Skip to main content

Hallo,

In mijn contract bij contractant staat de handtekening van de koerier van AMP, en niet mijn handtekening. Wat ik heb begrepen is dat het "normaal" is. Is het "normaal"?? Ik krijg geen duidelijkheid daarover. Daar hoort toch de handtekening van de contractant te staan? 

Hallo @SkUnKy ,

Nee, dat is niet normaal. In het contract hoort jouw handtekening te staan.  


Dankjewel Noordzee!

Ik word van het- kastje, naar het muurtje gestuurd. AMP neemt mijn bellen niet meer op. Ik moet anoniem bellen. Volgens KPN krijgen de koeriers de optie van hun werkgever om wel of niet te tekenen bij bezorging. Ik ben aan het overwegen om aangifte te doen. Valsheid in geschrifte. Het is een creepy gedachte, dat een vreemde zijn of haar handtekening in jouw contract zet. En die persoon heeft ook géén initialen gezet.

Groetjes SkUnKy


Hallo,

In mijn contract bij contractant staat de handtekening van de koerier van AMP, en niet mijn handtekening. Wat ik heb begrepen is dat het "normaal" is. Is het "normaal"?? Ik krijg geen duidelijkheid daarover. Daar hoort toch de handtekening van de contractant te staan? 

 

Bedoel je met de bezorging?

Dus niet het KPN contract, maar de aflevering via de bezorger van PostNL?

Dat is momenteel, i.v.m. Corona, normaal geworden. 

Het belangrijkste is dat u het toestel heeft ontvangen. (toch?). 


Hallo Joop2011,

Geen handtekening afleveringsbewijs van het geleverde mobiele door koerier. Maar, in mijn contract zelf. Het laatste gedeelte onder, toestemming echtgenoot. Bij handtekening contractant. Staat niet mijn handtekening. Het gaat er niet om of ik de toestel heb ontvangen. Het is toch een creepy gedachte dat een vreemde zijn handtekening in jouw contract zet. En dan ook nog zonder initialen. En het was niet in corona tijd. In KPN winkel abonnement afgesloten. Er werd gezegd. Dat vanwege overvallen, telefoons niet meer in winkel voorraad is. Wordt geleverd door AMP koerier dienst.

Groetjes,


Hallo Joop2011,

Geen handtekening afleveringsbewijs van het geleverde mobiele door koerier. Maar, in mijn contract zelf. Het laatste gedeelte onder, toestemming echtgenoot. Bij handtekening contractant. Staat niet mijn handtekening. Het gaat er niet om of ik de toestel heb ontvangen. Het is toch een creepy gedachte dat een vreemde zijn handtekening in jouw contract zet. En dan ook nog zonder initialen. En het was niet in corona tijd. In KPN winkel abonnement afgesloten. Er werd gezegd. Dat vanwege overvallen, telefoons niet meer in winkel voorraad is. Wordt geleverd door AMP koerier dienst.

Groetjes,

 

Hoe heb je het cantract gemaakt?

Telefonisch?

Via de website www.kpn.com?

In de winkel?

 

Alleen in de winkel kan je persoonlijk tekenen, verder is het via een SMS goedgekeurd.

 

Maar als verder alles goed is, wat is dan het probleem?

 

KPN levert toch met PostNL?

AMP koerier begrijp ik niet. 

 

Even op mijn laatste contract gekeken (van eind maart 2022)

Er staan 2 handtekeningen van KPN op.

De eerste, ikzelf, staat geen handtekening.

Maar telefonisch en via SMS accoord, is wettelijk accoord. 

** dit stukje bedoel je, denk ik**

---------------------------------------------------------  

Toestemming echtgenoot
De Contractant verklaart, indien van toepassing, toestemming te hebben gekregen, zoals bedoeld in artikel 1:88 lid 1 sub d Burgerlijk Wetboek, van zijn/haar
echtgenoot/geregistreerd partner voor het aangaan van deze Overeenkomst van koop op afbetaling.
Mocht na het afsluiten van deze Overeenkomst blijken dat de betreffende toestemming niet was verkregen en wordt deze Overeenkomst vernietigd op basis daarvan
door de andere echtgenoot/geregistreerd partner, dan heeft KPN het recht de nog niet betaalde termijnbedragen per direct op te eisen, op basis van artikel 8 lid 2 onder
h van de Algemene Krediet Voorwaarden. De Contractant verklaart hierbij het gehele krediet dan af te lossen binnen 14 dagen na ontvangst van de factuur. KPN heeft
geen verplichting om het betrokken Randapparaat terug te kopen.
Deze clausule blijft van kracht ook nadat deze Overeenkomst is vernietigd.

------------------------------------------------------------


@SkUnKy Wat @joop2011 zegt, klopt.

Toevoeging: Bij een nieuw abonnement levert AMP de toestellen uit. Bij een verlenging wordt het toestel door PostNL geleverd. De AMP koerier voort ook een verificatiecheck uit. Vandaar ook dat er een handtekening van de koerier op jouw contract staat. Hiermee geeft de koerier aan dat de verificatie goed is afgerond.


Hallo Denise,

AMP heeft mij vermeld. Dat hun koeriers, géén handtekening in contract van klanten mogen zetten. Dat de handtekening níet van hun koerier is, en dat ik het maar zelf moet uitzoeken met KPN. Sindsdien neemt AMP mijn bellen niet meer op. Ik heb nog meer vragen?

Het is valsheid in geschrifte. Het is opgepakt door de Consumentenbond, en zij geven ook aan dat het niet rechtsgeldig is. Het mag niet dat een derde persoon die niet het recht heeft om in jouw contract te tekenen. Een verificatie check, hoort niet te gaan in een ander contract. Een bedrijf moet zijn eigen uitvoering van hebben.

Groet,


Hoi @SkUnKy, in dat geval lijkt het me goed als we dit uit laten zoeken. Ik wil hiervoor graag mijn collega's van de klachtenafdeling aansturen. Ik heb daarvoor nog wel wat gegevens van je nodig.

Zou je je forumprofiel willen aanvullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum, klantnummer en de laatste 3 cijfers van jouw IBAN? Jouw mobiele nummer en IBAN kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef even een seintje als je dit gedaan hebt.