Skip to main content

Heb 3-10-2023 nieuw contract met KPN afgesloten incl gratis pluspakket. Tig keer over gebeld, brieven geschreven en gechat. Steeds gevraagd om een schriftelijke reactie. Tot op heden zonder resultaat. Laatste telefonische reactie van 21-2 van KPN: u heeft geen recht op een gratis pluspakket dat is u al meerdere malen gezegd. Gevraagd om een schriftelijk antwoord met redenen. Maar die krijg ik niet: we hebben het u toch al telefonisch vertelt. Kijk en zo blijf je als klant zonder bewijs. Tactiek van KPN?

Dan zeg je het pluspakket weer op. Betaal je er ook niet voor. Die paar zenders zijn nou ook weer niet super boeiend vind ik. Ik heb 't voornamelijk vanwege de support hier op het forum.


Daar gaat het mij niet om. Ik heb geleerd: afspraak is afspraak, kennelijk niet bij de KPN


 

Ik sloot internet en TV af, dus combi

Tja, dat is je eigen mening van “combi”. 😎 hetgeen niet in overeenstemming is met de voorwaarden van KPN.

Het is natuurlijk best wel logisch dat KPN niet verder reageert, want wat “combi” inhoudt staat al overduidelijk vermeld op de website.

Gelukkig kan het pluspakket ook weer op worden gezegd en zit je er niet een jaar aan vast. Snel weer uitzetten dus, zeker gezien het feit dat het een nogal onoverkomelijk probleem is. 
 

Contract = contract als je voldoet aan ( alle) voorwaarden. Als het abo online is aangevraagd  had er nooit combinatiekorting gestaan bij alleen tv en internet. Als het telefonisch is gegaan lijkt het er op dat er is vermeld dat er ook een mobielabo van KPN aanwezig is. 😎


Combi heb ik opgevat als Internet en TV. Telefonisch en in de ontvangen samenvatting wordt verder niets uitgelegd wat een combi voordeel inhoud. Vermeld KPN dat dan er tenminste heel duidelijk bij. Dan geldt voor mij en voor iedereen toch: Afspraak is afspraak


In de samenvatting wordt niet eens verwezen naar de website. Telefonisch is daar ook niet naar verwezen. Dus rekende ik er op dat er een gratis pluspakket was overeengekomen. Achtetaf moet KPN dan niet zeggen: daar hoort een mobiel abonnement bij.


Combi heb ik opgevat als Internet en TV. 

En daar gaat het mis.

Maar goed, gelukkig leven we in Nederland en is er altijd de mogelijkheid om er een rechtszaak van te maken.

Ik wens je veel succes met de keuze, óf het pluspakket uitzetten, óf de officiële rechtsgang volgen. Die eerste optie is overigens een stuk goedkoper.


Niemand gaat natuurlijk gezien het kleine belang in deze kwestie, procederen. Maar misschien pakt mijn rechtsbijstandsverzekering deze kwestie nog op. Het gast mij niet om het geld maar om het feit dat als er iets telefonisch is toegezegd en als ook de samenvatting klopt dan vind ik het de KPN nog steeds onwaardig als zij die afspraken niet nakomen.


Niemand gaat natuurlijk gezien het kleine belang in deze kwestie, procederen. Maar misschien pakt mijn rechtsbijstandsverzekering deze kwestie nog op. Het gast mij niet om het geld maar om het feit dat als er iets telefonisch is toegezegd en als ook de samenvatting klopt dan vind ik het de KPN nog steeds onwaardig als zij die afspraken niet nakomen.

Nou, succes dan maar. 👍👍


Ha @Eduard46, welkom! Jammer om te lezen dat je zo ontevreden bent. Het klopt wat hierboven wordt gezegd: op het moment dat je vast en mobiel afneemt, kan je gebruik maken van combivoordelen. Is er in het telefoongesprek inderdaad besproken of er ook een mobiel abonnement is/kwam? Ik doe voorzichtig de aanname dat er niet zomaar een combivoordeel aangevinkt is, als er geen mobiel abonnement is. 

