Skip to main content

Net als jij zou ik ook graag via email contact zoeken met KPN. Tot 2× toe wordt ik gemaand om een factuur te betalen, die ik betaald heb. 

Het zit vast op het feit dat recente betalingen niet verwerkt worden na 18 dec. KPN is nalatig in het verwerken van recente betalingen. 

Als ik mijn bankafschrijving wil mailen als bewijs van betaling, is dat niet mogelijk zonder email contact. 

Dit is een groot manco in KPN's klantcommunicatie vind ik. Ik heb 1× een formulier ontdekt waar ik mijn bericht met bijlage kon versturen. Echter, vandaag kan ik datniet meer vinden. 

Als ik dat zoek kom ik slechts in een "loop" terecht. M.a.w. van het kastje naar de muur, volkomen onhandig. Hoeveel hobbels zijn er gemaakt om NIET met KPN in contact te komen? 

Ik vind dit een groot minpunt van KPN. Het digitale verkeer en apparatuur wordt zo complex dat overleg voor advies en vooral... probleemoplossing, echt beter moet worden.

Korte lijnen, niet eerst door een doolhof van woordenbrij op de KPN website. Dat kan een stuk beter, weet ik zeker! 🧙‍♀️👋

 

Admin: afgesplitst

Hi @Hutjemutje,

Wij hebben geen problemen met het verwerken van recente betalingen, dus er zal iets anders spelen hier.

Wat ik zie als ik onze systemen in duik, is ten eerste dat de factuur inmiddels betaald is, er is dus géén openstaand bedrag meer op het moment. Wat er aan de hand was, is dat de incasso van de factuur van november mislukt is. Je facturen en de communicatie hierover, gaan naar een ander emailadres dan waarmee je hier je forum account aan hebt gemaakt. Is dat de bedoeling? Of wil je juist alles om hetzelfde emailadres ontvangen zodat het wat overzichtelijker is? 


Hallo Maja, ik kan beter vertellen wat er letterlijk voorviel. Bij vergissing storneerde ik een incasso betaling en herstelde dat weer binnen een paar uur. 

Waarom daar dan een brief voor uit moet om mij te manen tot betaling, wijst op trage verwerking van betalingsverkeer bij KPN. 

Dat werd nog eens bevestigd door een helpdesk medewerkster, die me zei, toen ik op 29 dec. belde, omdat ik een aanmaningsbrief ontving, dat mijn betaling van 25 dec. nog niet zichtbaar was in het systeem, op haar scherm.

D.w.z. dat er 4 dagen zijn verstreken zonder dat er verwerking plaats vond van betalingen. Dat noem ik toch echt niet een verwerking van een recente betaling zonder problemen.

Als er tot 2 x toe een aanmaningsbrief wordt verzonden naar mij i.v.m.een verondersteld ontbreken van betalingen, terwijl alles in orde is.

Dit gedoe heb ik via het klantformulier aangekaart, waarna de ontvanger ervan mij vandaag berichtte, via email, dat alles rond betalingen in orde was  en dat ze het vervelend vond hoe e.e.a.was verlopen.

Als troost stuurt ze me een bloemetje, zei ze. Dat komt deze middag aan. 🙂 

Ik vermoed dat je van de bovenbaas instructies krijgt, Maja, om uitspraken te doen, die het imago van KPN opgekrikt houden. 🤔

Wat communicatie betreft kan KPN nog e.e.a verbeteren vind ik. Zoals een email adres installeren, waar je bijv. een betalingsbewijs als bijlage kan mee sturen. En die chatbot is alleen goed voor frustratie om diens vaak nutteloze rol.

 


Ik ben het helemaal met je eens dat het niet helemaal lekker gelopen is in de communicatie hierover @Hutjemutje 🙁Er spelen hier een aantal zaken door elkaar en ik zet ze voor het overzicht even op een rijtje:

  • Je hebt op 1e kerstdag betaald, maar die betaling is pas op 29 december verwerkt in ons betalingssysteem. Dat heeft inderdaad iets langer geduurd dan normaal, nog afgezien van de 2 feestdagen heeft een handmatige betaling altijd een iets langere verwerkingstijd dan een betaling via iDeal omdat er meer handelingen (en soms ook handmatig ingrijpen door een medewerker) mee gemoeid zijn. Zeker als er bijvoorbeeld betaald is met een IBAN dat niet hetzelfde is als waar we normaal gesproken van incasseren, dan moet door een medewerker uitgezocht worden bij welk abonnement de betaling precies hoort. In je eerste bericht had je me een beetje op het verkeerde been gezet omdat je aangaf dat we vanaf 18 december geen betalingen hadden verwerkt, en dat is gelukkig absoluut niet aan de orde 🙂
  • Waarom de brief met de aanmaning er zo lang over heeft gedaan om bij je bezorgd te worden is mij ook een raadsel. Wel kom ik even terug op iets uit mijn vorige reactie: je hebt 3 abonnementen bij ons. De andere 2 abonnementen hebben hetzelfde emailadres voor contact als waarmee je inlogt hier op het forum. Het abonnement waar de herinnering voor verstuurd is, heeft een ánder mailadres voor contact, waar ook al meerdere keren naar toe is gemaild over de betalingen. Er wordt eerst altijd gemaild, en pas daarna een fysieke brief verzonden. Beschik je wel over toegang tot dat mailadres?
  • Ik zie dat het bloemetje ook deels is verzonden om het gesprek met die medewerker die heel stellig was wat het verplicht overstappen op glasvezel betreft. Ik hoop dat je een hele mooie bos in ontvangst hebt mogen nemen!

Dank je wel Maja. Ik zal mijn emaol uitwisseling eens opschonen, lijkt me wel handig. En een mooi boeket is het zeker! 😊👋🧙‍♀️