Aangezien de medewerkers van KPN (extern KCbedrijf) mij niet willen vertellen hoe en waar ik mijn contract kan ontbinden doe ik het zo!
Beste KPN,
Op 19 oktober 2023 sloot ik met u een overeenkomst voor een internetabonnement, bekend onder klantnummer: *************.
Helaas houdt u zich niet aan de afspraken zoals overeengekomen in dit abonnement. Sinds het begin van mijn abonnement heb ik voortdurend problemen ervaren met mijn internetverbinding. Deze problemen omvatten regelmatig wegvallende internet en sinds gisteravond zelfs volledig gebrek aan connectiviteit. Telkens wanneer ik contact opneem met uw klantenservice, wordt mij geen bevredigende oplossing geboden. In plaats daarvan word ik van het kastje naar de muur gestuurd, waarbij verschillende medewerkers beweren dat het verschillende problemen kunnen zijn zonder enige substantiële hulp te bieden.
Op 26 oktober 2023, 23 november 2023, 4 december 2023, 22 december 2023, 16 december 2023, 27 maart 2024 en 28 maart 2024 heb ik meerdere malen contact opgenomen met uw klantenservice, maar tot mijn grote frustratie hebben geen van deze interacties geleid tot een oplossing van mijn probleem. Op 23 november 2023 is er een e-mail gestuurd naar uw bedrijf waarop ik nooit een reactie heb ontvangen.
Bovendien wil ik benadrukken dat er in maart van dit jaar een 2e monteur bij mij langs is gekomen in een poging de problemen te verhelpen. Echter, ondanks de vermeende 'oplossing' die toen geboden werd, heb ik nog steeds te kampen met storingen, zoals blijkt uit de recente storing van gisteravond die ik in april heb ondervonden.
Vandaag heb ik opnieuw contact opgenomen met de afdeling opzeggen van uw klantenservice, waarbij ik bijna een uur aan de telefoon heb gezeten. Helaas was de medewerker tijdens dit gesprek uitermate onprofessioneel. Terwijl ik mijn frustraties uitte over de aanhoudende problemen met mijn verbinding, merkte ik op dat de medewerker ongepast aan het lachen was. Daarnaast weigerde de medewerker mij serieus te nemen of verder te helpen met het ontbinden van mijn contract. Dit is mijn consumentenrecht en het is volstrekt absurd en onacceptabel dat KPN op een dergelijk schandalige wijze met haar klanten omgaat.
Tot op heden heb ik geen enkele vorm van compensatie ontvangen voor de talloze storingen en het ongemak dat dit met zich heeft meegebracht.
Gezien het voortdurende gebrek aan een adequate oplossing, de onprofessionele behandeling van mijn klachten en het uitblijven van compensatie voor de geleden schade, zie ik mij genoodzaakt om mijn internetabonnement bij KPN per direct te ontbinden, conform artikel 7:46a van het Burgerlijk Wetboek.
Omdat ik de overeenkomst heb ontbonden, hoef ik u niet meer te betalen. En u hoeft geen diensten te leveren. k vraag u ook om het abonnementsgeld terug te betalen over de periode waarin ik geen gebruik kon maken van de dienst.
Ik verwacht dat u mijn ontbindingsverzoek binnen 7 dagen bevestigt en dat alle verdere betalingen voor het abonnement per direct worden stopgezet. Tevens verzoek ik u om een bevestiging van de ontbinding van mijn abonnement schriftelijk naar mij te sturen.
Ik vertrouw erop dat u deze kwestie serieus neemt en mijn verzoek tot ontbinding van het abonnement zo spoedig mogelijk in behandeling neemt.
Blijft u mij rekeningen sturen? Of stort u niet op tijd het geld terug waar ik recht op heb? Dan meld ik dit bij ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM. En ik ga met mijn klacht naar De Geschillencommissie, Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.
Hoogachtend,
Ikram *******
Admin: bericht aangepast i.v.m. de privacy