 

In ieder geval, om een lang verhaal (topic) kort te maken: Hoe meer producten je combineert met Internet en Mobiel, hoe meer voordeel je krijgt.


Inmiddels begrijp ik heel goed dat je voor Gratis Pluspakket ook een mobiel telefoon abonnement moet nemen. Mijn bezwaar is Afspraak = toch afspraak. De aanvraag liep alsvolgt: gebeld voor een nieuw abonnement. Alles doorgenomen. Toen ik vroeg om mij een bevestiging te sturen werd de verbinding verbroken. Opnieuw gebeld. Krijg je een andere medewerker aan de lijn. Alles opnieuw besproken en weer op mijn vraag om een bevestiging te sturen verbrak de verbinding. Voor de 3e keer dus moeten bellen. Opnieuw een andere medewerker. Hij gaat kijken wat er al bij de KPN over de gesprekken staat genoteerd. Ja ze zijn bekend. Hij stuurt een bevestiging, eerst met vast een abonnement vast bellen. Dat had ik echter  opgezegd. Toen volgde de juiste samenvatting. Vanwege die gang van zaken wilde ik dat de KPN mij alleen maar schriftelijk benaderd. Dat doen ze niet (nooit zeggen ze zelf). Ze laten bericht achter dat ze je gebeld hebben en dat je moet terugbellen. Doe je dat niet binnen een bepaslde tijd dan gaan ze er vanuit dat de kwestie is opgelost. Die gang van zaken ergert mij hrt meeste.


Mijn bezwaar is Afspraak = toch afspraak. 

Dit is inmiddels de zeventiende (!!) keer dat je dit meldt. Ik heb hier op het forum zelden iemand meegemaakt die zo slecht is in iets aannemen van anderen.  


Beste Noordzee,.mij is geleerd afspraak is afsoraak. Maar voor u geldt dat kennelijk niet.


Inmiddels begrijp ik heel goed dat je voor Gratis Pluspakket ook een mobiel telefoon abonnement moet nemen. Mijn bezwaar is Afspraak = toch afspraak.

Het is mij nog niet helemaal duidelijk of je op dat moment ook mobiel afnam of dat er gesproken is over het nemen van een nieuw mobiel abonnement. In dat geval is de afspraak gemaakt met de juiste voorwaarden. 

De aanvraag liep alsvolgt: gebeld voor een nieuw abonnement. Alles doorgenomen. Toen ik vroeg om mij een bevestiging te sturen werd de verbinding verbroken. Opnieuw gebeld. Krijg je een andere medewerker aan de lijn. Alles opnieuw besproken en weer op mijn vraag om een bevestiging te sturen verbrak de verbinding. Voor de 3e keer dus moeten bellen. Opnieuw een andere medewerker. Hij gaat kijken wat er al bij de KPN over de gesprekken staat genoteerd. Ja ze zijn bekend. Hij stuurt een bevestiging, eerst met vast een abonnement vast bellen. Dat had ik echter  opgezegd. Toen volgde de juiste samenvatting. Vanwege die gang van zaken wilde ik dat de KPN mij alleen maar schriftelijk benaderd. Dat doen ze niet (nooit zeggen ze zelf). Ze laten bericht achter dat ze je gebeld hebben en dat je moet terugbellen. Doe je dat niet binnen een bepaslde tijd dan gaan ze er vanuit dat de kwestie is opgelost. Die gang van zaken ergert mij hrt meeste.

Heel rot om te lezen dat het zoveel moeite heeft gekost. Ik kan mij goed voorstellen dat je huiverig bent geworden, omdat het tot drie keer toe zo mis is gegaan. Toch klopt het wat er gezegd is: wij benaderen je in principe niet schriftelijk. Hier, via de community, heb je het wel ‘zwart op wit', maar je hebt hier vooral contact met andere klanten en als het gaat om individuele vragen, kan je toch het beste bij mijn collega's van de telefonische klantenservice terecht. 

