Skip to main content

Heb 3-10-2023 nieuw contract met KPN afgesloten incl gratis pluspakket. Tig keer over gebeld, brieven geschreven en gechat. Steeds gevraagd om een schriftelijke reactie. Tot op heden zonder resultaat. Laatste telefonische reactie van 21-2 van KPN: u heeft geen recht op een gratis pluspakket dat is u al meerdere malen gezegd. Gevraagd om een schriftelijk antwoord met redenen. Maar die krijg ik niet: we hebben het u toch al telefonisch vertelt. Kijk en zo blijf je als klant zonder bewijs. Tactiek van KPN?

Heb je wel een mobiel abonnement van kpn?


Nee, en dat staat ook niet in het afgesloten contract. Voor mij geldt: contract is contract!


Plaats eens een screenshot van het contract.  Poets je persoonlijke gegevens dan wel weg.


Zo staat het in het contract:

KPN Mail 3-10-2023  17.02 uur
Samenvatting van uw bestelling

Beste meneer 

U wilt een bestelling bij ons doen. Een samenvatting van deze aanvraag vindt u in de bijlage ‘Contractsamenvatting’

Contractsamenvatting luidt als volgt:
Abonnement(en): KPN Internet 100 Mbit/s
Datum: 3 oktober 2023
Aanbieder van het contract: KPN B.V.
Adres: Wilhelminakade 123, 3072 AP Rotterdam
Telefoonnummer: 0800-0402
Samenvatting van het contract
In deze samenvatting van het contract staan de belangrijkste elementen van de aangeboden dienst, zoals vereist
volgens het EU-recht.
• Dit maakt het gemakkelijker om diensten met elkaar te vergelijken.
• Volledige informatie over de dienst is terug te vinden in andere documenten.
Diensten en apparatuur
KPN Internet 100 Mbit/s
Het modem krijgt u van ons in bruikleen en de tv-apparatuur huurt u voor de duur van uw abonnement.
Extra diensten
KPN TV+ met tv-zenders incl. 1 KPN TV+ Box en Pluspakket

Pluspakket 6,99

Combivoordeel Korting pluspakket 6,99

 

Ik sloot internet en TV af, dus combi


Hallo @Eduard46 ,

Had je tijdens de aanvraag aangegeven dat je een mobiel abonnement had? Want dan krijg je standaard die samenvatting van de aanvraag.

Van de website https://www.kpn.com/combivoordeel/al-internet :    

Krijg ik vanzelf combivoordeel als ik een abonnement neem? De voordelen krijg je automatisch als je bij je bestelling aangeeft dat je al meer abonnementen bij ons hebt. De abonnementen moeten wel op hetzelfde adres staan.

 

Maar uiteindelijk wordt het combivoordeel alleen toegekend zolang je een mobiel hebt bij KPN. Ook dit staat duidelijk op de website vermeldt :  https://www.kpn.com/shop/pakket-zelf-samenstellen?tv=ja&internetsnelheid=200 

 

Combineer en krijg meer  

Heb je al een mobiel abonnement van KPN en bestel je er Internet en/of TV bij? Dan krijg je korting. Check welke combivoordelen je krijgt.

Krijg elke maand korting op je mobiele abonnement

Combineer Internet met Mobiel en krijg elke maand korting op je mobiele abonnement. 

  • € 2,50 korting op 0GB, 3GB en 12 GB
  • € 5 korting op 20GB
  • € 7,50 korting op Unlimited Data

Gratis Pluspakket t.w.v. € 6,99 bij TV

Combineer Internet en Mobiel met TV, krijg elke maand € 5,- Entertainmentkorting en krijg gratis het Pluspakket t.w.v. € 6,99/mnd bij TV.

Elke maand € 5,- Entertainmentkorting

Combineer Internet en Mobiel met Entertainment en krijg elke maand € 5,- Entertainmentkorting. Kies uit Netflix, Spotify, ESPN Compleet, Film1, Viaplay of Xbox Game Pass Ultimate.

