Skip to main content

Hallo

 

Kom je lekker aan in Turkije uit het vliegtuig, geen sms van kpn.

na 15 minuten sms dat ik 80 procent van mijn limiet 60,50 heb gebruik 

daarna 100 procent mobiele data was uitgeschakeld na de sms van 80 .

nu zie ik dus 24 mb gebruikt voor 60,50 euro , dit kan toch niet waar zijn??

 Kpn chat bestaat niet meer dus kan ook geen medewerker te pakken krijgen.

net voor thuis ook over gestapt, denk er over om dit te annuleren. 
vriendin zit bij simpel die kreeg netjes sms dat ze buiten de regio bundel zat en dat hun mobiele data uitgezet hebben.

En dan doet kpn het op deze manier .

 

hoop dat het opgelost word 

 

 

Jij bent het zoveelste slachtoffer van het ontbreken van de functionaliteit om data-roaming buiten de EU te blokkeren zonder dat data-roaming binnen de EU uitgezet hoeft te worden.

Ik heb KPN in de afgelopen jaren tientallen keren gevraagd om deze functionaliteit beschikbaar te stellen maar nog altijd heeft KPN geen actie ondernomen en daar ben jij nu helaas ook tegenaan gelopen.

Jouw telefoon heeft, zonder dat je het tijdig door had, verbinding gemaakt met een Turkse GSM mast en zo was je ineens met een provider van buiten de EU verbonden.

 

Beste KPN, Hoe vaak moet ik nog smeken om data-roaming buiten de EU standaard te blokkeren en de functionaliteit te bieden waarmee de abonnee zelf in staat is data-roaming buiten de EU aan en uit te zetten.

Neem een voorbeeld aan Simpel, die kunnen dat blijkbaar wel.


Dit is toch algemeen bekend dat je bij kpn niet buiten Europa in de bundel zit. Volgende keer even je mobile date uitzetten en op vakantie gebruik maken van WiFi.


Hoi @Dennis1100s. Ik begrijp dat je baalt van deze kosten. Turkije valt niet onder Europa. Als je roaming hebt aanstaan in jouw toestel worden deze kosten in rekening gebracht wanneer jouw simkaart data gebruikt in Turkije. 

Bij een bedrag van 60,50 wordt je afgesloten en kan je zelf bepalen of je door wilt gaan met het gebruiken van data. 

KPN heeft nieuwe bundels voor Turkije. Ik begrijp dat je hier nu niets meer aan hebt, maar deze info is wel handig voor de meelezers die er nog heen gaan. Je kan dit het beste aanzetten voordat je aankomt in Turkije.

 


Bij een bedrag van 60,50 wordt je afgesloten en kan je zelf bepalen of je door wilt gaan met het gebruiken van data. 

@Vikash, Waarom pas bij een bedrag van €60,50 en wat moet ik doen om dat al bij een bedrag van €0,01 te laten gebeuren? Ik hoop heel spoedig antwoord van je te ontvangen.


Kpn vikash 

 

dank voor de nutteloze oplossing.als ik thuis ben ga ik mijn bestelling annuleren wat een bedrijf 


Bij een bedrag van 60,50 wordt je afgesloten en kan je zelf bepalen of je door wilt gaan met het gebruiken van data. 

@Vikash, Waarom pas bij een bedrag van €60,50 en wat moet ik doen om dat al bij een bedrag van €0,01 te laten gebeuren? Ik hoop heel spoedig antwoord van je te ontvangen.

Providers moeten buiten de EU waarschuwen als je bijna voor €60 aan data hebt verbruikt. Helaas is er op dit moment bij KPN geen optie om eerder al een waarschuwing te ontvangen per sms. 

Meer info hierover vindt je hier


Bij een bedrag van 60,50 wordt je afgesloten en kan je zelf bepalen of je door wilt gaan met het gebruiken van data. 

