Skip to main content

Ik ben geemigreerd, doorgegeven en heb daarvan een bevestiging gekregen. Ik zou binnen 5 werkdagen bevestigd krijgen dat het ook verwerkt is. Dat is 13 dagen geleden, hoor niets, zie nog steeds alleeen een abonnement in MijnKPN en kan niet mailen, chatten en bellen kost mij kapitalen. Wat nu?

Hoi @MontEger 


Dat is uiteraard vervelend als je bent geëmigreerd naar het buitenland.
De afgelopen weken was de afdeling die de emigraties verwerkt, een aantal dagen extra gesloten wegens de feestdagen (Kerst en Oud & Nieuw) waardoor het dus wat langer kan duren dan gebruikelijk de bedoeling is.

Een moderator kan binnen jouw klantgegevens kijken, wat de huidige stand van zaken is rondom het opzeggen van je abonnement wegens je emigratie.

Vul daarom alvast je forum profiel volledig in, denk hierbij aan:

  • Klantnummers
  • 06-nummer
  • Geboortedatum
  • Postcode en huisnummer
  • En in het veld “persoonlijk opmerkingen” zet je de laatste vier cijfers van je bankrekening neer.

Deze gegevens zijn alleen voor jezelf en een moderator inzichtelijk.
Zonder deze gegevens kan een moderator je helaas niet helpen!

Hou er wel rekening mee, dat het enkele dagen kan duren, voordat een KPN moderator je gaat voorzien van antwoord hierop, maar het kan tijdens rustige momenten ook sneller gaan.


Dank Michel, ik heb mijn gegevens toegevoegd. Hoe lang duurt het voor ik een reactie krijg ongeveer?


Hoi @MontEger 

Graag gedaan!

Zoals ik in mijn vorige bericht al schreef, kan het enkele dagen duren voordat een moderator je gaat voorzien van een antwoord, dit hangt mede af van de drukte op het forum.
Maar hoe dan ook, je wordt uiteraard netjes geholpen.


Ah excuus dank!

 


Hoi @MontEger, welkom op ons forum, dit loopt via de afdeling die opzeggingen behandelt. Helaas kan ik je daar via het forum ook niet mee helpen.
Ik kan je wel bevestigen dat het abonnement op dit moment nog niet verwerkt/opgezegd is, maar dat zag je zelf in je MijnKPN ook al.
Mijn collega's nemen hierover nog contact met je op.

Meer informatie over opzeggen bij emigratie kun je vinden op kpn.com/emigreren


Thomas, dit begrijp ik niet. Op 26 december laten jullie weten dat mijn verzoek tot omzetting van abonnement naar pre-paid vanwege emigratie binnen 5 werkdagen wordt verwerkt. Ondertussen is er niets gebeurd, dat bevestig ook jij weer. Dus ik betaal nog steeds voor een abonnement dat ik niet wil. Daarnaast is het raar dat jullie een uitschrijving in NL vereisen voor deze procedure en vervolgens alleen werkelijk per telefoon bereikbaar zijn. Dat kost dus iedereen telefoontjes vanuit het buitenland vanwege jullie eigen procedure terwijl ik dit liever vooraf vanuit NL geregeld had...Dus moet ik dan ook nog leuk even kosten maken voor het bellen vanuit Colombia? Echt slechte service.


als reactie op monteger, ik heb op dit moment hetzelfde probleem, met het opzeggen in verband met emigratie, ik heb alles ingevuld en verzonden zoals het moet gaan, ik heb 12 dagen later een bericht ontvangen dat het afgekeurd is, ze vragen het bewijs van uitschrijven nogmaals, het is hetzelfde bewijs van uitschrijven wat ik eerder hebt aangeleverd, in pdf, ik heb alles exact ingevuld zoals het moet, bij de klantenservice weten ze niets, direct contact met afdeling opzeggen is onmogelijk, wachten op nieuwe goedkeuring zeggen ze daar, als het deze week niet opgelost wordt, dan ga ik enkele aangetekende brieven schrijven naar andere afdelingen en directie, en instanties, die het misschien wel kunnen oplossen, ik ben boos en zwaar teleurgesteld.


Beste @MontEger en @Gerritboos ,

Ik snap jullie frustratie en boosheid hierin erg goed, want het duurt in dit geval wel erg lang voordat het allemaal is afgerond, en tevens is opgezegd.
Dit zou een mooi verbeterpunt kunnen zijn, voor de afdeling opzeggingen en migratie.

Om hier zo snel mogelijk een einde aan te maken, verzoek ik jullie beide om toch nog een keer telefonisch contact op te nemen met de afdeling opzeggingen, want dat is in jullie geval toch echt de snelste weg.

Bel met een mobiel of een vaste lijn naar de klantenservice van KPN:

  • Vaste lijn (vanuit het buitenland) : 0031612001200
  • Vanaf Mobiel (vanuit het buitenland): +31612001200

Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
Opzeggen en je wordt direct doorverbonden met de afdeling opzeggingen en contractbeheer.

De afdeling is telefonisch bereikbaar (Nederlandse Tijd):

  • Maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 20:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zondag en feestdagen gesloten

De desbetreffende medewerker kan in jullie klantengegevens, om te zien of jullie opzeggingen goed zijn binnengekomen, maar ook direct de opzegging voor jullie doorvoeren.

Om nu te gaan zitten afwachten, lijkt mij geen goed plan, ook omdat het allang geregeld had moeten zijn voor jullie beide.

Met aangetekende brieven zal het nog langer gaan duren, omdat daar meestel 14 dagen verwerkingstijd in zit, voordat je daar vervolgens weer een antwoord op terug krijgt.

Ondanks jullie boosheid en frustraties, neem de telefoon ter hand en bel met de afdeling opzeggingen en contractbeheer.

In de hoop dat het dan gelijk voor jullie wordt opgelost.