De Entertainmentkorting geldt alleen als je het bestelt bij je KPN Internet abonnement. Niet geldig op KPN Internet abonnementen voor oktober 2019 of voormalig Telfort Internet en XS4ALL abonnementen.

 

Als je tijdens de aanvraag aangeeft dat je een mobiel abonnement hebt, maar je hebt het niet, dan is het logisch dat aan jou ook geen Combivoordeel wordt toegekend.  


Ik sloot internet en TV af, dus combi

TV maakt deel uit van het vaste abonnement, dat is geen combi.

KPN kent 2 abonnements vormen: vast (internet/tv/huistelefoon) en mobiel. Als je die 2 combineert, dus minimaal één mobiel kpn abonnement bij vast dan komt de vermelde combikorting van 6,99 pas om de hoek kijken. 

Volgens bovenstaande contract gegevens heb je (helaas) geen recht op de korting van 6,99 wat het pluspakket gratis zou maken. Aangezien je geen mobiel abonnement bij kpn hebt. Na afsluiten van bovenstaande is dat kennelijk geconstateerd. En ook al staat het er dan, je krijgt het niet natuurlijk.

Ik neem overigens aan dat je nu wel het pluspakket hebt. Voor 6,99, dat wel.


Als ik een telefonische afspraak heb gemaakt met de KPN en de samenvatting er van krijg, die klopt,  dan mag ik toch aannenen dat dan alles zo wordt nagekomen. Internet en TV kan je apart afnemen. Ik nam beiden, dus is dat de combi. Netgens wordt in de samenvatting aangegeven of verwezen naar wat de combi inhoud.

Het meest erge vind ik dat de KPN dasr niet schriftelijk op wil reageren. Je krijgt altijd een telefoontje. Neem je die niet op dan volgt een bericht dat KPN je gebeld heeft met verzoek terug te bellen. Doe je dat niet binnen een bepaalde tijd dan gaat KPN er van uit dat je klacht is afgehandeld. Nogmaals: als klant krijg je zo geen enkel bewijs of schriftelijke verklaring  in handen.

Pas geleden las ik een topic waarin iemand hetzelfde overkomen is over het beëindigen van een abonnement.

Vroeger kon je nog mailen met de KPN, waarom nu niet meer?


@Eduard46 

Het is ook een kwestie van zelf van te voren in de beschikbare informatie duiken. En de inhoud van jouw telefoontje is nu uiteraard niet meer voorhanden. 

 

 

Vroeger kon je nog mailen met de KPN, waarom nu niet meer?

Je kunt altijd het klachtenformulier  invullen indien je dit wenst. 

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

 

Maar ik kan je nu al vertellen dat het vrij zinloos is. Je gaat echt niet het Combivoordeel krijgen als je geen mobiel abonnement hebt bij KPN.  


Vroeger kon je nog mailen met de KPN, waarom nu niet meer?

Dat is wel heel vroeger. Kpn is daar ruim 10 jaar geleden mee gestopt. Evenals Ziggo, Odido, Vodafone,….

Internet en TV is geen combi. TV valt binnen het vaste internet abonnement. TV is daarbij een optie. Geen extra abonnement.

Kennelijk is er spraakverwarring ontstaan bij het afsluiten. Mede doordat jij het anders interpreteerde. Kan gebeuren. Maar als kpn daarná constateert dat je door het ontbreken van mobiel abo toch geen recht hebt op de combikorting dan krijg je dat niet. Ook al staat het in eerste instantie in de e-mail.

Ik heb dat ook eens bij een bedrijf gehad. Heb me er na hun uitleg maar bij neergelegd toen. Als je geen mobiel kpn abo hebt is dit vechten tegen windmolens.

Ik kan dit alleen maar onderschrijven:

Noordzee schrijft: Maar ik kan je nu al vertellen dat het vrij zinloos is. Je gaat echt niet het Combivoordeel krijgen als je geen mobiel abonnement hebt bij KPN.  


