Skip to main content

Ik heb al een aantal jaar naar volle tevredenheid particulier kpn glasvezel internet en televisie en vaste telefonie. Sinds vorig jaar ben ik zzper geworden. Ik heb nu zakelijk internet bij kpn mkb besteld omdat ik een vast ip adres nodig heb. Wel wil ik graag particulier televisie en vaste telefonie blijven gebruiken. Televisieparticulier heeft een aantal extra zenders waaronder duitse zenders die ik graag wil houden. Is het mogelijk zakelijk internet te hebben en particulier televisie met behoud van het zenderpakket wat ik nu heb? Ik heb het gevraagd maar het was mij niet helemaal duidelijk. Indien dat niet mogelijk is hoe kan ik dan toch het extra duitse zenderpakket van de televisie behouden?  Kunnen jullie hier duidelijkheid over geven?

Nee dat kan niet. Simpel zat. En er is geen andere mogelijkheid om die zenders toch te behouden.

U had een vast ip nodig. Wijzigde dat wel eens bij uw particuliere abonnement? Nee toch?

Ik heb een particulier abonnement. En mijn ip is al 20 jaar hetzelfde. 

 

 


Nee dat kan niet. Simpel zat. En er is geen andere mogelijkheid om die zenders toch te behouden.

U had een vast ip nodig. Wijzigde dat wel eens bij uw particuliere abonnement? Nee toch?

Ik heb een particulier abonnement. En mijn ip is al 20 jaar hetzelfde. 

 

 

Klopt, alleen in theorie mag KPN hem elke dag wijzigen en dan heb je geen poot om op te staan. Voor jou en mij is dat niet interessant en vertrouwen we er op dat KPN je enkel een nieuw IP geeft wanneer noodzakelijk. Alleen wanneer je bedrijfsvoering er van afhankelijk is is dat een ander verhaal. Ik ken genoeg kassa systemen die gewoon niet meer werken op een ander IP. (lightspeed ik kijk naar jou) Als bedrijf zijnde kan je daar niet van afhankelijk zijn.

Toevallig heb ik een week of twee geleden een nieuw IP gekregen.

 

Dan topicstarter; particulier bellen en tv kijken kan niet over de lijn van KPN EEN, indien je meerdere kabels in je woning hebt zou je hier dus een tweede abonnement voor kunnen afsluiten. Of dat ook een wenselijke oplossing is weet ik niet. 


Je zou dan vaste telefoon en televisie bij Ziggo kunnen nemen en zakelijk internet bij KPN houden @Fred Kuiper 


Je zou dan vaste telefoon en televisie bij Ziggo kunnen nemen en zakelijk internet bij KPN houden @Fred Kuiper 

TV-only van ziggo is volgens mij redelijk duur.

https://www.ziggo.nl/tarieven/televisie


bovendien, Ziggo heeft geen Duits pakket, dus via via Ziggo krijg je maar een beperkt aantal Duitse zenders. 


bovendien, Ziggo heeft geen Duits pakket, dus via via Ziggo krijg je maar een beperkt aantal Duitse zenders. 

Ow... ik heb daar nog naar zitten Googlen. Ik dacht te lezen dat Ziggo wel Duitse zenders had. Maar dat zijn er maar een paar?


Is het tv aanbod anders?

ZZP valt onder dezelfde tak als Consument. Ik neem aan dat je een ZZP abonnement hebt. Dan is het tv aanbod op zeker gelijk. TV en telefoon staan apart op de factuur. Je kunt het dus makkelijk splitsen, maar het blijft 1 factuur. 

En KPN EEN is wel een klap duurder. Voor vaste telefonie krijg je VoIP. 

Bij KPN EEN MKB TV is alleen het basispakket, met 5 Duitse zenders, beschikbaar. Extra afneembaar alleen ESPN Compleet en Ziggo Sport pakket. Andere pakketten niet beschikbaar. 

Bron.


Is het tv aanbod anders?

ZZP valt onder dezelfde tak als Consument. Ik neem aan dat je een ZZP abonnement hebt. Dan is het tv aanbod op zeker gelijk. TV en telefoon staan apart op de factuur. Je kunt het dus makkelijk splitsen, maar het blijft 1 factuur. 

En KPN EEN is wel een klap duurder. Hoe het daar is met tv heb ik me nooit in verdiept. Voor vaste telefonie krijg je VoIP. 

Klant heeft het over zakelijk mkb internet inclusief een vast IP adres dus dan is KPN EEN hetgeen wat de klant heeft afgenomen.


Dan kan ie niet over het Duits pakket beschikken. 

Bij KPN EEN MKB TV is alleen het basispakket, met 5 Duitse zenders, beschikbaar. Extra afneembaar alleen ESPN Compleet en Ziggo Sport pakket. Andere pakketten niet beschikbaar. 

En maar 20 radiozenders. 

Bron.

Â