Skip to main content

Na enige vertragen vanwege een modem waar je niks mee kan als je iets in je netwerk wil wijzigen toch maar begonnen mat het activeren van de verbinding. Wat een ellende!.   Na eindelijk het netwerk omgesteld te hebben naar een compleet andere ip range blijken de tv kastjes niet te werken. Meerdere uren met de “experts” van KPN aan de telefoon gehangen. Heel wat keren resets uitgevoerd een kabeltjes om geprikt is er besloten een nieuw modem te sturen (nou ja sturen, je moest hem zelf ophalen want leveren doen ze niet meer aan). Inderdaad deed het tv kastje nu iets meer. Echter nog steeds krijg ik storings-meldingen die al dan niet na een seconde of 10 verdwijnen. Als ik behalve de ethernetkabel van het tv kastje de ethernet kabel naar mijn switch verwijder dan zijn de storingen weg maar duurt zappen nog steeds meerdere seconden en heb ik geen internet meer !!. Dramatisch. Dit probleem had ik met Ziggo nooit en hoort natuurlijk ook gewoon te werken. Ik word er nu al moe van bij de gedachte om weer contact te zoeken met hun “helpdesk”.   Veel liever annuleer ik mijn contract (kan je hun antwoord al raden?) en dan mogen ze wat ik de afgelopen maanden betaald heb houden (liever niet natuurlijk). Gelukkig heb ik ziggo nog niet opgezegd.   Mijn advies:  wacht nog even een jaartje of zo en check dan nog eens of ze hun zaakjes op orde hebben.

Je kunt alleen vandaag nog per direct opzeggen. Want tot 1 april 2023 ben je contractvrij. Opzeggen  kan alleen via 0800-0402.  

Vanaf morgen geldt je contractperiode weer. 


Jouw bericht zie ik pas vanavond. de telefoon wordt nu niet meer opgenomen( net geprobeerd) (door mensen) .

Hoezo tot 1 april 2023 ben ik contract vrij? mijn abbo loopt al vanaf december.  

iig bij deze zeg op op.


Je was contractsvrij I.v.m. een wijziging van de algemene voorwaarden. Zie ook:

 

Helaas is een berichtje op het forum “iig bij deze zeg op op” niet hoe het opzeggen gaat, dit kan schriftelijk per brief, telefonisch of fysiek in een winkel. Dat betekend dan ook dat je helaas te laat bent met opzeggen aangezien het nu 1 april is. 
 

Misschien kunnen we hier op het forum meedenken en zorgen dat die storingen verdwijnen, welke foutmelding krijg je in beeld te zien en wat voor switch heb je tussen de tv en het modem? 


Zie ik nu dat mensen van de KPN mijn titel veranderd hebben?   Mag dat zomaar?  Dit lijkt verdacht veel op censuur.  Het geeft ook totaal niet weer waar ik de mensen voor probeer te waarschuwen. Misschien ook wat op fora doen die niet door KPN betaalde moderators beheerd worden?

Mijn originele titel was:  Hoe kom ik van mijn contract af. Het is een grote ellende !!!

het gaat om de foutcode: Foutcode STB-NMC-400.  vanochtend kreeg ik niet eens meer beeld, TV kastje eraf gegooid en ziggo weer geactiveerd.

 


U heeft waarschijnlijk een switch die geen IGMP-Snooping ondersteund. Vervang dat ding door 1 die dat wel doet. Deze bijvoorbeeld:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=2052

Welke tv ontvanger heeft u? De Arris 5202? Die moet het gewoon prima doen. 


U heeft waarschijnlijk een switch die geen IGMP-Snooping ondersteund. Vervang dat ding door 1 die dat wel doet.

En da's goedkoper dan een jaar dubbele abonnementskosten.


Hallo Nick,

De UTP kabel van het tv kastje staat niet via de switch maar rechtstreeks op het KPN modem. Dus ik denk niet dat een switch iets zou moeten kunnen beïnvloeden.

Overigens heeft hij wel IGPM snooping en staat enabled.


Hallo Huistijger,

sorry maar ik moet je teleurstellen. ik heb een 24 poort managed Gb switch met POE uitgangen. Dus jouw idee gaat het niet worden.

Nick zijn aanname was ook niet correct. Dus je reageert op een foute veronderstelling. Bovendien offtopic.


Toch zal het iets te maken met IGMP-Snooping. Of u heeft op allerlei apparaten vaste/statische adressen ingesteld. Dan kun je ook zulk soort problemen hebben. 

Of heeft u zonnepanelen van SMA ofzo?

Heeft u de Arris 5202? Dat is de beste tv ontvanger die KPN momenteel heeft. Die moet het echt gewoon goed doen. Veel klanten met de nieuwere tv+ ontvanger zouden heel graag de 5202 willen hebben.