Skip to main content

Ik beheer mijn eigen kpn abonnement en dat van mijn kind.  Hij heeft geen eigen kpn-id.

Onlangs heb ik in de kpn-app mijn e-mailadres aangepast. Alle mails van kpn komen nu ook daar binnen.

Maar mails van kpn die gericht zijn aan mijn kind, komen nog steeds op mijn oude e-mailadres binnen, dat e-mailadres wordt binnenkort afgesloten. Blijkbaar staat zijn abonnement  steeds aan dat e-mailadres gekoppeld. Maar ik kan dat nergens aanpassen.

Hoe maak ik kpn nu duidelijk dat álle mails, ook als het over zijn abonnement gaat, altijd naar hetzelfde e-mailadres moeten, nl. mijn nieuwe adres?

Hoi @Kleiakker, welkom hier. 

Ik ga er vanuit dat je deze instructie hebt gebruikt voor het wijzigen van jouw contact e-mailadres. Alleen nu is het contact e-mailadres van het abonnement van jouw kind daar niet in meegenomen. Je ziet ook nergens nog het verkeerder mailadres staan? 


Zeker, dat heb ik gedaan. Na twee lange telefonische sessie met klantenservice is het grotendeels gelukt. Het eerste advies was om voor mijn kind een eigen KPN ID aan te maken en vervolgens daar het emailadres adres aan te passen in het mijne. Zoals ik al dacht: dat werkte niet, want ik kreeg uiteraard de melding dat dit emailadres al in gebruik was. Nogal wiedes, in gebruik door mij! Bij het tweede telefoontje heeft de medewerker zelf iets aangepast waardoor ik nu de gegevens van mijn kind in mijn KPN ID zie, andere manier is er niet. Bijna alle mail komt nu bij mij binnen, alleen nieuwsbrieven komen nog bij het oude adres binnen.


Fijn dat het nu gelukt is. Het kan zijn dat de nieuwsbrieven binnenkort wel op het juiste adres komen. Hou dat even in de gaten. Vaak heeft even verwerkingstijd nodig. 


Neehoor, bij mijn dochter blijft het oude emailadres gewoon staan, dat kan niet meer veranderd worden. Pas over een paar jaar, als ze haar eigen telegraafzaken gaat beheren, kunnen we het aanpassen in haar eigen emailadres.

Een van de veel ondoorgrondelijke kronkels van KPN. Nog zo'n kronkel: in de app van KPN  zie ik mijn eigen gegevens niet meer, maar alleen die van mijn dochter. Ik keek regelmatig in die app om te kijken of er al vooruitgang zit wb de aansluiting van ons glasvezelabonnement. Maar nu zijn mijn gegevens volledig verdwenen. Zucht... weer een ellenlange belsessie met kpn voor de boeg!


Je hebt wel beide abonnementen gekoppeld onder 1 ID? Dan kun je daar tussen schakelen als je verder naar beneden scrolt.


Ja, beide abonnementen waren onder 1 ID gekoppeld, het mijne. Maar mijn eigen gegevens waren niet meer zichtbaar.

Ik heb de app verwijderd, opnieuw geïnstalleerd, opnieuw ingelogd en alles is weer zichtbaar. Raar, maar waar.


Dat is wel bijzonder inderdaad want je hoort gewoon alles te blijven zien. Gelukkig is dat nu ook weer het geval. 

Mocht er nog iets zijn, laat het dan vooral weten.