Skip to main content

Periode loopt nu telkens van bv. 13de tot 13de van de volgende maand. Ik wil graag een factuur van 01.01 tot 31.01 en dan van 01.02 tot eind Feb en dan van 01.03 tot 31.03 enz.

Werd me telefonisch toegezegd op de KPN telefoonlijn maar er is niks veranderd…

Kan iemand van KPN dat regelen aub.

Nee, bij een mobiel abonnement kan je de factuurperiode niet aanpassen. Sinds een jaar of twee bepaalt het KPN systeem bij nieuwe en verlengde abonnementen een (willekeurige) factuurperiode. Je kan bij mobiel wel de incassodatum verplaatsen. Dat gaat via deze pagina op de KPN website:

Andere betaaldatum voor je mobiele & thuis abonnement | KPN.com

Bij KPN Thuis kan het wel. Daar verander je de factuurdatum en betaal je eenmalig een ander bedrag.
Bij KPN Mobiel wijzig je alleen de betaaldatum. KPN blijft de factuur wel op dezelfde datum versturen, alleen de dag dat het bedrag wordt afgeschreven wordt anders. (bron)


Ach. Je salaris komt ook niet steeds per 1ste van de maand. Dat loopt hier steeds per week 3 van elke maand.


Tja, dat vind ik dan toch geen goeie service.

@PeterG de uitbetaling van het salaris komt niet op de eerste van de maand, dat is juist, maar het bedrag op de salarisstrook is wel steeds voor een bepaalde kalendermaand maand of niet? Ik ken niemand met een salarisstrook van 12 oktober tot 11 december.

De incassodatum doet er voorbij niet toe - ik wil zelf een maand vroeger betalen, als ik maar een factuur krijg per kalendermaand (want ik reken mijn maandelijkse kosten door en dan is het handiger als duidelijk is om welke maand het zich handelt). 
 

Maar als het niet kan, heeft de moeilijke klant wellicht ongelijk…Tenzij er nu een mirakel gebeurd en KPN dit voor mij regelt (*wishful thinking maybe*).


Hoe je het ook wendt of keert. Het is 1 x per maand. Net als je inkomen. Ik zie het probleem niet.

Eerder betalen?

Dat is net zoiets als een week vooruit kijken van Goede tijden slechte tijden. Je blijft toch een keer per week een uitzending krijgen….

Of in dit geval één keer per maand een betaling. Gewoon '’reserveren'’.

Het is gewoon een vaste maandelijkse last. Op welke datum dat dan valt is toch irrelevant?

Op je salaris strook staat voor welke maand het is.

Op de factuur van kpn staat dat ook.

Is het bijvoorbeeld van 13 november tot 12 december dan reken je dat toch gewoon voor de maand november? Of je boekt het voor de maand waarin het wordt afgeschreven. Lijkt me het meest logisch.

Per kalendermaand vanaf de 1ste doet kpn niet bij mobiel.

Voor mijn financiën reken ik vanaf de datum van storting van mijn inkomen. Ongeacht voor welke kalendermaand dat is. Ik ben tenslotte geen bedrijf.


Voor consumenten heeft KPN geen mogelijkheid om voor uw mobiele factuur de factuurdatum aan te passen zo ver ik weet.

Als u hier waarde aan hecht voor uw boekhouding zou het dan kunnen dat u een zakelijke klant bent? Als dat het geval is adviseer ik u om te bellen met 0800-0403, de zakelijke klantenservice denkt graag met u mee en zakelijk hebben we wel optie’s.


Dank voor uw reacties maar het helpt helaas niet verder. Ik ben geen zakelijke klant - ik ben een werknemer van een buitenlandse firma die graag een factuur heeft per kalendermaand. Het moment waarop het bedrag wordt geĂ¯ncasseerd speelt voor mij geen rol. 
 

Helpt het als ik mijn contract opzeg en een nieuw contract sluit op de 1ste van de maand? Ik neem dat wie een contract afsluit op de eerste van de maand wel facturen krijgt die overeenstemmen met een kalendermaand want mijn factuur periode is gestart op de dag dat ik mijn contract afsloot.


Dat gaat niet helpen. Mijn contract is ingegaan op de 20ste van de maand.

Mijn factuurperiode loopt vanaf de 5de. Dat wordt automatisch bepaald. De eerste periode loopt dan van 20 juni t/m 4 augustus. Die is dan wat langer.

Het wordt gedaan om de druk op het factuursysteem te spreiden.

Ik zou de zakelijke helpdesk eens bellen. Al moet ik wel zeggen dat klein zakelijk, bijvoorbeeld ZZP, ook weer onder de consumenten afdeling valt. Dus of je dan een factuurperiode per de 1ste krijgt betwijfel ik ook.

Hoe de factuurperiode bij Vodafone of Odido loopt weet ik niet.

Nota Bene: zit je nog in je eerste of tweede jaar, dan kan je je contract en dus factuurperiode pas daarna wijzigen. Maar je hebt géén invloed op de factuurperiode. Zelfs kpn’ers niet.

Helpdesk zakelijk: 0800-0403