 

Ik hoop dat nu alles inmiddels wel duidelijk is, zo niet: laat het gerust weten. 


Beste Marcia van KPN,

In de gevraagde en verkregen samenvatting staat exact wat besproken is.

In deze samenvatting van het contract staan de belangrijkste elementen van de aangeboden dienst, zoals vereist
volgens het EU-recht.
• Dit maakt het gemakkelijker om diensten met elkaar te vergelijken.
• Volledige informatie over de dienst is terug te vinden in andere documenten.
Diensten en apparatuur
KPN Internet 100 Mbit/s
Het modem krijgt u van ons in bruikleen en de tv-apparatuur huurt u voor de duur van uw abonnement.
Extra diensten
KPN TV+ met tv-zenders incl. 1 KPN TV+ Box en Pluspakket
De belangrijkste elementen zijn, internet  tv met box en pluspakket.

Daarna volgt opsomming van de kosten, voor het pluspakket 6,99 en :Combivoordeel - Korting Pluspakket - € 6,99. 

Nergens (ook niet in de zgn kleine lettertjes) staat dat ik dan ook een telefoonabonnement moet afsluiten. Er wordt ook niet naar verwezen. Ik heb nog nooit het pluspakket gehad en ging er van uit dat de combi Internet + TV is. Kennelijk blijkt nu achteraf dat er dan een telefoonabonnement bij moet. Ooit had ik bij de consumentenbond gelezen: sluit telefonisch geen contract af voordat je het zwart op wit op je gemak heb kunnen nalezen. Nou dat heb ik gedaan. Maar dan zitten er kennelijk toch nog angels in. Dat verwacht ik niet, zeker niet van een groot bedrijf zoals de KPN. Mag ik, als leek,  verwachten dat de afd verkoop van de KPN de details juist bespreekt? Ik kan best leven met het corrigeren van een gemaakte fout  maar mag ik dan verwachten dat er uit coulance bijv toch nog een halfjaar korting wordt gegeven?

 


Zo langzamerhand word ik toch nieuwsgierig naar de opname van het gesprek en de inhoud daarvan. (is er aangegeven dat er een telefoonabonnement is bij KPN JA/NEE?)😎


Er is (helaas) geen opname maar wel een verkregen samenvatting van de KPN


Ik heb ook geen opname inderdaad. Wel zou ik de samenvatting eens willen zien. Kan je je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer en mij even laten weten dat je dit gedaan hebt, @Eduard46?


Beste Marcia van KPN,

Mijn klantnummer *** postcode ***. De samenvatting ontving ik als bijlage in de mail van 3-10-2023 met als afzender Noreply@kpn.com

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


Bedankt! Ik zie in de samenvatting inderdaad geen uitleg staan over wat het combivoordeel precies inhoudt. Wel zie ik dat je op dat moment ook een mobiel abonnement had bij ons. Dat is dus de reden dat je gewoon recht had op dit combivoordeel. Op het moment dat je jouw 06-nummer opgezegd had, had je er geen recht meer op. Toen kreeg je ook de mail dat jouw voordelen zijn komen te vervallen. 

 

Ik kan er echt weinig anders van maakte dat het gewoon klopte. Wat ik wel mee zal nemen is dat de informatievoorziening over wat het combivoordeel nu precies inhoudt, beter kan in de samenvatting. 