Dus heeft de gekregen samenvatting van de KPN van de telefonische bestelling dus GEEN ENKELE WAARDE! KPN O N W A A R D I G ! !


Dus heeft de gekregen samenvatting van de KPN van de telefonische bestelling dus GEEN ENKELE WAARDE! KPN O N W A A R D I G ! !

Er staat Combivoordeel in de samenvatting, maar dat krijg je alleen bij de combinatie Internet en Mobiele Telefonie. 

Dat is je inmiddels in dit topic een keer of vier uitgelegd. 

 

Soms is het beter om dingen te accepteren zoals ze zijn. 

Of je (of één van jouw huisgenoten) sluit een mobiel abonnement af bij KPN, dan krijg je alsnog het Combivoordeel met onder meer een gratis pluspakket.   


Als achteraf blijkt dat sommige afspraken niet binnen de voorwaarden vallen mag kpn ervan afzien.

Voor combivoordeel is óók minimaal één mobiel kpn abonnement op het adres nodig.


Dus dan heeft zo'n samenvatting geen enkele zin. En als er bovendien alleen maar telefonisch over gecommuniceerd wordt door de KPN dan sta je als klant altijd met LEGE HANDEN! NOGMAALS DE KPN ONWAARDIG.


We vallen langzamerhand in herhaling. 

Je kunt altijd het klachtenformulier  invullen indien je dit wenst. 

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm


Klachtenformulier al meerdere malen ingediend met verzoek schriftelijk te reageren. Dat wordt consequent niet gedaan. Ze bellen en als je niet terug belt dan wordt de klacht als afgehandeld beschouwd. Waarom wil de KPN niet schriftelijk reageren? 


Waarom wil de KPN niet schriftelijk reageren? 

Omdat dat gewoon niet efficiënt is met zo'n 3 miljoen klanten. Telefonisch is direct en meteen. 


Ik heb toch het gevoel dat je als klant dan ALTiJD met lage handen blijft staan. Temeer omdat ze je terugbellen en een bericht sturen als je dat telefoontje hebt gemist dat je moet terugbellen. Doe je dat niet binnen een bepaalde tijd dan beschouwen ze de klacht als afgehandeld. Dus eenrichtingsverkeer. Nogmaals de KPN ONWAARDIG


@Eduard46 

Je blijft maar reageren terwijl jezelf heel goed weet dat dit nergens toe gaat leiden. Nog één keer mijn eerder gegeven antwoord en dan stop ik ermee:

 

Hallo @Eduard46 ,

Had je tijdens de aanvraag aangegeven dat je een mobiel abonnement had? Want dan krijg je standaard die samenvatting van de aanvraag.

Van de website https://www.kpn.com/combivoordeel/al-internet :    

Krijg ik vanzelf combivoordeel als ik een abonnement neem? De voordelen krijg je automatisch als je bij je bestelling aangeeft dat je al meer abonnementen bij ons hebt. De abonnementen moeten wel op hetzelfde adres staan.

 

Maar uiteindelijk wordt het combivoordeel alleen toegekend zolang je een mobiel hebt bij KPN. Ook dit staat duidelijk op de website vermeldt :  https://www.kpn.com/shop/pakket-zelf-samenstellen?tv=ja&internetsnelheid=200 

 

Combineer en krijg meer  

Heb je al een mobiel abonnement van KPN en bestel je er Internet en/of TV bij? Dan krijg je korting. Check welke combivoordelen je krijgt.

Krijg elke maand korting op je mobiele abonnement

Combineer Internet met Mobiel en krijg elke maand korting op je mobiele abonnement. 

  • € 2,50 korting op 0GB, 3GB en 12 GB
  • € 5 korting op 20GB
  • € 7,50 korting op Unlimited Data

Gratis Pluspakket t.w.v. € 6,99 bij TV

Combineer Internet en Mobiel met TV, krijg elke maand € 5,- Entertainmentkorting en krijg gratis het Pluspakket t.w.v. € 6,99/mnd bij TV.

