Skip to main content

Het probleem: 

Ik heb per 4 maart mijn contract opgezegd bij KPN, met een bevestiging in de mail dat per die datum mijn contract wordt beëindigd. Nu krijg ik nog steeds mails met facturen en zelfs een mail dat mijn internetverbinding is afgesloten, omdat ik mijn facturen niet heb betaald. Zojuist contact opgenomen met de klantenservice, en die deelt mij mee dat ik de facturen van maart en april nog moet betalen, omdat zij mijn beëindiging pas in april hebben verwerkt? Hoe is dat mijn fout? Die van maart wil ik overigens wel betalen, en dan neem ik aan dat ik de rest daarvan terug krijg, aangezien ik niet de gehele maand gebruik heb gemaakt van de service, maar daar heb ik weinig vertrouwen in, aangezien ze van mij verwachten dat ik april ook betaal? Heb de medewerker ook verteld dat ik weiger die facturen te betalen, totdat het is opgelost en ik zeker weet dat ik dat restbedrag terug krijg.

Hallo @LaurievanLunzen, goed dat je een berichtje stuurt. Jammer dat je jouw abonnement bij KPN hebt opgezegd. Maar ik ga mijn best doen je te helpen.

Je hebt bij een opzegging een opzegtermijn van 1 maand. Tenminste, als je contractvrij bent. Als je jouw abonnement op 4 maart opzegt, stopt jouw abonnement op 4 april. Dat betekent ook dat je tot die tijd abonnementskosten betaalt.

Nu is het ook zo dat je bij KPN je abonnementskosten vooruit betaalt. Het systeem houdt daarbij geen rekening met toekomstige veranderingen. Dus krijg je jouw factuur normaal gesproken op de 2e van de maand? Dan krijg je op 2 april nog een factuur voor de hele maand.

Geen zorgen. Een maand later krijg je een slotnota. Hierop krijg je de teveel betaalde abonnementskosten van ons terug.

 

Beantwoordt dit zo jouw vragen?

Zo niet, dan lijkt het me goed als ik even met je mee kijk. Ik heb daarvoor wel wat gegevens van je nodig.

Vul in dat geval je forumprofiel aan met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je dit gedaan hebt?