Skip to main content

Ivm emigratie heb ik KPN opgezegd. Ik heb de routers terug gestuurd. Maar het modem in de kast laten hangen. Inmiddels wonen er al nieuwe mensen op het adres, die de zelfde modem gebruiken.  Ik woon zelf niet meer in Nederland maar krijg wel mails over het modem. Wat nu? 

Wat heb je dan precies teruggestuurd? Je moet je modem opsturen, niet enkel de routers.
Ik denk dat je zelf verantwoordelijk bent om zorg voor te dragen dat de nieuwe bewoners de modem opsturen.


De tv kastjes opgestuurd. Modem hangt in de meterkast en de nieuwe bewoners gebruiken die nu. Zou dus onzin zijn als ik die laat terug sturen.

gezien die nu worden gebruikt met een nieuw abo. Los hiervan woon ik niet meer in NL en ken ik de nieuwe huurders niet. 


Wat voor modem is het?


Als KPN vraagt om het modem terug te sturen, dan bedoelt KPN daar waarschijnlijk de Experiabox of KPN Box mee. Die heeft u al terug gestuurd.

Het glasvezelkastje hoeft u volgens mij bij KPN niet terug te sturen.


Hoi @Micheleherm en welkom hier op ons forum!

Als KPN vraagt om het modem terug te sturen, dan bedoelt KPN daar waarschijnlijk de Experiabox of KPN Box mee. Die heeft u al terug gestuurd.

Het glasvezelkastje hoeft u volgens mij bij KPN niet terug te sturen.

Wat @Nick83 hier zegt is juist. Het is mij alleen nog niet duidelijk wat je nu precies hebt teruggestuurd omdat je ook aangeeft dat de nieuwe bewoners nu jou oud modem gebruiken die in de meterkast hangt en dat zal de Experia Box zijn. Als de nieuwe bewoners hun eigen abonnement hebben aangevraagd, dan hebben ze ook een nieuwe Experia Box ontvangen. Die kunnen ze aansluiten en vervolgens jouw oude exemplaar terugsturen.


ik ben ook naar het buitenland verhuisd maar bij de opzegging heeft de kpn medewerker niks gezegd over het terugsturen van de modem. en nu krijg ik mailtjes dat ik de modem moet terugsturen. beetje laat


Goedemiddag @jeroenusa en welkom hier op ons forum :)
Een modem (en ook een tv ontvanger) krijg je altijd in bruikleen van je provider en die zal dus wel retour moeten. Heb je nog mensen in Nederland die dit eventueel voor je retour kunnen sturen?


Nee. Ik heb de sleutel niet meer en ik ken niemand die enigszins in de buurt woont om de router op te halen. En toen ik telefonisch mijn abo opzegde is er geen woord gezegd over het inleveren van de router. En ik kom er nu achter dat de kpn niet te bereiken is via mail of chat. Bellen kost me 2 euro per minuut. 


Nee. Ik heb de sleutel niet meer en ik ken niemand die enigszins in de buurt woont om de router op te halen. En toen ik telefonisch mijn abo opzegde is er geen woord gezegd over het inleveren van de router. En ik kom er nu achter dat de kpn niet te bereiken is via mail of chat. Bellen kost me 2 euro per minuut. 

Dat kan kloppen dat hier niets over is gezegd omdat je een modem en eventuele tv ontvanger altijd in bruikleen krijgt (dat geldt voor alle providers) @jeroenusa, dat is niet iets nieuws. Kun je de nieuwe bewoners misschien vragen of zij het modem nog hebben en terug kunnen sturen?


Reageer