Skip to main content

Hoi KPN,

 

Ik zou mijn factuur graag op een manier willen ontvangen of downloaden waardoor ik met het cijfermateriaal kan rekenen. Van mijn vakantie door diverse Europese landen wil ik het internet verbruik kunnen optellen bijvoorbeeld.

Groetjes,

Ton


Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

@TonCoev Dat kan, login bij MijnKPN, op de pagina die naar voren komt heb je rechts een overzicht van de facturen, door erop te klikken komt de factuur naar voren. Dit kan je opslaan.


Ja, maar kan ik de gegevens importeren in MS Excel?


@TonCoev Oh...op die fiets… niet als een *.pdf, inderdaad. Wellicht wat kopiëren en daarna plakken?


Als “;” gescheiden tekstbestand bedoel ik dus


Hallo @TonCoev 

 

Een csv bestand levert KPN niet.
Onderstaande methode heb ik eerder al eens geplaatst voor telefoongesprekken, voor data kan je dezelfde methode gebruiken. Hopelijk heb je er wat aan.

 

Je kan redelijk eenvoudig je gesprekken kopiëren vanuit de factuur pdf naar Excel of OpenOffice Calc (is ong. hetzelfde als Excel maar dan gratis).

In Calc kan je gelijk tijdens plakken opgeven welk scheidingsteken je wilt gebruiken, als je dan voor de spatie kiest komt alles netjes in kolommen te staan, in Excel moet je na plakken eerst nog naar Gegevens gaan en dan voor Tekst naar kolommen kiezen en daar voor de spatie kiezen.

Dat ziet er dan in beide zo uit (telefoonnummers heb ik 0**** van gemaakt):