Skip to main content

Hoi KPN,

Gezien het aantal gerelateerde topics komt de vraag (van ZZP-ers) heel vaak om BTW te vermelden op de factuur.

Dit is gewoon in NL ook wettelijk verplicht voor het leveren van diensten aan particulieren en zakelijke partners die met BTW belast zijn.

Zowel op 0800-0402, als in de stadswinkel als op het business point kreeg ik nul op het rekest. Ik kon een grofweg 21% (haha inderdaad) duurder abonnement nemen of ik kon naar mijn BTW fluiten.

Los het nu niet alleen voor mij op door dat vinkje - dat er blijkbaar dus gewoon is - aan te zetten, maar los het ook op voor alle andere klein zakelijke gebruikers die mede de economie draaiend houden.

Echt als je als (ooit?) Neerlands trots zo je geld moet verdienen …???

Als u de gerelateerde topics goed gelezen heeft, dan heeft u ook gelezen dat u de factuur gewoon zelf kunt downloaden via

https://mijn-bestelling.kpn.com/inloggen/

U heeft daar ook een SMS over gehad:

Aankoopbon. Daar staat de BTW op.

 


Hieronder mijn kassabon als particulier: GEEN BTW

 

Uw kassabon van 1 april 2023

Uw winkel

KPN XL winkel Eindhoven-Son

Ekkersrijt 4093

5692DB Eindhoven

_____________________________________________________________________________________________

Uw prijsoverzicht

Abonnement

KPN unlimited data en onbeperkt bellen/sms

Dit abonnement heeft een minimumduur van 24 maanden

vanaf 1 april 2023.

€ 37,50

Korting zolang het abonnement loopt - € 5,00 € 32,50

Extra's

+ 5G € 0,00

Combivoordeel - Korting op Mobiel - € 7,50

Totaal per maand, eerste 24 maanden € 25,00

Totaal per maand, vanaf maand 25 € 25,00

Btw op eenmalige kosten € 0.00

_____________________________________________________________________________________________

Artikelnummer Omschrijving

919875725 KPN unlimited data en onbeperkt bellen/sms

150317876 5G

520051817 Combivoordeel - Korting op Mobiel

_____________________________________________________________________________________________

Winkel, Kassabonnummer ***

Medewerker ***

Datum, tijd 1 april 2023 15.57

_____________________________________________________________________________________________

KPN B.V., BTW nummer NL 009292056B01

Bedankt voor uw bezoek!

Ruilen met bon binnen 14 dagen in verzegelde en originele verpakking.

Bezoek ons ook eens op het internet: kpn.com

 

Bijzonder dat de BTW op eenmalige kosten wel vermeld wordt (bij mij niet van toepassing) en op het abonnement niet.

 

NB De SMSen heb ik niet gehad.

Ik hoeft als klant niet te gaan zoeken op een forum, ik kom hier terecht omdat ik jullie niet meer kan mailen.

 

Ik heb het op 3 (DRIE) plekken gevraagd!

 

Zowel voor abonnement over 2022 een BTW factuur als voor elke komende maand de komende 2 jaar.

 

 


Op deze kassabon staat het bestelnummer. Het nummer dat begint met "ARMOR". Dat kunt u invullen op

https://mijn-bestelling.kpn.com/inloggen/

Als bevestiging uw postcode er bij invullen. Lukt dat?


Hoi en welkom op ons forum @BTW op de mobiele factuur.

Is het gelukt om de factuur met BTW te vinden met de tips en suggesties van @Nick83? 


Beste Alexandra,

Fijn dat u dit opvolgt. Het is nog niet gelukt.

ARMOR komt hierboven volgens mijn niet voor maar als ik bv 919875725 invoer met mijn postcode dan krijg ik dat de omgeving nog niet klaar staat en ik ben al (2 jaar en nu weer) 11 dagen klant. Dus ik vermoed dat het niet het juiste nummer is.

Kunt u het wellicht gewoon aanzetten - voor ALLE klanten - ik vind het de wereld op zijn kop dat ik zoveel energie moet steken in een voormalig overheidsbedrijf bewegen om de wet te volgen.

Omdat de collega in het businesspoint me diende te verhuizen naar een zakelijk account om een zakelijk aanbod te kunnen doen (en weer terug toen ik zag dat het vrijwel letterlijk de BTW hoger was) kreeg ik vandaag een NUL factuur aan mijn holding gericht met een regel voor BTW. Apart.

Kijk uit naar uw bericht.

Grtz,
Sandra


ARMOR komt hierboven volgens mijn niet voor

Nee. Nu niet meer. Een KPN medewerker heeft dat volgens mij verwijderd. Dat is privacygevoelige info die niet op een openbaar forum thuis hoort. 


Hee Nick,

Wat ik me nu afvraag; Wat is voor jou de lol om hier actief te zijn?

Grtz,
Sandra


Gespecificeerde BTW facturen zijn alleen verplicht aan zakelijke klanten die hun betaalde BTW kunen verrekenen met de maandelijkse of kwartaalaangifte. Een consument kan dat niet en heeft dus geen aparte BTW vermelding op defactuur nodig @BTW op de mobiele factuur 


Hoi Jan,

Elke factuur is een neerslag van ‘waar iemand voor betaalt’ en dat dient ook duidelijk te zijn … dus ook de BTW … Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat KPN dit express doet om klein zakelijke gebruikers (ZP) op kosten te jagen (zakelijk abo is duurder tov particulier, die ‘hogere service’ heeft niemand nodig als alles gewoon werkt zoals het hoort te werken en daar heeft iedereen een abonnement voor, of je nu klein zakelijk bent of particulier).

Grtz,
Sandra


Hee Nick,

Wat ik me nu afvraag; Wat is voor jou de lol om hier actief te zijn?

Grtz,
Sandra

@BTW op de mobiele factuur Ons forum is voor en door klanten: onze community (oftewel andere behulpzame forumgebruikers) denken met je mee om je richting een oplossing te helpen. Dat is hoe ons forum werkt:


Wat betreft de btw: De btw staat bij particuliere abonnementen niet standaard op de factuur. Het staat wel standaard aan bij kleinzakelijke en grootzakelijke abonnementen. Als je een particulier abonnement hebt en je wilt het laten aanzetten, dan kan dit natuurlijk. In verband met de nodige verificatie kan je daarvoor bellen met de klantenservice op het nummer 0800-0402.