Skip to main content

Beste heer/mevrouw,

Ik zit nu ruim een jaar bij jullie aangesloten met internet, tv en sim-only. En ben hierover hartstikke tevreden.

Alleen wat mij opvalt bij jullie is dat ik toen ik klant werd bij jullie werd verwelkomt met een mooie welkoms korting die 6 maanden lang internet en tv met 50% korting bedroeg. Hierdoor had ik op jaarbasis 25% korting. Nu valt het me op dat jullie niet doen aan verleng deals. ik zit nu al een paar maanden met een doorlopend contract en betaal nu dus alleen nog maar de officiele (hoofd) prijs.

 

ik vraag mij af, wat mij er van weerhoudt om mijn contract op 31 november af te zeggen en mij opnieuw aan te melden op 1 december. hierdoor profiteer ik opnieuw van de welkoms korting. De monteur zal wel raar kijken als hij de zelfde apparatuur komt instaleren, maar als dit 25% korting oplevert op jaarbasis lijk me dit geen rare stap.

Ik ben benieuwd of jullie hier een verklaring voor hebben, anders lijkt mij dit een te zetten stap voor mijzelf.

 

met vriendelijke groet,

 

Ruben

 

Hallo @Ruben den ouden 

(...)
Ik vraag mij af, wat mij er van weerhoudt om mijn contract op 31 november af te zeggen en mij opnieuw aan te melden op 1 december. hierdoor profiteer ik opnieuw van de welkoms korting.
(...)

Daar zijn twee redenen voor. Ten eerste heeft november maar 30 dagen 😉, maar de belangrijkste reden is dat je pas ná 6 maanden zonder KPN Thuis abonnement weer gebruik kan maken van een welkomst korting. Pas dan ben je weer een 'nieuwe’ klant.


Als providers aan verleng deals met korting zouden doen worden de abonnementen alleen maar flink duurder. Als de helft van de klanten dat doet zou het anders al flink schelen op de inkomsten en geld voor onderhoud en uitbreiding ( glasvezel) van het netwerk. 

 

"ik vraag mij af, wat mij er van weerhoudt om mijn contract op 31 november af te zeggen en mij opnieuw aan te melden op 1 december."

Dit: je bent pas weer nieuwe klant als je 6 maanden de dienst niet hebt afgenomen. 

 

". ik zit nu al een paar maanden met een doorlopend contract en betaal nu dus alleen nog maar de officiele (hoofd) prijs"

De prijs zou flink hoger zijn als kpn, en andere providers ook, wel verleng korting op het abonnement zouden geven. 

Op mobiele abonnementen is helemaal geen nieuwe klanten korting, laat staan verleng korting. Daar hoor je niemand over. 


Formeel heb ik het nergens kunnen lezen,a alleen maar hier op het forum (waar dus geen rechten aan kunnen worden verleend) wordt altijd beweerd dat je eerst een andere provider moet kiezen, je bruikleen apparatuur terugsturen, dan na 6 maanden bij een andere provider te hebben gezeten en dan weer een nieuw abonnement kan aanvragen.  
(…..)

 

Hoi @dommeke , het staat gewoon in de actievoorwaarden op de KPN website.
Klik op "Meer informatie" bij de betreffende actie.

 


@RBxx bedankt, heb ik jaren naar gezocht, ik zal proberen de tekst uit mijn bericht te verwijderen 😍


Als providers aan verleng deals met korting zouden doen worden de abonnementen alleen maar flink duurder. Als de helft van de klanten dat doet zou het anders al flink schelen op de inkomsten en de geen geld voor onderhoud en uitbreiding ( glasvezel) van het netwerk. 

 

 

Met alle respect @PeterG 

Ik heb mijn vorige bericht verwijderd op grond van een reactie hierop van @RBxx  in dit Topic de reden waarom staat er bij. 

Toch reageer ik even op bovenstaand want er stond nog iets in. 

Ik vindt de welkoms korting een overblijfsel uit de tijd dat je bij mobiele telefoons zogenaamd iets extra kreeg als je een abonnement afsloot. 

Voor een “probeer” korting zou iets te zeggen zijn. Dat rechtmatigt voor het gevoel ook meer die 6 maanden wachttijd.  

 


waarom is het elk jaar gezeur nodig voor deze korting?   Al vele jaren krijg ik wel de korting tot zelfs 2 wifi punten extra ALS je maar het juiste persoon te pakken krijg bij KPN.   Waar wordt dit steeds tegen gehouden en na 15 minuten bellen krijg je opeens iemand aan de telefoon die wel alle vinkjes zo kan zetten dat je een "nieuwe” klant korting krijgt.      Nogmaals al jaren kan het


Hallo @wernerT er is elk jaar helemaal geen gezeur nodig voor korting. Als nieuwe klant heb je ooit eens korting of een gratis product gehad en dat is het. Je contract loopt minimaal voor 1 of 2 jaar en loopt daarna vanzelf door. Zelfs verlengen is niet eens nodig en ook niet altijd voordeliger.

Al die herhaalde kortingen voor bestaande klanten zijn gewoon een sigaar uit eigen doos, want iemand moet het betalen, maar niet KPN, maar wij, de klant dus.

Verder is er voor bestaande klanten maandelijks iets dat via de regelmatige  nieuwsbrief aangekondigd wordt.

 


Hallo @JanD 

Verlengen is bij mij de afgelopen jaren wel degelijk voordeliger geweest. Tot nu toe steeds zelfde korting als nieuwe klant en die gratis dingen in de nieuwsbrief , tsja …..  heb ik niks aan wel aan een korting van 6 maanden x 35 euro…..   - Sigaar uit eigen doos, hoezo …………     wat denk je van abonnement opzeggen, 1 jaar naar T mobile met dikke kortingen en kadoos dan terug naar KPN kost KPN een monteur, toesturen allerlei apparatuur etc etc….   Als je dit aan klantenservice vertelt zeggen ze ja u heeft gelijk ik verbind u door. 5 minuten later heb je dan opeens wel korting…..       


Hallo @wernerT je hebt dan wèl weer een vast contract van 1 jaar bij internet thuis of 2 jaar bij mobiel op deze manier en dat moet je maar willen. Ik kan nu met een maand overstappen als er zich een buitenkansje voordoet. Maar mijn pakket is nog steeds het goedkoopste bij KPN vergeleken met de concurrentie, terwijl KPN de naam heeft duur te zijn. Ik tel daarbij uiteraard de budgetproviders niet mee.

 

 


Ik vind het droevig dat providers en dus ook KPN ingaan op dit soort bedelaarsverzoeken. Dit lijken mij ook niet de sympathiekste mensen om een dagje of avondje mee op stap te gaan.


@Edu2020  bedelaarsverzoeken?   Jij hebt zeker geld over dat is fijn voor je en je gaat zeker ook niet alle reclames etc af.  Oordeel niet over mij. Je kent me niet.  


Bedelaarsverzoeken is wel cru uitgedrukt.  Maar er is een grote keuze aan providers en er is er vast wel één die wat voordeliger is. 


Nou zelf ben ik ook aan het twijfelen of ik even een jaartje naar Online. nl ga, de voordelen daar pakken en na een jaar weer terug om hier de voordelen weer te pakken.

Het leven is allemaal duur genoeg. Het is zeker zo dat als ik vroeger belde ik wel degelijk een nieuw abonnement kon krijgen met de voordelen van een nieuwe klant.