Beste Marcia van KPN,

Dank voor de reactie. Ik wilde van provider veranderen wegens hoge abonnementskosten. Heb in het 1e gesprek met KPN alles opgezegd. Ook het mobiele abonnement, hetgeen ook in een aparte mail van 3-10-2023 door KPN:is bevestigd. Mag ik u doorverbinden met de afdeling SAVE,? (Niet sales maar SAVE, de afdeling om klanten te behouden). Ja, dat is goed. Daarna alles weer doorgenomen. Aan het eind van het gesprek gevraagd om de afspraken even aan mij te willen mailen zodat ik alles op mijn gemak kan nalezen. Verbinding verbrak hierna. Opnieuw gebeld  een andere medewerker. Hier gebeurde precies hetzelfde en de verbinding werd verbroken. Weer gebeld en weer een andere medewerker. Ja ik zie de aantekeningen van mijn collega's. Ik ga u meteen de samenvatting mailen. Die ontving ik korte tijd daarna, maar daarin stond ook mijn vaste telefoon abonnement dat ik had opgezegd. Direct weer gebeld en had dezelfde medewerker aan de lijn. Ja ik zie het de telefoonabonnementen zijn opgezegd. U krijgt een juiste samenvatting en dat is die van 3-10-2023 17.19 uur en die was juist. Hiervoor heb ik nooit een pluspakket gehad. Ben er vanuit gegaan dat een abonnement op internet en een abonnement op TV+ de combi vormen. Maar dat blijkt achteraf (!) niet zo te zijn. Jammer.


Dus toch het mobiele abo en de opzegging hiervan en dus geen combikorting (meer) Soms mag je best iets aannemen van anderen. Als er nou 1 iemand is die het zegt en je dan nog twijfelt, oke. Maar er zijn er heel veel geweest. En dit is nu de eerste keer dat naar voren komt dat je een mobielabo had en hebt opgezegd. Bij een vraag om hulp is het waarschijnlijk beter als er voortaan alle zaken vermeld worden.

Maar oké, dat is mijn zeer bescheiden mening.

Succes verder. 


Ik heb nooit een pluspakket (als combi) gehad. Alles volledig met de KPN medewerkers doorgenomen. Ook dat ik de telefoonabonnementen niet bij de KPN wil voortzetten. Dat is ook apart op 3-10 door de KPN aan mij bevestigd. De KPN was daar dus volledig van op de hoogte. Zij hebben in de gesprekken ook nooit erop gewezen dat een mobiel abonnement bij het pluspakket hoort of moet doorlopen.  Achteraf had ik dat zelf op hun website moeten uitvinden. Daar schiet de KPN dan echt te kort in.  De samenvatting van 3-10 was juist, maar geen enkele verwijzing naar een cerplicht mobiel abonnement. Marcia van KPN geeft nu ook aan dat het beter in de samenvatting had moeten worden omschreven. 


@Eduard46 , heb wel meegelezen maar maar tot nu toe (nog) niet gereageerd. Duidelijk is dat internet én vaste telefoon bij KPN geen combivoordeel oplevert. Deze twee samen mét een mobiel abonnement is dat wel. Nog onduidelijk? kijk hier:  https://www.kpn.com/combivoordeel

Leg je hier nou maar bij neer. Ik heb kort het pluspakket gratis gehad omdat op een geven moment mijn twee mobiele abonnementen bij Simyo (ook KPN!) werden gezien als combivoordeel. Kort daarna werd dit teruggedraaid omdat hier onterecht fiat voor was gegeven. Jammer, maar wel volgens de regels. Hier ging ‘beloofd is beloofd’ ook niet op omdat een KPN/XS4ALL medewerker een foute inschatting had gemaakt.

Steek je energie niet meer in zaken die je (naar mijn idee) onterecht aanvecht. Het bouwt je frustratie alleen maar op en dat lijdt tot niets. Zet er een dikke streep onder en begin, eventueel bij een andere provider, helemaal opnieuw. Met een schone lei dus.     


Gezien de hele gang van zaken zal ik na dit abonnement vermoedelijk wel overstappen naar een andere provider. Dit had ik niet van de KPN verwacht.


Gezien de hele gang van zaken zal ik na dit abonnement vermoedelijk wel overstappen naar een andere provider. Dit had ik niet van de KPN verwacht.

Pas er daar op dit je bij combi voordeel ook een mobiel en vast abonnement nodig hebt bij ziggo en Vodafone bijvoorbeeld. 

Of bij Odido, moet je ook mobiel en vast combineren voor korting.