@Vikash, Waarom pas bij een bedrag van €60,50 en wat moet ik doen om dat al bij een bedrag van €0,01 te laten gebeuren? Ik hoop heel spoedig antwoord van je te ontvangen.

Providers moeten buiten de EU waarschuwen als je bijna voor €60 aan data hebt verbruikt. Helaas is er op dit moment bij KPN geen optie om eerder al een waarschuwing te ontvangen per sms. 

Meer info hierover vindt je hier

@Vikash, Dat is geen antwoord op mijn vraag. De ACM stelt dat je bij de provider jouw dataroaminglimiet zou moeten kunnen (laten) aanpassen en mijn vraag aan KPN is dus hoe ik dat kan doen.

Bron


Dit is toch algemeen bekend dat je bij kpn niet buiten Europa in de bundel zit. Volgende keer even je mobile date uitzetten en op vakantie gebruik maken van WiFi.

Precies dit :-)


En toch zou ik graag antwoord willen krijgen van KPN immers dit moet echt afgelopen zijn.

Ook bij mijn provider (Odido) is het een fluitje van een cent om de dataroaminglimiet aan te laten passen en staat deze standaard zelfs ook op €0,-. Bij hun op het forum zie dan ook geen enkele melding van mensen die plotseling en onverwacht overvallen worden door dergelijke kosten.

Het is mijns inziens echt schandalig dat KPN als enige van de grote providers hier nog altijd geen passend antwoord op heeft en daar erger ik mij groen en geel aan. Dus niet omdat ik het zelf nodig zou hebben maar omdat abonnees onnodig slachtoffer worden van dit fenomeen.


Providers moeten buiten de EU waarschuwen als je bijna voor €60 aan data hebt verbruikt. Helaas is er op dit moment bij KPN geen optie om eerder al een waarschuwing te ontvangen per sms. 

 

er is altijd een optie om dit soort simpele technische zaken aan te passen, we kunnen immers naar de maan vliegen, dus een smsje sturen zal niet het technische probleem zijn.

Het is echter een keus van KPN om hier niks aan te doen, da's een heel andere reden dan dat er geen optie zou zijn. Opties genoeg.


Providers moeten buiten de EU waarschuwen als je bijna voor €60 aan data hebt verbruikt. Helaas is er op dit moment bij KPN geen optie om eerder al een waarschuwing te ontvangen per sms. 

er is altijd een optie om dit soort simpele technische zaken aan te passen, we kunnen immers naar de maan vliegen, dus een smsje sturen zal niet het technische probleem zijn.

Een smsje sturen heeft geen enkele zin want die kosten zijn al gemaakt voordat dat smsje überhaupt aankomt, laat staan dat hij gelezen is.

De enige juiste oplossing is dat dataroaming buiten de EU standaard geblokkeerd is (gelimiteerd op €0,-) en dat de abonnee dataroaming zelf aan (en uit) kan zetten. Ook pleit ik ervoor dat het aanzetten van dataroaming buiten de EU altijd van tijdelijke aard is, bijvoorbeeld voor één of twee factuur aandoen of, beter nog, tot het moment dat er weer een verbinding in Nederland tot stanmd is gekomen.


mij ging het erom dat het technisch peanuts is om dit te regelen maar dat het een keus van KPN is om dit geen prioriteit te geven. laten we niet verzanden in onjuiste details te benoemen want dat haalt de focus weg van het echte probleem


laten we niet verzanden in onjuiste details te benoemen want dat haalt de focus weg van het echte probleem

Toch is het essentieel om te vermelden dat smsjes niet werken en dus ook geen onderdeel van de oplossing kunnen zijn. Ze komen immers altijd te laat, dan is het kwaad dus al geschied en zijn de kosten al gemaakt.

Echt, de enig juiste oplossing staat in mijn vorige bericht er daarin speelt sms geen enkele rol.


ik snap dat je de details duidelijk wilt hebben, bij deze de rectificatie. Nu weer gauw terug naar de prioriteit die KPN hieraan moet geven, want dat is de kern van het probleem, toch?!