Skip to main content

Wat moet ik doen? Ik begrijp het niet. Zie de schermafbeelding van de emails. 

 

Wanneer krijg je deze emails? Ben je op dat moment ingelogd in MijnKPN om een abonnement te bekijken? Gebruik je wel iedere keer dezelfde KPN ID om in te loggen?


Wanneer krijg je deze emails? Ben je op dat moment ingelogd in MijnKPN om een abonnement te bekijken? Gebruik je wel iedere keer dezelfde KPN ID om in te loggen?

Bedankt voor het meedenken!


Ik krijg ze als ik de bestelstatus ga bekijken vanuit de e-mail, omdat we ons internetabonnement gewijzigd hebben van 100 MB glasvezel naar 1GB glasvezel. We krijgen alleen een nieuw TV kastje en de dag van de omzetting konden we wijzigen. Zo kwam ik op de bestelstatus. Ik werk met hetzelfde KPNID : dezelfde accountnaam, het kpnemailadres. De eerste keer dat ik de link vanuit de email over de bestelling volgde, leek ik verplicht om een KPNID aan te maken, maar achteraf hadden we die al. Dat was heel onduidelijk en verwarrend. 
Verder is het enige dat ik zeker niet doe is “ ontkoppelen”. Maar KPN zegt wel vaak dat het “ niet gekoppeld is” en spoort mij aan om te koppelen. Dat gaat op een soort indirecte wijze: eerst WEER inloggen, terwijl ik al ingelogd ben, daarna vragen over waar ik me bevind, en de laatste 3 cijfers van de bankrekening en dan is het gebeurd. Er is volgens mij nooit een moment van “ druk hierop om te koppelen” en dus zeker geen moment van “ druk hierop om te ontkoppelen”. 


Hallo @Matti100 ,

Als dit probleem blijft spelen, dan zou je eens met een ander e-mailadres een nieuw KPN-ID kunnen aanmaken. En daar dan alles koppelen.  


Hallo @Matti100 ,

Als dit probleem blijft spelen, dan zou je eens met een ander e-mailadres een nieuw KPN-ID kunnen aanmaken. En daar dan alles koppelen.  

Hoi @Noordzee , bedankt voor het meedenken. 
Het probleem is dat voor mij de activiteit “koppelen” niet duidelijk is. Ik weet niet wat dat is en hoe dat gaat.


O, ok. 
 

Klik op producten en dan op toevoegen. 
 

Let op: Bij nieuwe abonnementen duurt het ongeveer twee werkdagen voordat je dat nieuwe abonnement kunt toevoegen/koppelen. 


O, ok. 
 

Klik op producten en dan op toevoegen. 
 

Let op: Bij nieuwe abonnementen duurt het ongeveer twee werkdagen voordat je dat nieuwe abonnement kunt toevoegen/koppelen. 

Is dit het goede scherm? Hier staat alleen het oude product. ( KPN standaard €78). Het nieuwe product is al meer dan 2 dagen geleden toegevoegd, maar is niet te vinden onder “ Producten”.  De nieuwe bestelling staat alleen service&contact - Administratie - Bestelstatus - Volg je Bestelling. 
zie de bijlages.

 


Ja, het juiste scherm in Mijn KPN. 

Maar jouw product "Thuis" zal nog niet aangepast zijn naar jouw nieuwe KPN TV+-abonnement. Dat wordt pas zichtbaar na ongeveer twee werkdagen nadat de wijziging is doorgevoerd/geactiveerd bij KPN.

Kennelijk is dat bij KPN nog niet geactiveerd. Mogelijk zijn de twee werkdagen bij jou niet gehaald. 

Dus nog even geduld en dan komt het vanzelf goed. 


Hoi @Matti100. Ik zie dat je inmiddels al bent verder geholpen door @RBxx en @Noordzee , waarvoor dank! Je geeft hierboven aan dat je het Internet en TV abonnement hebt gekoppeld aan een @kpnmail.nl e-mailadres. Ik zie dat je dit inmiddels hebt gewijzigd naar jouw @gmail.com adres, waar je ook jouw facturen op ontvangt.  Normaal gesproken ontvang je deze mail wanneer je het Internet en tv abonnement koppelt aan een andere KPN ID. 


Het is een ramp. Zie screenshot. 

 


Het is opgelost. Ik kwam eerst wel, daarna niet meer bij de bestelstatus. Nu lukt het met het nieuwe wachtwoord. Het lastige is dat het oude account nog functioneert. Mijn klacht is dat ik gedwongen werd ( de bestelstatus vanuit de e-mail volgende) om een (nieuw) KPNID aan te maken. Daarna dus al die foute meldingen, omdat ik fout was ingelogd.