Elke maand € 5,- Entertainmentkorting

Combineer Internet en Mobiel met Entertainment en krijg elke maand € 5,- Entertainmentkorting. Kies uit Netflix, Spotify, ESPN Compleet, Film1, Viaplay of Xbox Game Pass Ultimate.

De Entertainmentkorting geldt alleen als je het bestelt bij je KPN Internet abonnement. Niet geldig op KPN Internet abonnementen voor oktober 2019 of voormalig Telfort Internet en XS4ALL abonnementen.

 

Als je tijdens de aanvraag aangeeft dat je een mobiel abonnement hebt, maar je hebt het niet, dan is het logisch dat aan jou ook geen Combivoordeel wordt toegekend.  

 


Ik denk dat u of voor de KPN opkomt of er zelf werkt. Ik heb altijd geleerd AFSPRAAK IS AFSPRASK. 


Geen van beide. Maar we geven wel antwoorden die overeen komen met de voorwaarden van kpn.

Veel succes met de klacht…. Wel de telefoon aannemen als ze bellen, hè. Dat is met een 085 nummer. Ook wel zichtbaar als +3185.


In het afgesloten contract (samenvatting) staan de overeengekomen voorwaarden. Nergens lees ik een verwijzing naar de website of dat ik ook een mobiel abonnement erbij moet nemen. Als die niet geldig zijn wat heeft die samenvatting voor een nut? Ik mag toch wel aannemen dat contract = contract. 


Mits beide partijen aan de voorwaarden voldoen. Dat doe jij niet zonder kpn mobiel abonnement.

Geen enkel bedrijf hoeft zich eraan te houden als de klant dat ook niet doet/heeft.

Maar nogmaals, als je voor die paar euro per maand bezwaar wilt maken. Dit is de plek waar dat thuishoort http://kpn.com/klacht .

The End.


Als je telefonisch alles besproken hebt en je krijgt de samenvatting die daarmee overeenkomt dan mag een partij het eenzijdig wijzigen? Kom nou!


Nee, en dat staat ook niet in het afgesloten contract. Voor mij geldt: contract is contract!

Dus heeft de gekregen samenvatting van de KPN van de telefonische bestelling dus GEEN ENKELE WAARDE! KPN O N W A A R D I G ! !

Dus dan heeft zo'n samenvatting geen enkele zin. En als er bovendien alleen maar telefonisch over gecommuniceerd wordt door de KPN dan sta je als klant altijd met LEGE HANDEN! NOGMAALS DE KPN ONWAARDIG.

Klachtenformulier al meerdere malen ingediend met verzoek schriftelijk te reageren. Dat wordt consequent niet gedaan. Ze bellen en als je niet terug belt dan wordt de klacht als afgehandeld beschouwd. Waarom wil de KPN niet schriftelijk reageren? 

Ik heb toch het gevoel dat je als klant dan ALTiJD met lage handen blijft staan. Temeer omdat ze je terugbellen en een bericht sturen als je dat telefoontje hebt gemist dat je moet terugbellen. Doe je dat niet binnen een bepaalde tijd dan beschouwen ze de klacht als afgehandeld. Dus eenrichtingsverkeer. Nogmaals de KPN ONWAARDIG

Ik denk dat u of voor de KPN opkomt of er zelf werkt. Ik heb altijd geleerd AFSPRAAK IS AFSPRASK. 

Als je telefonisch alles besproken hebt en je krijgt de samenvatting die daarmee overeenkomt dan mag een partij het eenzijdig wijzigen? Kom nou!

 

Nu weten we het inmiddels wel. Stop met reageren en accepteer dat je er naast zit. 


Mits beide partijen aan de voorwaarden voldoen. Dat doe jij niet zonder kpn mobiel abonnement.

Geen enkel bedrijf hoeft zich eraan te houden als de klant dat ook niet doet/heeft.

Maar nogmaals, als je voor die paar euro per maand bezwaar wilt maken. Dit is de plek waar dat thuishoort http://kpn.com/klacht .

The End.

Een paar euro? Voor een AOW-er met een klein pensioen is 6,99 best veel@