Skip to main content

Hoi,

 

Ik heb een vraagje betreffende het nummer 0887751212, wat schijnbaar van KPN blijkt te zijn.

Sinds kort worden wij regelmatig door dit nummer gebeld op onze vaste en mobiele telefoon.

 

Wanneer we de telefoon beantwoorden, blijft het stil aan de andere kant.

We hebben dit nummer 1x terug gebeld, en nu blijkt dit een KPN nummer te zijn.

Ook heb ik middels een Google Search gezien dat dit nummer vaak vermeld word bij o.a. wieheeftgebeld.nl: https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/31887751212

 

Ook daar word aangegeven dat dit nummer een KPN nummer is, dus nu vraag ik me dan ook af, waarom wij door dit nummer gebeld worden, en waarom het stil blijft aan de andere kant van de lijn…

 

We worden door dit nummer dus zowel op mobiel als op onze vaste telefoon gebeld.

 

Iemand van KPN aanwezig die hier enige duidelijkheid in kan geven?

 

 

Alvast bedankt voor de eventuele reactie(s).

 

Mvg,

 

Thijs

Hallo @ThijsNL ,

Dit nummer is inderdaad van KPN. 
 

bron: 

https://www.kpn.com/service/veelgebruikte-telefoonnummers-kpn.htm

 

Wordt waarschijnlijk gebruikt door een ingehuurd callcenter. Ik lees wel vaker van dit soort verhalen over deze nummers. 
 

Heb je er last van? 
Blokkeer dit nummer dan in jouw mobiele telefoon en voor Vast Bellen via MijnKPN. 


Vraag ik me toch af waarom we daar regelmatig door gebeld worden zonder dat er iemand iets terug zegt en/of dat de lijn word verbroken.. 😐

En waarom dit op zowel mobiel als op de vast lijn gebeurd.


Ja, dat blijft vaag. 


Zojuist wederom door dit nummer gebeld zonder dat er iemand iets zegt aan de andere kant van de lijn…

Vraag me af of dit nummer nog daadwerkelijk door KPN word gebruikt of dat het gespoofd nummer is. 🤔


Gewoon dat nummer blokkeren.

 


Inmiddels dit nummer zowel voor vaste lijn als voor mobiel geblokkeerd. 🤔

Blijf me toch afvragen wie dit nummer gebruikt en /of het daadwerkelijk een door (oud?) KPN nummer is. 😐


Blokkeren blijkt uiteindelijk weinig zin te hebben, aangezien ze dan een ander nummer gaan gebruiken.

 

Vandaag wederom door een 088775 nummer gebeld, maar ditmaal was het 0887751245.

Vreemde was, dat deze keer zowel op mobiel als op vast tegelijkertijd gebeld werd door dit nummer.

 

Begint nu toch wel erg vervelend te worden.

 

Deze nu ook maar geblokkeerd, maar het is wachten op het volgende nummer…. 😡


Hoi @ThijsNL

Ik begrijp dat het behoorlijk irritant is dat je steeds gebeld wordt. Zeker ook omdat niemand wat zegt of wat dan ook. Is niet hoe het zou moeten. 

Ik heb jouw berichten dan ook intern doorgezet. Daarmee moet het stoppen, maar kunnen ze ook kijken wat er misgaat. Bedankt voor het delen. 

Mocht je nog andere vragen hebben, dan horen wij dat graag van je. 


Ik word ook door +31887751245 gebeld. Eerder door de andere genoemde nummers. Die al reeds geblokkeerd, maar ze wisselen van telefoonnummer. Ik hoop dat KPN kan helpen?


Ik word ook al dagen lang constant door dit nummer gebeld, gelukkig nooit opgenomen omdat het al aangegeven werd dat het vermoedelijk spam was maar het is verschrikkelijk irritant.

Heb het nummer nu geblokkeerd


@Hansengriet, ik wil graag meekijken. Kun je jouw profiel van gegevens voorzien? Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan ga ik er mee aan de slag. 


@Bart_Z mijn profiel is nu aangevuld. Dank voor de link. Mijn telefoonabbo is niet bij KPN. TV wel, ik contact dit forum omdat de oplichters zich als KPN voordoen. Gisteren weer door nét een ander nummer gebeld: +31887751260. Deze wederom geblokkeerd. 


@Hansengriet Ik heb jouw profiel nou zo ingesteld dat wij je niet meer mogen hebben, da je daar geen behoefte aan hebt. Wordt je nog wel een keer gebeld, dan hoor ik dat graag van je. 


@Hansengriet schrijft: Mijn telefoonabbo is niet bij KPN.

Maar het is waarschijnlijk wel bij kpn opgegeven als contact nummer.

ALLEN

Het vaste nummer is heel makkelijk te blokkeren voor alle nummers van een netnummer.  In dit geval +31 88 dus.

Op mobiel wat lastiger. Zet dan +31 88 in je contacten. En vervolgens in de Bel-app blokkeren.

Nadeel:

Andere bedrijven die van zo'n nummer je moeten hebben kunnen dat ook niet meer.

Als KPN je een keer wél écht moet hebben lukt dat ook niet. Ook afdelingen als 'collections’ en zo gebruiken 088 nummers.


