Skip to main content

Heb 3-10-2023 nieuw contract met KPN afgesloten incl gratis pluspakket. Tig keer over gebeld, brieven geschreven en gechat. Steeds gevraagd om een schriftelijke reactie. Tot op heden zonder resultaat. Laatste telefonische reactie van 21-2 van KPN: u heeft geen recht op een gratis pluspakket dat is u al meerdere malen gezegd. Gevraagd om een schriftelijk antwoord met redenen. Maar die krijg ik niet: we hebben het u toch al telefonisch vertelt. Kijk en zo blijf je als klant zonder bewijs. Tactiek van KPN?

Ik miste wat zenders in het basis KPN TV pakket. Daarom het pluspakket erbij aangevraagd. Bij andere providers zitten sommige van mijn voorkeurzenders wel in het basispakket. T.z.t. zoek ik dat wel weer uit.


Gezien de hele gang van zaken zal ik na dit abonnement vermoedelijk wel overstappen naar een andere provider. Dit had ik niet van de KPN verwacht.

Als je gaat zoeken naar een nieuwe provider, lees dan vooral alle (kortings/combinatie) voordelen met bijbehorende voorwaarden.😎


Ik verwachtte van de KPN dat zij mij (telefonisch) duidelijk zouden voorlichten waar ik aan toe was. KPN geeft nu zelf al aan dat het beter had gekund.


Ik begrijp helemaal wat je zegt, alleen ik ben niet bij het gesprek aanwezig geweest en kan daar niets over zeggen. Conclusie is dat het Pluspakket alleen gratis is als je vaste en mobiele diensten afneemt. Dat wás het geval op het moment van de contractsamenvatting, maar nu niet meer. Daarom is het nu niet meer gratis. Hoewel ik ook begrijp dat jij had verwacht dat internet en tv een combi was, is dit niet het geval. Lang verhaal kort: op het moment dat je het Pluspakket gratis wilt gebruiken, zal je dus een mobiel abonnement aan je Combi huishouden toe moeten voegen. 


Mijn conclusie: U/KPN verschuilt zich erachter bij het gesprek er niet bij te zijn geweest. Ik heb eerst alles opgezegd. Dat vond KPN jammer. Wellicht kon de afd SAVE mij nog binnenboord houden. Toen een nieuw contract genomen voor uitsluitend Internet, TV  en pluspakket. Voorheen nooit een pluspakket gehad. Het pluspakket is gratis aangeboden en in de samenvatting ook zo vermeld zonder een vermelding dat er dan een mobiel abonnement bij moet. Op 3-10 is ook het stopzetten van mijn abonnement op mobiel per mail door de KPN bevestigd.

Dus al wordt alles bevestigd dan nog heb ik kennelijk geen poot om op te staan.


@Eduard46 Je hebt helemaal gelijk. 😴😴

Zo, nu heb je gehoord dat je gelijk hebt. Basta. 👋

Man,man,man, wat kan jij doordrammen over (n)iets. @Marcia van KPN  heeft het je nogmaals een keer uitgelegd, net als vele anderen hier. Nutteloos dus.

 


Als ik een advertentie plaats om iets gratis bij mij iets te kunnen afhalen en u wilt het afhalen, wat zou u er van zeggen als ik dan zeg: u miet mij wel de 15 euro advertentiekosten betalen. Zou u dat accepteren? Mij is kennelijk foutief meegedeeld dat ik gratis pluspakket zou krijgen en in de samenvatting over die afspraak wordt niet verwezen dat het alleen maar onder voorwaarden is. Ik mag toch wel aannemen dat de KPN verkoper deskundig is?! KPN schuift nu alles op mijn schuld.


---- Mij is kennelijk foutief meegedeeld dat ik gratis pluspakket zou krijgen en in de samenvatting over die afspraak wordt niet verwezen dat het alleen maar onder voorwaarden is. ----

@Eduard46 , je had jezelf vooraf kunnen, nee moeten, inlezen. Zeker over de voorwaarden/uitzonderingen, voordat je een overeenkomst aanging. Alles staat op de kpn-website nl. helder omschreven. Had je op voorhand alles goed gelezen dan had jij tegen de kpn man aan de telefoon kunnen zeggen: ‘Ja dat zegt u nu wel maar volgens de voorwaarden heb ik daar geen recht op. Dat was eerlijk geweest, toch? Blijf nou niet vechten, het is verspilde energie. Dit is mijn laatste reactie op dit topic. Gegroet,    


Sorry maar dan heeft u mijn verhaal niet helemaal gelezen. Ik wilde weg bij de KPN en heb alles opgezegd. Mag ik u doorverbinden met de afd Save. Dat bleek de afdeling te zijn om je als klant te behouden. Moet ik dan als leek weten dat wat mij aangeboden is niet klopt? Mag ik verwachten dat de KPN mij deskundig voorlicht. Te gemakkelijk om achteraf naar hun website te verwijzen.


Voor allen die op mijn verhaal in dit forum hebben gereageerd:

Stel ik plaats een advertentie waarin ik aanbied dat een bepaald artikel GRATIS bij mij is af te halen. Je reageert telefonisch en spreken af waar en wanneer het af te halen is. Zeg ik bij de deur: u moet wel eerst mijn 15 euro advertentiekosten betalen. Zegt u: Daar heeft u niet overgesproken. Nee zeg ik maar dat staat wel op mijn website. Ik denk dat je je enigszins beduveld voel.

