Skip to main content

 

Ik had een oude telefoon aansluiting waar ik niet zo de adsl kabel in kon pluggen. En de installatie hulp in de app had ik niets aan, zag er allemaal anders uit op de plaatjes. Dus met een foto van de aansluiting langs de kpn winkel geweest. Die zeiden dat ik recht heb op een eerste monteur en dat die dat moet doen en dat ik daarop moest aandringen bij de klantenservice.Klanten service gebeld dame zegt dat ze mijn verhaal begrijpt maar dat zij nog geen gratis monteur kon sturen voor mijn aansluiting datum maar als ik via haar linkje een monteur bestel dat dan de monteur kan bepalen. Dus dat heb ik gedaan. Monteur is geweest heeft de oude aansluiting die volgens hem uit de jaren 60 stamde vervangen met een nieuwe , waar je zo je kabel in kunt pluggen. En hij zei dat ik alleen maar daarvoor hoef te betalen. 17,50 en dat vond ik prima. Staat ook in de bon als enige kosten voor mij. Maar nu is er 75 euro bovenop gerekend en op mijn eerste factuur gezet en dit is ook al van mijn rekening afgeschreven. Ik was vorige week van plan mijn internet te upgraden en ook binnenkort mijn mobiel abonnement bij kpn af te sluiten. Maar nu heb ik mijn abonnement geannuleerd want men blijft erbij dat ik die 75 euro moet betalen.

Jammer 

Kun je de foto van de oorspronkelijke aansluiting eens plaatsen @Arttur 


 


Dat is inderdaad een wat oudere aansluiting en als je het bovenste deksltje had verwijderd, had je daar zo de bekabeling op aan kunnen sluiten.

Normaal gesproken is een installatiemonteur gratis, dus ik snap de reactie van de monteur aangaande die €17,50 ook niet.

Geef in het privédeel van je profiel je NAW-gegevens, klantnummer en laatste 4 cijfers IBAN in, dan komt een moderator er binnenkort op terug @Arttur 

Plaats s.v.p. ook even een foto zoals het nu is, nadat de monteur geweest is.

 


Dank je voor je reactie 

 


Je modem hangt wel mooi hoog, goed voor de wifi in huis @Arttur 


Hi @Arttur, jammer dat er toch kosten berekend zijn voor het monteursbezoek die je niet verwacht had. Ik heb je gegevens erbij gepakt.

Ik zie dat er onlangs ook een klacht aangemaakt en behandeld is over deze monteurskosten. De kosten zijn ontstaan doordat je de monteur vooraf ingepland hebt. Dan zijn er kosten aan een monteur verbonden. De uitkomst van onze klachtenafdeling was dat de kosten niet vergoed worden. Ik zou je heel graag een ander antwoord geven, maar ik kan er helaas niets anders van maken. 


@Alexandra van KPN Het gaat erom dat iemand van de klantenservice mij heeft wijsgemaakt dat de monteur kan bepalen of ik er die 75 euro voor moet betalen en dat is niet onderzocht want diegene die mij belde nadat ik de klacht had ingediend had dat helemaal niet door gekregen dus mijn klacht is niet goed behandeld. Ze dacht dat het ging om de 17,50 extra en daar gaat het dus niet over.

Ik zal de 75 euro wel betalen daar gaat het niet om.maar ik had gehoopt dat mijn klacht serieus genomen werd en dat is niet gebeurd nadat ik dus verkeerde informatie van de klantenservice heb gekregen. Die gesprekken worden toch opgenomen? Kunnen die niet beluisterd worden? 8 januari 11:28 


@Alexandra van KPN en aangezien dit in de bon van de monteur staat. Dacht ik dat het in orde was. Maar goed dank je voor je reactie.


@Alexandra van KPN  En niet te vergeten. Ik ging langs de kpn winkel (zondagmiddag 7 januari Kinkerstraat Amsterdam)om te vragen hoe ik het moest aansluiten omdat het niet duidelijk was. En toen heeft de dame daar mij dus verteld dat ik er bij de klantenservice op moest aandringen dat er een monteur langs moest komen. Anders had ik dat ook niet gedaan. Kortom kpn medewerkers hebben mij hiertoe gebracht en dit is het resultaat. Klinkt dat ok?


@Alexandra van KPN Het is opgelost. Dus ik wil hier even melden dat er wel bekwame mensen bij KPN zijn die je goed helpen met je klacht. Fair is fair.


@Arttur Ik begrijp je standpunt volledig. Ik kan de uitkomst van de klacht helaas niet veranderen.


@Alexandra van KPN dat was niet naar jou toe bedoeld. Ik begrijp jou wel.Het was positief bedoeld omdat ik net goed geholpen ben. En dus mijn klacht opgelost is.