@Hansengriet schrijft: Mijn telefoonabbo is niet bij KPN.

Maar het is waarschijnlijk wel bij kpn opgegeven als contact nummer.

ALLEN

Het vaste nummer is heel makkelijk te blokkeren voor alle nummers van een netnummer.  In dit geval +31 88 dus.

Op mobiel wat lastiger. Zet dan +31 88 in je contacten. En vervolgens in de Bel-app blokkeren.

Nadeel:

Andere bedrijven die van zo'n nummer je moeten hebben kunnen dat ook niet meer.

Als KPN je een keer wél écht moet hebben lukt dat ook niet. Ook afdelingen als 'collections’ en zo gebruiken 088 nummers.

 


@Bart_Z bedankt voor het updaten van mijn profiel.

@PeterG Bedankt voor de uitleg Peter. 
Het is altijd +31 88 775 12 XX dus op de laatste twee cijfers na kan ik dat nummer volgens jouw methode blokkeren. Ik wacht eerst even af of ik nog een keer gebeld wordt en pas daarna jouw methode toe. 


@Hansengriet schrijft: Het is altijd +31 88 775 12 XX dus op de laatste twee cijfers na kan ik dat nummer volgens jouw methode blokkeren.

Dat kan juist niet. Je kan niet op een deel van een nummer blokkeren. Maar op landnummer, netnummer of volledig nummer. Nederlands netnummer bij blokkeren altijd icm landnummer dus in dit geval +31 88.


@Hansengriet Ik heb jouw profiel nou zo ingesteld dat wij je niet meer mogen hebben, da je daar geen behoefte aan hebt. Wordt je nog wel een keer gebeld, dan hoor ik dat graag van je. 

Maar wat ik dan weer niet snap, dat als dit legitieme, door KPN gebruikte nummers zijn, waarom mensen dit ervaren als zijnde een poging tot oplichting en/of (zoals in mijn geval) het compleet stil blijft aan de andere kant van de lijn.

 

En hoe kan het zijn dat ik tegelijkertijd op vast + mobiel gebeld word door hetzelfde nummer, dan begint het toch op oplichters te lijken die zich voordoen als zijnde KPN.

 

En je kunt inderdaad de nummers blokkeren, maar als er aangegeven word dat dit door KPN gebruikte nummer zijn, dan heeft dit uiteraard op de lange duur ook een negatief effect/gevolg?

 

Ik vind het niet erg dat ik door KPN (de echte dan) gebeld word/zou worden, maar waarom blijft het dan stil aan de andere kant van de lijn, en waarom moet dit dan meerdere malen in de week gebeuren en/of op 2 nummers tegelijkertijd (vast + mobiel)… 🤔

 

Wat ik mij nu dus afvraag.

Zijn de nummers die in dit topic worden gemeld, daadwerkelijk door KPN (de echte) gebruikte nummers, want dat is me nog steeds niet helemaal duidelijk geworden.

 

  • 0887751212
  • 0887751245
  • 0887751260

 

 


Uhm, De bekende telefoonnummers zijn gewoon op hun website te vinden? Heel makkelijk te checken binnen enkele seconden,…

 

Dus er is gewoonweg niets aan de hand met de telnr's uit deze reeksen.


Uhm, De bekende telefoonnummers zijn gewoon op hun website te vinden? Heel makkelijk te checken binnen enkele seconden,…

 

Dus er is gewoonweg niets aan de hand met de telnr's uit deze reeksen.

 

Ik kan me vergissen, maar in die lijst staat het volgende vermeld:

  • 0887751200 - 0887751299

Als ik me niet vergis, dan vallen de in dit topic vermelde nummers ook onder de door KPN gebruikte nummers.

Maar goed, of het nu wel/niet door KPN gebruikte nummers zijn, het is zéér vervelend om gebeld te worden (meerdere malen per week) door deze nummers waarbij er totaal niets gezegd word of dat de "medewerker” zich erg "agressief” opstelt.

 

Ik neem aan dat dat niet de normale praktijken zijn die getolereerd worden door KPN, al helemaal niet naar bestaande klanten.

 

En het blijkt wel dat meerdere KPN klanten hier "last” van hebben.

 

🤔


@ThijsNL ergens gaat er iets mis inderdaad. Dit heb ik doorgegeven. Want het is niet de bedoeling dat als je gebeld wordt dat niemand wat zegt. 

Ben je verder afgelopen dagen nog weer gebeld? Want dan ga ik dat doorgeven. Hoor het graag. 


@ThijsNL ergens gaat er iets mis inderdaad. Dit heb ik doorgegeven. Want het is niet de bedoeling dat als je gebeld wordt dat niemand wat zegt. 

Ben je verder afgelopen dagen nog weer gebeld? Want dan ga ik dat doorgeven. Hoor het graag. 

 

Hey @Bart_Z 

Ben gelukkig al enkele dagen niet meer gebeld door 088775 nummer, dus laten we hopen dat dat zo blijft. En mocht het een legitiem KPN nummer zijn dat toch nog belt, dan hoop ik dat ze met een mooi aanbod komen. 😁


Dat klinkt top. Ik ga er dan vanuit dat het zo blijft. Mocht er nog iets anders zijn, laat het dan vooral weten.