En dat gevoel heb ik van het telefonische gesprek en samenvatting daarvan, over de KPN over gehouden.


Ik miste wat zenders in het basis KPN TV pakket. Daarom het pluspakket erbij aangevraagd. Bij andere providers zitten sommige van mijn voorkeurzenders wel in het basispakket. T.z.t. zoek ik dat wel weer uit.

Deze had ik ff gemist, je hebt het dus zelf aangevraagd. 😎

 

Nou ik ben wel klaar in dit topic, onbegonnen werk. 👋


Ja en dat is mij toen gratis aangeboden. Achteraf blijkt dat onjuist te zijn en dat wordt mij in de schoenen geschoven. Ik had zelf de website moeten raadplegen om er achter te komen dat er dan een mobiel abonnement bij moet komen.

Als ik een advertentie plaats dat iets bij mijgratis is af te halen en iemand belt erover en wil dat. Dan staat hij voor de deur en dan zeg ik: eerst moet u nog de 15 euro advertentiekosten aan mij vergoeding. Daar heeft u niets over gezegd. Nee zeg ik, maar het staat wel op mijn website. Dan zou je je toch beduveld voelen?

Dat gevoel heb ik bij en over de KPN overgehouden.


Mijn bezwaar is Afspraak = toch afspraak. 

Dit is inmiddels de zeventiende (!!) keer dat je dit meldt. Ik heb hier op het forum zelden iemand meegemaakt die zo slecht is in iets aannemen van anderen.  

Ik had dit topic al lang ontvolgd, maar ik kom het toevallig nu weer tegen. 

Inmiddels heb jij 32 (!) keer jouw verhaal verteld en je denkt nog steeds dat KPN jou wel iets gratis gaat geven of vergoeden? 

 

Kansloos ! 

 

(Ik ontvolg het topic meteen weer)…….


Was u erbij met de gevoerde gesprekken met de KPN? Nee!

Voor mij geldt nog steeds afspraak is afspraak. Voor u kennelijk niet.


Het doet me denken aan een tegeltje dat ergens aan de muur hing:

 

Ik ga het topic ook ontvolgen, ben bang dat dit nog héél lang door gaat lopen.


Ja ik ken ook het tegeltje met de spreuk:

BELOFTE MAAKT SCHULD

Nogmaals:

Mijn jarenlange abonnement Telfort/KPN opgezegd. Kunnennwe u niet behouden? Mag ik u doorverbinden met de afd SAVE. Nieuw abonnementen besproken, te weten nieuw internet, nieuw TV+ en box en GRATIS pluspakket. Wordt ook zo bevestigd. Maar nu blijkt daar een addertje onder het gras te zitten. Dan zou ik als leek tegen de KPN hebben moeten zeggen: wat u beloofd klopt niet? De deskundigheid ligt toch bij de KPN en niet bij mij?! Het lijkt mij rechtvaardig als KPN er op terugkomt en uit coulance een acceptabele geste doet.

 


Ja ik ken ook het tegeltje met de spreuk:

BELOFTE MAAKT SCHULD

Nogmaals:

Mijn jarenlange abonnement Telfort/KPN opgezegd. Kunnennwe u niet behouden? Mag ik u doorverbinden met de afd SAVE. Nieuw abonnementen besproken, te weten nieuw internet, nieuw TV+ en box en GRATIS pluspakket. Wordt ook zo bevestigd. Maar nu blijkt daar een addertje onder het gras te zitten. Dan zou ik als leek tegen de KPN hebben moeten zeggen: wat u beloofd klopt niet? De deskundigheid ligt toch bij de KPN en niet bij mij?! Het lijkt mij rechtvaardig als KPN er op terugkomt en uit coulance een acceptabele geste doet.

 

Op het moment van afsluiten had je ook recht op dat plus pakket. Alleen op het moment van ingaan niet meer. Bij het afsluiten zag je in het systeem dat je een mobiele en thuis abonnement had. Logisch dat de medewerker dan zegt. Je hebt recht op combiekorting. Als je mobiel ook had verlengd had je het ook gehad. Je hebt zelf de je combie gewijzigd en zelf bedacht dat internet en tv dat beide over dezelfde modem gaat dus 1 geheel is als thuis abonnement. Dat kun je kpn niet kwalijk nemen. 

 

Je vergelijking met je advertentie raakt kant nog wal. Het staat in de voorwaarden ZEER duidelijk dat je 2 abonnementen moet combineren. Dus thuis en mobiel. Zoals hierboven is tv en internet hetzelfde. Tv gaat ook via het internet 😉 

 

Maar goed. Hierna komt je verhaal weer voor de 35e keer. Ik zou ermee stoppen. Kost je teveel energie. 

Misschien kunnen we een crowdfunding starten. Help eduard aan het pluspakket tot oktober. En dan lekker naar een andere provider.

 

Let wel goed op de voorwaarden. Dat is nog wel eens lastig blijkt uit dit topic.


Coulance komt er helaas niet, @Eduard46. Je had er recht op en nu niet meer. Ik kan daar echt niets anders van maken. Ik sluit bij dezen het topic, zodat we straks niet in een discussie belanden waarin ik allerlei berichten moet verwijderen. Volgens mij is de situatie helder. Mocht je nog vragen hebben, kan je altijd weer bellen met 0800-0402. Voor andere vragen mag je natuurlijk weer een eigen topic aanmaken.