je dan een Direct Online Pakket met mifi router en Digitenne om de tijd tot oplevering te overbruggen. Dit is normaal ter overbrugging van een korte storing of als als het niet te lang duurt. Maar als je het mij vraagt is dit voor een aantal maanden zeker niet fijn. 

Dit is het enige wat wij kunnen bieden op het moment. Had er graag meer van gemaakt, maar ik kan het niet. 


Hoi @Mahero, ergens loopt het dus spaak met de aanvraag. 

Ik heb even meegekeken naar de gegevens uit jouw profiel. Ik zie nog geen glasvezel liggen op jouw nieuwe adres. Dat staat wel gepland, met voor nu een streefdatum van december dit jaar, maar zoals gezegd is dit een streefdatum. Hiervoor kan een lead worden ingelegd en als er dan opgeleverd gaat worden kan er een wensdatum bepaald worden voor oplevering. Maar dit is nog ver in de toekomst. Vandaar dat je nog geen datum kan kiezen. 

Je hebt eigenlijk 2 mogelijkheden, die al je het mij vraagt beide niet heel wenselijk zijn:

  1. Zoals je het nu gedaan hebt, jouw abonnement opzeggen op het oude adres en op het nieuwe adres aanvragen. Je weet alleen nog niet wanneer er opgeleverd gaat worden. Tot die tijd zit je dan ook zonder diensten.
  2. Of je annuleert de opzegging op het oude adres en schiet een verhuizing in naar het nieuwe adres. Tot oplevering krijg je dan een Direct Online Pakket met mifi router en Digitenne om de tijd tot oplevering te overbruggen. Dit is normaal ter overbrugging van een korte storing of als als het niet te lang duurt. Maar als je het mij vraagt is dit voor een aantal maanden zeker niet fijn. 

Dit is het enige wat wij kunnen bieden op het moment. Had er graag meer van gemaakt, maar ik kan het niet. 

 

Wij hebben ervoor gekozen om naar de concurrent te gaan, hun hebben blijkbaar al wel opgeleverd en dat zit al in de meterkast. Helaas is een half jaar wachten net te lang voor zoiets, wel gek dat het bij de concurrent al wel geregeld is maar goed.

Ik hoop over een jaar weer terug te komen.


Die keuze begrijp ik zeker. Ik had je graag geholpen met een aansluiting, maar ik kan de aanleg niet versnellen. 

Als wij volgend jaar kunnen helpen, dan horen wij graag weer van je. 


Die keuze begrijp ik zeker. Ik had je graag geholpen met een aansluiting, maar ik kan de aanleg niet versnellen. 

Als wij volgend jaar kunnen helpen, dan horen wij graag weer van je. 

Inmiddels is de aansluiting van buiten naar binnen aangelegd, er is ook een afspraak volgende week om de aansluiting in de meterkast aan te sluiten (tot nu toe alleen een losse kabel). Dit gebeurd door Volkerwessels. Is dit de laatste stap in het proces en betekend dat dat ik hierna gebruik kan maken van glasvezel? Op kpnnetwerk staat nog steeds dat de aansluiting pas december/januari komt maar dat klopt dan denk ik niet?

 

Ik heb nu nog de mogelijkheid om de concurrent op te zeggen en KPN te blijven gebruiken.


Dat is een goeie vraag.  Het is namelijk nog maar de vraag of de andere kant van de kabel ook al klaar is. En als dat wel zo is dan moet kpnnetwerk doorgeven aan de providers dat de verbinding is opgeleverd en daarna kan het abonnement worden overgezet. Ik gok dat je dan zomaar een maand verder bent.